Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, November 18, 2012

Berebut kuase sebelum berkuase dah rebut kuase.........


Tok dah banyak kali cakap dah, dalam Pakatan Rakyat ni mane ade pakat nye. PAS, PKR dan DAP tu semua nye berlainan pendapat dan berlainan idea nye. Mereke tu cume ade satu saje yang same berfikiran nye - semuanye same2 nak kan pemimpin nye jadi PM. Lucu betul.........

Dalam Muktamar PAS, Wakil Dewan Ulama PAS Pusat Hairun Nizam Mat Hussain menyatakan bahawa Tn Guru Hj Hadi Awang lah yang paling layak jadi PM. Tok rase setuju dengan hujah Hairun Nizam ni kerane Tn Guru Hj Hadi Awang punyai ilmu tentang Islam yang tinggi jike di bandingkan dengan Dato Seri Anwar Ibrahim.

Lagi pun mane boleh se sebuah Negara Islam di tadbirkan oleh PM yang tidak langsung bertaraf Ulama. TGHHA memang dah bertaraf Ulama. Beliau memang 100% layak jadi PM jike di bandingkan dengan DSAI yang bergelumang dengan 'skandel2 sek'.

Tok yakin lebih ramai ahli2 dan penyokong2 PAS akan menolak DSAI jadi PM, sebalik nye mahukan TGHHA yang jadi PM Negara Islam Malaysia. Make kalau kite peratikan di sini akan timbulah masalah besar dalam PR ketike mahu melantik siapa yang patut jadi PM.

Ini Tok cume nak cerite aje, sebeno nye Pakatan Rakyat memang tak de harapan langsung nak memang pade PRU13 nanti, sebab nye rakyat masih sayang kan kerajaan Barisan Nasional yang di pimpin oleh UMNO. Hidup BN! Hidup UMNO!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,