Blog Anda Pasti Tersenarai Ke dalam Blog List Tok Gajah

Tok Gajah46 on Facebook

iklan

iklan

iklan

iklan

Sabtu, November 24, 2012

Hadi atau Anwar PM Malaysia - yang mana pilihan anda ..............???



 Dewan Ulama menggesa agar Presiden PAS Datuk Seri Hadi Awang menjadi perdana menteri ketujuh, Dewan Muslimat PAS juga hari ini dalam sesi muktamar membuat gesaan sama. 

Aiman Atirah, wakil Dewan Muslimat PAS ketika perbahasan dalam Muktamar Tahunan PAS ke-58 di sini turut menegaskan mahu melihat PAS menjadi tunggak dalam Pakatan Rakyat (PR).

“Muslimat juga cadang Presiden jadi perdana menteri.

“Kita tidak perlu cabar mencabar atau desak mendesak, kita mahu PAS menjadi tunggak dalam PR ... adakah tuan-tuan setuju?” katanya, dan disambut sahutan “setuju” daripada para perwakilan.


Cadangan berkenaan dilihat bercanggah dengan kenyataan-kenyataan kepimpinan PR yang sebelum ini telah sepakat akan melantik Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk menjadi perdana menteri sekiranya pembangkang itu menawan Putrajaya dalam pilihan raya umum ke-13.

Sebelum itu, wakil Dewan Ulama PAS semalam, Hairun Nizam Mat Hussain berkata beliau yakin sebahagian besar ahli parti itu mahu Abdul Hadi menjadi Perdana Menteri.

Malah, Dewan Ulama PAS hari ini sekali lagi, dalam ucapan penggulungan oleh Naib Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Mahfodz Mohamed menegaskan PAS perlu memiliki kekuatan majoriti dalam PR bagi melantik Abdul Hadi menjadi Perdana Menteri.

“Kita hidup dalam sistem demokrasi, maka jika PAS menang banyak dalam pilihan raya akan datang, maka yang akan jadi Perdana Menteri sudah pastilah Datuk Seri Presiden (Abdul Hadi).


“Jadi selepas ini, jangan ada yang mempromosikan orang lain, kita sebulat suara mahu presiden menjadi Perdana Menteri.

“Kalau setuju berdiri,” katanya, dan semua perwakilan dilihat berdiri menyokong cadangan beliau.

Anwar walaupun dilihat tenang menangani perkara itu, dan menjelaskan geaan-gesaan perwakilan PAS itu bukanlah “satu masalah” bagi PR dan perkara itu menurutnya boleh dibincangkan.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang sebelum ini berkata secara terbuka bahawa PR mahukan Anwar memegang tampuk pemerintahan negara itu, dan pendapat itu turut dikongsi oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng awal tahun ini.

Sekarang Tok haraf semua pembaca sama ade yang sokong BN/UMNO atau PAS/PR harus berfikir secara mendalam. Pertama ape kah pendirian PAS tu boleh terlaksane selepas perbincangan? Kalau lah di kate kan perbincangan tu gagal mendapat persetujuan DAP, bagai mane? Kantoi PAS!

Walaupun PAS memiliki kelebihan kerusi dalam PR, ianye tidak akan memberi ape2 makna langsung. Sedangkan semua sudah tahu bahawa DAP hanya merestui Anwar sahaja sebagai Perdana Menteri Malaysia.

Tok percaye baru sekarang penyokong2 PAS terase akan kedudukan sebenar PAS. PAS jangan haraf Anwar akan melepas kan peluang nye untuk jadi PM, kerane itu lah cite2 nye yang sebenar untuk bersame Pakatan Rakyat.

Pade pendapat Tok, PAS hanye mampu menjadi batu galasan sahaje di dalam Pakatan Rakyat. Jike sekire nya Pakatan Rakyat mampu ke Puterajaya, jangan lah penjokong2 PAS berharaf Tn Guru Hj Hadi menjadi PM Malaysia. 

