Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, April 01, 2013

Kuase politik melayu yang semakin lemah ................

Hindraf: PM akan bincang lanjut dengan kami


Ram Anand
2:28PM Mac 25 2013


Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak akan mengadakan lebih banyak perbincangan dengan pemimpin Hindraf dalam tempoh beberapa hari yang akan datang, kata NGO hari ini.

Penasihat kebangsaan Hindraf, N Ganeson berkata pertemuan sejam dengan Najib di Putrajaya hari ini adalah berfaedah, tetapi enggan mendedahkan butir-butir perbincangan itu.

"Apa yang penting ialah kita telah mewujudkan satu saluran komunikasi," kata Ganesan selepas pertemuan tersebut di Putrajaya.


Katanya, ia akan diikuti dengan lebih banyak lagi perbincangan
kerana isu itu "terlalu kompleks" untuk diselesaikan delam pertemuan sejam itu.

"Apa yang telah kita persetujui ialah untuk mengadakan lebih banyak perbincangan dalam tempoh beberapa hari akan datang," kata Ganesan tanpa menyatakan tarikh pertemuan seterusnya.

Pemimpin Hindraf P Waythamoorthy (kiri), yang turut hadir, sedang mengadakan mogok lapar di sebuah kuil di Rawang, untuk mendesak supaya rangka tindakan Hindraf dipersetujui oleh sama ada BN atau Pakatan Rakyat.

Tok tak mau buat ape2 komen tentang posting di atas ni. Tapi Tok ingatkan kepade semue anak2 cucu cicit Tok tentang sikap dan sifat buruk kaum pendatang ni. Mereke akan terus tidak berpuas hati menuntut itu dan ini untuk memuaskan hawe nafsu mereke.

Sekarang kite sudah tiade banyak pilihan lagi, same ade menuruti kehendak2 mereke atau pun menolak nye. Jawapan nye, kite terpakse mengikuti kehendak2 mereke same ade ianye pasti akan merugikan kite. Perkare ini tidak dapat di elakan kerane kedudukan kuase politik melayu.islam sudah lemah.

Jike kite terus berkeadaan lemah begini tidak mustahil di satu hari kelak kite akan kehilangan kuase secare total.

Melayu/islam hanye akan kuat dan teguh ape bile bersatu, jike kite kuat dan teguh pasti tiade siape yang berani 'mengugut' dan memakse kite mengikut kemahuan dan kehendak mereke yang pasti akan merugikan kite. Melayu/islam sudah tiade lain pilihan kecuali kembali bersatu jike mahu terus berkuase memerintah negare Malaysia ini.

1 ulasan:

  1. Salah orang melayu jg klu kuasa politik melayu hilang kerana orang melayu ramai ada "PHD". Tak pa lh klu da melayu ingin sangat kehlngan kuasa politik tu teruskn mengundi pembangkang. Tapi AWAS!!!!, sekali kuasa politik hilang, jangan bermimpi lg untuk mendapat kuasa tersebut. Sebabnya mudah. Sekiranya Pembangkang memerintah dg mndpt 2/3, pensempadan kawasan pilihan raya boleh dlakukn dg cara menuntungkn pemerintah. Kedudukan persempadan kawasan pilihanraya skrang ni memang menguntungkn melayu. Kawasan luar bandar yg pengundinya misalnya 6,000 orng pn dapat satu kerusi. Manakala kawasan bandar yg pngundinya lbh 20 atau 30 ribu orng pn satu kerusi jg. Nah klu ini djadikan alasan untuk bersikap adil, kawasan pilihanraya bandar sepatutnya boleh sempadankan semula. Jika 6,000 pengundi dkawasan luar bandar djadikan asas maknanya kawasan bandar kemungkinan dpt dpecahkan kpd 4 atau 5 kerusi. Soalnya majoriti pengundi di kawasan bandar itu siapa? fikir-fikirkan lah.

    BalasPadam

, , , ,