Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, April 03, 2013

Yang di tunggu2 dah pun tibe...............


 Yang ni cume gambor hiasan je

Tok berase lege juge bile PM DS Najib dah umum kan pembubaran parlimen pagi tadi. Sekarang ni kite cume menunggu hari yang akan di tetapkan bile PRU13 akan di langsungkan. Nampak gayenye Pakatan Rakyat ni terlalu gairah sangat nakkan di adekan PRU13 ni.

PR ni nampak nye ade takbor sikit, mereke dah terlalu sangat yakin akan menang beso dalam PRU13 ni. Bab ni Tok tak nyalahkan mane2 pehak pun, sebab nye di dalam ape2 juge jenis 'pertandingan' semue pehak yang masuk bertanding tu terlalu inginkan kemenangan.

Bagi pehak PR ni mereke dah anggap kemenangan sudah berpehak kepade mereke, anggapan ini mereke andaikan berdasarkan sambutan orang yang ramai berkenjung pade perhimpunan dan ceramah2 di mereke anjurkan. Bab ni Tok setuju juge, tapi Tok cume bersetuju pade anggapan mereke tu saje.

Bab anggap menganggap ni selalu nye ade yang tak berape betul. Ade juge kemungkinan nye tersalah anggap pule. Jadi di sini TOk akan anggap PR sudah tersalah anggap.

Dalam tinjawan Tok di semerate ceruk rantau kampung2, memang dah jelas, sah dan nyate bahawe rakyat masih lagi sayangkan UMNO. Kalau ade pun mengkin seorang atau due sahaje yang nampak 'bebal' sikit. Tak mau faham2 dan tak reti bahase tentang ape yang telah dilaku kan oleh kerajaan se lame ni demi untuk kemajuan dan ke amanan negare.

Tok rase setakat ni cukup le dulu, nanti kalau cerite panjang2 sangat kot boring pule. Nanti sikit mase lagi Tok akan sambung lagi celoteh Tok Gajah niiiiii.........

1 ulasan:

  1. Benar tu tok, yang ditunggu-tunggu dah tiba. Mari kita ramai-ramai humbankan PR dalam lombong, biarkan depa tak menyusahkan Bangsa Melayu dan Islam.
    Buat nik aziz tu, Islam ke depa tu? Dah tersasar jauh. Bekas ketua-ketua pondok pun tak mau terima dasar-dasar dia. Sesat dan tak menunjukkan seorang ulamak. Jangan undi PAS kerana UNDI PAS ITU HARAM. Begitu juga PKR HARAM. DAP jangan disentuh terus. Makan Babi.

    BalasPadam

, , , ,