Isnin, November 19, 2012

"Burung yang terbang jangan dipipiskan lade"


Terlalu kuat nafsu PAS untuk menewaskan UMNO. Disini Tok nak ingatkan PAS bahawa orang2 melayu masih terlalu ramai lagi yang menyokong dan sayangkan UMNO.  Terlalu banyak jasa2 yang telah di taburkan oleh UMNO terhadap kemajuan kaum melayu dan agama Islam. Cume manusia yang se usia dengan Tok sahaja yang dapat menilai dan merasai jasa2 yang dibuat oleh UMNO.

PAS mempunyai anggapan yang salah jika menyatakan UMNO sudah lemah dan tidak lagi di sukai rakyat. UMNO telah menampak kan kekuatan nye pade PRK Manik Urai, Hulu Selangor, Tenang dan Merlimau. UMNO telah memenangai ke semua kawasan DUN ini selepas PRU12. Ini sudah cukup membukti bahawa UMNO masih popular di kalangan kaum melayu.

PAS harus tinjau kembali keputusan PRU12 yang lepas, UMNO mempunyai persen yang tertinggi dikalangan semua parti2 yang bertanding pada PRU12, iaitu sebanyak 29.59%. Sedangkan PAS cume memperolehi 14.05% sahaja. Ini sudah cukup membukti kan tentang kekuatan UMNO. PAS harus sedar kemenangan nye yang memperolehi 14.05%. Jika di tolak bilangan dari sokongan kaum bukan melayu mungkin sokongan melayu terhadap PAS kurang dari 10%.

Di saat2 menjelang nye PRU13 ni Tok nampak sokongan kaum melayu semakin kukuh dan bertambah padu. Semakin ramai kaum melayu dalam PAS sudah keluar secara senyap2. Mereke sudah hilang kepercayaan terhadap PAS kerana bersengkokol dengan DAP. Kepade orang melayu yang berfikiran waras, memang tidak logik DAP boleh bersetuju dengan hukum Hudud dan negara Islam PAS.

Akhir nye Tok sekali lagi berpesan kepade pencacai2 PAS supaye jangan terlalu berharaf ke Petrajaya dan mengangkat Tn Guru Hj Hadi Awang atau pun DSAI sebagai PM Malaysia - "Burung yang terbang jangan dipipiskan lade". 


Untuk makluman pencacai2 UMNO, di bawah ni ialah carta pie yang mempamirkan jumlah peratus undi yang diperolehi oleh parti2 yang bertanding pada PRU12 yang lepas.

Ahad, November 18, 2012

Cina yang masih menyokong BN@UMNO lebih ramai dari melayu/Islam yang menyokong PAS.


Semenjak kebelakang ni Tok peratikan pemimpin2 dan penyokong2 Pakatan Rakyat terlalu berbangga sangat dengan jumlah keramaian dalam setiap kali mengadakan perhimpinan. Sebeno nye keramaian dalam sesuatu perhimpunan tu tidak ber erti parti itu kuat.

Tok tau sangat memang dah ramai penyokong PAS meningalkan perjuangan nye dengan secara senyap2. Kumpulan ni memang tidak pernah istihar keluar parti se cara ber ramai2. Kumpulan ni terdiri dari penyokong2 yang telah sedar tentang perjuangan palsu PAS.

Mereke sedar PAS tidak lagi berjuang untuk membangunkan negara Islam, sebalik nye PAS hanya berjuang untuk menumbangkan UMNO sahaja. Perbuatan paling jahat yang di lakukan oleh PAS ialah memusuhi umat Islam yang berada dalam UMNO.

PAS menganggap cina kafir DAP tu lebih mulia dari kaum muslim dalam UMNO. Perkare ni telah banyak memberi kesedaran kepada orang2 Islam tentang buruk nye perilaku PAS. Sanggup ber musuh2 han sesame Islam dan sanggup pule bersahabat dengan kafi demi kepentingan politik.

