Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Mac 25, 2013

Motif Anwar Ibrahim tinggalkan Permatang Pauh.............

Anwar dipelawa tanding di Tambun
8:34 PG Idham Lim
13 Jamadil Awal 1434 H.


Datuk Seri Anwar Ibrahim

BAGAN SERAI - Selepas Pemuda Pas Perak mempelawa ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim bertanding di kerusi Parlimen Lumut, kepimpinan Pakatan Rakyat (PR) Daerah Kerian pula mencadangkan beliau bertanding di kerusi Parlimen Tambun.

Sumber PR berkata, keperluan peletakan Anwar di kerusi Parlimen Tambung penting berikutan kawasan itu mempunyai majoriti penduduk bandar, selain bilangan pengundi bukan Melayu yang tingi.


Tok dah banyak kali kate, Pakatan Rakyat ni cume 'indah khabar dari rupe'. Sebena nye rakyat dah boleh bace sejauh mane tentang kebolehan pemimpin2 nye memerintah negare. Pemimpin2 PR ni memang dah tak sebulu di antare DAP, PAS dan PKR, makne nye dalam bahase mudah, DAP lain kemahuan nye, PAS lain kehendak nye dan PKR lain pule tujuan nye.

Satu perkare yang paling di benci oleh orang2 melayu dan islam terhadap Pakatan Rakyat ni ialah tentang isu kalimah Allah yang di sokong nye bagi penggunaan dalam bible versi bahasa melayu. Walaupun ade 'ulamak2' yang memberikan pendapat bahawe itu tidak salah, namun orang2 melayu/islam masih menggangap ianye salah.

Perkare inilah yang menyebabkan pemimpin2 melayu/islam dalam Pakatan Rakyat jadi tersepit. Bukan saje PKR, tetapi PAS juge sendang berade di dalam keadaan tersepit.

Tok yakin dalam PRU 13 ni, pemimpin2 melayu/islam dalam PR akan tumbang tergolek di kawasan2 majoriti kaum melayu/islam. Inilah sebab utame Anwar Ibrahim terpakse keluar dari Permatang Pauh. Jike sekire nye Anwar Ibrahim masih mempertahankan P Pauh pasti PKR akan kehilangan pemimpin besar nye.

Tok cabar si Anwar Ibrahim ni kalau benar2 die keluar dari P Pauh demi perjuangan parti cubelah keluar bertanding di parlimen Pekan untuk menentang PM kite, make di sinilah bertemu nye buku dengan ruas. Kalau setakat keluar tinggal kan P Pauh untuk cari perlindungan di kawasan majoriti kaum bukan melayu, itu lah yang di mane kan pengcut!

7 ulasan:

  1. sokong, pi lah bertanding di pekan, baru hang betui anak jantan, hang keluaq lah cerita cerita condemn najib, tak da sapa nak percaya sebab ramai geng hang dalam PKR dah kata Anwar Penipu Besaq,,,. ingat tak hang kata dalam interview hang tak kenai Datuk Eskay, pada hai hang lah hantu duk ikut dia cari benda tu, tak kan kot, Kalah kan Anwar demi untuk ugama,bangsa dan negara..

    BalasPadam
  2. Kalahkan semua pemimpin Melayu Pemangkang demi Agama Bangsa dn Negara!!

    HIDOP UMNO!!

    BalasPadam
  3. Pemimpin Melayu Pembangkang mesti di lenyapkan demi Agama, Bangsa dan Negara!!

    Melayu Bersatu!!!!!

    BalasPadam
  4. aku cadangkan anuar bertanding di PARLIMEN PANGKAL MELERET..pasti menang sehingga SENYUM PUN MELERET..U ULANG I SONTOT U..

    BalasPadam
  5. Misal kata dia kena AIDS, mest dia tuduh UMNO jugak. Macam dia kata masa kat penjara dululah. Kerajaan nak racun dialah, suntik virus AIDSlah. Tapi ni kalau dia betul-betul kenapun, sebelum dia jalan, dia masih nak kata ni semua rancangan jahat UMNO, macamlah orang tak ada kerja lain lagi. Kesian kat dia ni yang tak ingat mati. Tak takut perbicaraan/perhitungan akhirat nanti. Tak ingat bahawasanya janji Allah itu benar, syurga dan neraka itu benar.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Masa tu tak boleh dah nak cakap 'U ulang I saman'

      Padam
  6. Dulu dia cabar najib debat dengan dia sekarang kalau dia hebat sangat dia bertanding dgn najib di Pekan.... Ada brani ke.. Cakap saja boleh lah yobb..

    BalasPadam

, , , ,