Pada pandangan PAS, UMNO sudah lumpuh kerana tidak lagi mendapat sokongan dari kaum kafir. Ini cume andaian PAS sahaja, sebenar nye masih ramai lagi kaum kafir yang menyokong UMNO@BN. Ianye lebih ramai dari orang melayu/Islam yang menyokong PAS.

Tok amat yakin bahawa UMNO@BN tidak akan menghadapi ape2 kesukaran dalam menghadapi PRU13 akan datang ni.

Berebut kuase sebelum berkuase dah rebut kuase.........


Tok dah banyak kali cakap dah, dalam Pakatan Rakyat ni mane ade pakat nye. PAS, PKR dan DAP tu semua nye berlainan pendapat dan berlainan idea nye. Mereke tu cume ade satu saje yang same berfikiran nye - semuanye same2 nak kan pemimpin nye jadi PM. Lucu betul.........

Dalam Muktamar PAS, Wakil Dewan Ulama PAS Pusat Hairun Nizam Mat Hussain menyatakan bahawa Tn Guru Hj Hadi Awang lah yang paling layak jadi PM. Tok rase setuju dengan hujah Hairun Nizam ni kerane Tn Guru Hj Hadi Awang punyai ilmu tentang Islam yang tinggi jike di bandingkan dengan Dato Seri Anwar Ibrahim.

Lagi pun mane boleh se sebuah Negara Islam di tadbirkan oleh PM yang tidak langsung bertaraf Ulama. TGHHA memang dah bertaraf Ulama. Beliau memang 100% layak jadi PM jike di bandingkan dengan DSAI yang bergelumang dengan 'skandel2 sek'.

Tok yakin lebih ramai ahli2 dan penyokong2 PAS akan menolak DSAI jadi PM, sebalik nye mahukan TGHHA yang jadi PM Negara Islam Malaysia. Make kalau kite peratikan di sini akan timbulah masalah besar dalam PR ketike mahu melantik siapa yang patut jadi PM.

Ini Tok cume nak cerite aje, sebeno nye Pakatan Rakyat memang tak de harapan langsung nak memang pade PRU13 nanti, sebab nye rakyat masih sayang kan kerajaan Barisan Nasional yang di pimpin oleh UMNO. Hidup BN! Hidup UMNO!


Sabtu, November 10, 2012

Tn Guru Nik Aziz terkedu ............ kene kentut.......


Tok nak cerite sikit tentang kes Nurul Izzah dan 'kenyataan' nye tentang kebebasan beragama. Tok tak salahkan Nurul Izzah tentang terbangkit nye isu ni, mungkin isu ni ditimbulan dengan sengaja untuk membangkitkan keinginan kaum kafir untuk menyokong perjuangan Pakatan Rakyat.

Jike inilah motif nye, make PR pasti akan menerima nasib malang juge kerana ianye telah membangkit kan 'kemarahan' orang Islam pule. Orang Islam mane yang boleh terima idea si Nurul Izzah ni? Sekarang Tok nak tanye tokguru2 PAS pule, adakah tuan2 semua bersetuju dengan ape yang telah di nyatakan oleh Naib Presiden PKR ini?

Jika jawapan tokguru2 PAS ni YA! Make semua pencacai2 dan penyokong2 PAS ni Tok akan anggap mereke tu dungu2 belake. Jika jawapan nye TIDAK SETUJU! Ape kah tindakan yang sepatut nye untuk di lakukan? Tok yakin tokguru2 PAS akan terus matikan diri dan enggan membuat ape ulasan.

Tok cume nak ingatkan tokguru2 PAS ni, siapa yang menyebabkan kerajaan PR di Perak yang diterajui oleh PAS? Jawapan nye tidak lain tidak bukan dari dua orang ADUN PKR dan seorang ADUN DAP melompat keluar PR. Nampak nye PAS ni tak habih2 di kentut oleh PKR. Sekarang baru kene kentut, nanti kunun nye dapat memerintah negare pasti PAS kene berak oleh PKR dan DAP.

Jumaat, November 09, 2012

Melayu/Islam lebih selamat jike UMNO dan PAS bersatu .................


Mendidih darah Tok bile tepandang kan gambo kat ateh ni. Ini Tok nak ingatkan anak2 cucu sekelian, sebenonye kaum kafir ni sudah pun bersatu - dalam DAP. Barang ape pun niat mereke ni bersatu ianye tidak lain tidak bukan mahu berkuase dalam pemerintahan negare kite.

Mungkin anak2 cucu Tok tadak pernah mengalami penderaan oleh bangsa haramjadah ni. Orang melayu/Islam yang pernah hidup pade tahun di antara 1945 - 1946 iaitu di zaman peralehan kuase pemerintahan Jepun kepada British. Apebile Jepun kalah dan berundur, berlaku lah kekosongan kuasa memerintah kerane pehak British belum datang.

Menurut dari cerite nenek, semase kekosongan kuase memerintah ni lah bangsa haramjadah ni menunjuk kan belang mereke yang sebenar nye. Mase tu lah mereke melepaskan geram nye terhadap melayu/Islam. Kalau ade melayu/Islam yang pernah buat salah atau pernah sakitkan hati mereke, make melayu/Islam ni pasti akan menerima padah buruk.

Walaupun kesalahan yang di buat tu cume sedikit saje, tapi balasan nye tetap maut. Tidak kurang ramai nye melayu/Islam yang di pancung atau di tanam hidup2 oleh bangsa haramjadah ni. Kepade melayu/Islam yang tidak bersalah, mereke akan cari dan buat kesalahan nye semat2 kerane dendam kesumat se masa pemerintahan Jepun.

Kalu tuan2/puan2 mahu kan cerite selanjut nye cari lah orang2 tua yang berusia lebih kurang 80 tahun itu pun kalau ade yang masih hidup dan bagus ingatan nye. Mereke ni boleh cerite kan tentang kekejaman kaum haramjadah ni.

Orang melayu/Islam terselamat dengan ketibaan kuasa pemerintah British. Setelah ketibaan British mereka menuntut hak untuk memerintah. Malang nye pehak British menolak nye, make mereke pun lari masuk hutan menubuhkan pasukan gurila iatu pasukan bintang tiga.  Bahasa mudah nye- pengganas komunis.

Ber puluh2 tahun kite berjuang bersame British untuk menetang bintang tiga ni, ramai askar2 kite yang gugur seperti ape yang pernah berlaku di Bukit Kepung. Akhir nye bintang tige ni mengaku kalah dan berundur kesempadan negeri sebelah Siam sane tu. Selepas tu pade 31 Ogos, 1957 kite pun Merdeke.

Tapi kite jangan se kali2 lupe bahawa anak2 cucu cicit bintang tiga ni masih berada dalam negeri kite. Sekarang mereke sudah mule bangun untuk meneruskan misi nye sehingga berkuasa memerintah negara. Malang lah nasib orang melayu/Islam jika keturunan bintang tiga ni berkuasa memerintah negara.

Ikut rase binase, ikut hati mati ......................


Kali ni Tok nak belabun sikit tentang gambo kat ateh ni. Ni ape ke bende nye hingge sanggup derdemo dengan pegang lampu lilin ni? Zaman dulu2 yang suke pasang lilin ni cume tok bomo dan tok pawang aje ketike mengobati penyakit, terutame nye bab terkena perbuatan orang atau pun terkena sampok.

Hari ni tok bomo dan tok dukun pun dah tak buat style pasang2 lilin lagi, boleh di katekan semua bomo2 dan dukun2 dah pakei gume ayat2 dari Al Quran beleke. Setahu Tok yang perlu pakai lilin ni cume dalam upecare dalam sembahyang agama orang kafir aje. Contoh nye kat gereje atau tokkong cine.

Ni ape bende nye pule orang melayu/Islam yang main julang2 lilin pade malam2 bute tak tentu pasal. Kunun nye berdemo. Kalau iapun nak ber demo, berdemo aje le, tak payah be lilin2.

Motif cerite yang yang Tok nak sampaikan ni mudah aje. Dalam berbuat sesuatu kite kena fikirkan dengan secara logik. Biyo le segale perbuatan kite tu nampak logik sikit, jamgan nampak sangat kite me niru2 perbuatan orang kafir. Malu sangat tengok melayu/Islam berkelakuan begini.

Mutakhir ni kite di hebohkan pule dengan cerite hal melayu boleh pilih agame nye ikut se suke hati. Cerite ni memang ade kaitan nye dengan perbuatan orang melayu/Islam yang sanggup berdemo lilin macam kat atas ni. Inilah hasil dari persahabatan PAS dan DAP, melayu/islam dah mule sanggup lakukan ape saja walau pun ianye sangat bertentangan dengan ajaran agama Islam.

Akhir nye Tok berpesan - jangan ikut rase kelak nanti kite binase, dan jangan ikutkan hati kelak nanti kite akan mati............. 

Peringatan kepada bangsa ku ...............


Tok dah banyak kali nasihatkan anak cucu tok supaya ber hati2 apebile berhadapan dengan manusia yang seperti kat atas ni. Tok masih ingat lagi dengan pesanan aruah nenek supaye ber hati2 dan jangan terlalu percayakan dengan manusia yang berkulit cerah dan bermate sepet.

Tok masih ingat pesanan2 dari nenek atuk supaye jangan mempercayai segala kate dan janji2 manis dari manusia jenis tu. Kate nenek, setiap gerak dan laku nye pasti ade berniat untuk memperolehi keuntungan bagi diri mereke sahaja. Peribahasa melayu yang mudah berbunyi begini "ade udang di sebalik batu".

Tok nak kasi ingat lagi, melalui pengalaman Tok, bangsa mate sepet ni hanya akan berbuat baik kepada kite jika mereke fikir boleh dapat untung saje. Mereke akan pandang kite seperti bangsat jike tidak ade mendatang kan ape2 menefaat kepade mereke.

Seterus nye jike mereke sudah nampak ade jalan yang menguntungkan mereka dari kite, mereke akan sanggup buat ape saje asalkan cita2 mereke tercapai. Mereke sudah dapat bace tentang kebaikan melayu yang bersifat murah hati dan rase lekas termakan budi ni dari semenjak dahulu kale.

Tok tidak pernah lupe tentang satu peribahasa yang selalu di sebut oleh nenek tok. Peribahasa ni adekaitan nye dengan melayu dan bangsa bermate sepet ni. Peribahasa nye berbunyi lebihkurang begini. " Mulut di suap pisang, jubo di rodok dengan onak dan duri". Makne nye kome fikir2 kan le sendiri.

Ape yang Tok dah cerite kan ni ade berkaitan sangat dengan perjuangan PAS yang bersengkokol dengan DAP. Orang melayu/Islam mau kene ingat bahawa DAP BUKAN parti yang benar2 ikhlas menyokong PAS. Pade fikiran Tok yang dah tua ni pun boleh tangkap niat buruk DAP terhadap melayu/Islam.






Sabtu, November 03, 2012

Bantahan Halloween Buktikan PAS Masih Islam


Perayaan Halloween biasaanya diadakan setiap tahun
pada 31 Oktober
Biasanya tidak ramai anak Melayu Islam menyertai perayaan Halloween yang mempunyai unsur kristian, tetapi Pas sedang berusaha untuk menjadikan hal ini sebagai suatu isu besar yang akan mendorongkan kepada bantahan umat Islam yang akan menimbulkan kemarahan bukan Islam.

Pesuruhjaya Pas Terengganu Abdul Wahid Endut  berkata, peserta perayaan Halloween yang memerlukan mereka berpakaian pelek-pelek seperti hantu, iblis dan sebagainya adalah menjurus kepada pemujaan terhadap syaitan.

Mulanya bantahan ini disuarakan oleh Pesuruhjaya Pas Johor Datuk Dr. Mahfodz Mohamed, katanya  Pas tidak membantah budaya asing, tetapi kawalan peraturan mesti diwujudkan bila melibatkan budaya luar terutamanya dari Barat, Jepun dan Korea.

Sementara itu Naib Pengerusi Sabah MCA Chew Kok Woh, pening kepala dengan bantahan Pas ini dan beliau tidak memahami kenapa Pas membantah pembukaan panggung wayang di Bangi yang mana sebelum ini mahu mengasingkan perempuan dan lelaki dalam panggung wayang.

Sebenarnya Pas membuat bantahan ini adalah untuk menunjukkan bahawa ia masih parti Islam, kerana orang ramai terutamanya orang Islam dan pengikut-pengikutnya sendiri dalam kebingungan dan kekeliruan  sama ada Pas masih parti Islam atau ada kena mengena dengan agama Islam.

Poster besar di ruang legar utama sebuah pusat
membeli-belah di Kuantan yang mencetuskan rasa
kurang senang pengunjung umat Islam
Bantahan Pas itu tidak lagi sezaman dengan dasar dan imej barunya sebaliknya menampakkan sikap hipokrasi atau talam dua muka. Tidakkah  bersekongkol dengan pemimpin yang mengamalkan homoseksual dan mempejuangkan pluralisme agama, adalah memberikan sokongan moral kepada usaha untuk menjadikannya sebagai budaya Malaysia. Tidakkah ini lebih merbahaya kepada umat Islam seluruhnya.

Selama ini Pas tidakpun menghiraukan Hallowen tetapi telah mengenalinya sejak berkawan dengan DAP dan PKR  yang menganggap perayaan ini sebagai amalan biasa. Maka itu untuk kepentingan politik, Pas perlu  menunjukkan ia tidak sebati dengan sikap mereka itu.

Bantahan Pas terhadap perayaan Halloween itu adalah sebenarnya suatu percubaan untuk merampas kebebasan bagi anak-anak muda bukan Islam dan merupakan suatu permainan politik untuk menutup mata ramai, bahawa Pas bukan lagi Islam.

Negara Islam PAS....................

                                                   Bakal pemimpin Negara Islam PAS
Kalau Tok tak silap, Indonesia yang mempunyai keramaian penduduk islam nya lebih 80% pun tidak mampu ujudkan negara islam. Sedangkan kite di Malaysia cuma ada penduduk islamnya lebih kurang 50% sahaja, itu pun sudah berpecah kepada dua kumpulan fahaman politiknya. Tok tak kate ianye satu perkare yang mustahil, tapi ianye sangat sukar untuk di amalkan.

Kalau dikira anggaran penyokong yang beragama islam terhadap PAS ianye cuma ada lebih kurang 15% sahaja. Yang 35% lagi tetap menjadi penyokong UMNO. Boleh kah PAS mengujudkan Malaysia sebagai negara islam dengan sokongan nya sebanyak 15% sahaja. Cume PAS sentiasa ber angan2 supaya lebih ramai penyokong2 dari UMNO berhijrah menyokong PAS.

Harapan PAS mengharaf penyokong dari UMNO pula menyokong mereka, ini sangat sukar berlaku kerana PAS sudah anggap UMNO sebagai kafir dan tidak akan menerima UMNO sebagai rakan nya. Penyokong2 UMNO memang ade kekuatan jatidiri nye terhadap parti UMNO yang dah terlalu banyak berjasa kepada bangsa melayu dan agama Islam.

Halangan paling besar bagi PAS untuk mengujudkan negara islam nya ialah dari rakan kongsi nya sendiri iaitu PKR dan DAP. PKR mendapat sokongan dari kaum cina dan india kerana fahaman politik nya akan mengujudkan kesamarataan bagi semua kaum dan tanpa perjuangan untuk negara islam. Anwar Ibrahim tidak pernah menyatakan sokongan nye terhadap negara Islam PAS secara terbuke.

Cuba alihkan pandangan anda ke Sabah dan Sarawak pula. Mengapa PAS langsung tidak boleh hidup disana? Ini kerana penduduk disana majoriti nya bukan islam dan beragama kristian pule, itu sebab mereka sudah tolak PAS. DAP memang sudah disahkan anti negara islam PAS. PAS kena langkah mayat Karpal Singh kalau mahu ujudkan Malaysia sebagai negara islam.

PAS sekarang berharaf DAP (cina dan india) sokong negara islamnya, sebenarnya sokongan DAP (cina dan india) kepada PAS bukan untuk bantu PAS ujudkan negara islam. DAP (cina dan india) ini ada agenda tersembunyi mereka, iaitu untuk pecahkan dan lemahkan kuasa politik melayu.

Tok sangat hairan mengapa penyokong2 PAS ini terlalu berfikiran sempit hinggakan tidak boleh fikir perkara kebenaran.

Wajah2 DAP yang membantu PAS menegak kan negara Islam ~~~~~


Tok yakin pemimpin2, ahli2 dan penyokong2 DAP yang kafir tu tidak ikhlas dalam sokongan nye terhadap PAS. Tidak ujud di mane2 pun dalam dunia ni kaum kafir menyokong perjuangan Islam. Malahan kalau ade peluang orang2 kafir ni pasti akan buat hal seperti merusuh memusnahkan harte bende dan membunuh orang2 Islam. Perkare ni sedang berlaku di Myanmar dan yang paling hampir ialah di selatan Thai.

Tok pelek juge tentang pemimpin2 PAS yang terlalu yakin dengan kate2 dan lakunan2 pemimpin2 DAP yang kunun nye menyokong Islam. Ke pura2 an DAP ni akan nampak jelas ape bile pemimpin2 PAS melaungkan tentang perjuangan nye untuk mengujudkan negara Islam. Itu sebab pade mase kini pemimpin2 PAS sangat ber hati2 kalau nak sebut tentang negara Islam nye.

Sekarang ni PAS dah berhenti me nyebut2 tentang perjuangan negara Islam dan hukum2 Islam. Nampak sangat2 pemimpin2 PAS terlalu menjaga hati rakan DAP nye itu. Macam mane PAS mahu jadi peneraju pemerintahan negare jike takut kan DAP. Jike begini lah laku nye, pasti PAS akan terus berade di bawah telunjuk DAP. Memang tidak ade ape2 makna perjuangan Islam yang di perjuangankan oleh PAS se lame ni.

Kepade penyokong2 dan ahli2 PAS Tok nak ingatkan sikit, DAP bukan lah rakan yang sesuai untuk PAS memperjuangkan Islam. Sebenar nye tujuan DAP menyokong PAS tu se mate2 untuk memcah belahkan orang Islam. Ini bermaksud memecah belah kan kuasa politik orang Islam. Sekarang dah jelas pun ter bayang bahawa kuasa politik Islam sudah terhakis.

PAS tidak berani menegur kaum kafir kerane takut akan kehilangan sokongan, UMNO juge takut menegur kafir kerana mahukan sokongan nye, akhir nye ke dua2 pehak yang rugi. Kelak orang2 kafir ni akan buat ape saje ikut se suke hati nye. Sekarang pun orang kafir ni dah anggap mereke tu sebagai kuasa penentu dalam menentukan siapa yang patut memerintah negara.