Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Jun 29, 2013

Anwar Ibrahim sedar diri nye dah tewas...................

Tok dah banyak kali kate, PKR ni bukan nye parti pilihan rakyat. Kalau nak bilang penyokong2 nye dari kalangan orang melayu ianye boleh di bilang dengan jari aje. Orang2 melayu yang menyokong PKR tu semue nye berasal dari penyokong2 UMNO juge. Ini berlaku di zaman reformasi ketike Anwar Ibrahim di tendang keluar dari UMNO.

Ari ni keadaan nye dah banyak berobah, 'reformasi' Anwar Ibrahim dah boleh di katekan mati tak bekubo. Pengikut2 nye yang berasal dari UMNO tu boleh di katekan hampir semue nye dah meninggalkan perjuangan 'reformasi' dan kembali menyokong UMNO.

PRU 13 telah membukti kan bahawe melayu tidak menyokong PKR, PKR cume memperolehi 30 kerusi Parlimen sahaja berbanding 31 kerusi pade PRU 12. Ia nye tidak bertambah malahan semakin berkurangan. PKR berkempen siang malam ber mati2 an namun hasil nye sangat menyecewekan.

30 kerusi parlimen yang di perolehi oleh PKR tu hanye dengan bantuan kaum cine. PKR hanye berjaye di kawasan2 penduduk kaum cine melebehi  40%, boleh lah di katekan PKR tertewas di semue kawasan majoriti kaum melayu.

Sejurus selepas kekalah teruk pade PRU13 tu, Anwar Ibrahim meneruskan kempen nye dengan menuduh kerajaan Barisan Nasional dan SPR berlaku tidak adil dan berlaku penipuan serte lain2 lagi. Anwar Ibrahim dan pengikut2 nye turun padang berdemo - "Blackout 505".

Malang nye  Anwar Ibrahim sekali lagi telah di kecewekan kerane "Blackout 505" langsung tidak mendapat sambutan. Rakyat akur dengan keputusan PRU13 yang telah memilih kerajaan Barisan Nasional sebagai peneraju negare.

Akhir nye Anwar Ibrahim juge telah tersedar bahawe diri nye telah tewas - tewas secare total.

2 ulasan:

  1. petualang bangsa tu tak mampu tunggu 5 tahun lagi...buka saja kesihatan tak mengizinkan..tetapi popularitinya semakin hilang bila pengundi baru mendaftar di SPR tidak mengenalinya kecuali sinonim dengan frasa 'liwat'...

    tanya kat sekolah...bila sebut anuwar, mereka gelak dan sebut benda songsang...Dan ada sapa berani namakan bayi baru lahir mereka dengan nama anwar?

    gen2felda

    BalasPadam
  2. Ate Tok tenyeh-tenyeh le muke si Anu-ar yang anunya tu selalu bikin kecoh. Belalai Tok kan ke panjang ! Anu-ar bikin kecoh ngan doll China dan deme yg muke lemuih, kate orang Perak.

    Nak buat Blackout yg last sekali pun di padang Merbuk tak berjaya, deme org2 Pas dah tak sebaloh dgn PKR. baru-baru ni cite pulaj Anu-ar dapat dana asing lancarkan Blackout 505.

    Ikutilah ulsan teman selanjutnya.

    http://hisemudinkasim.blogspot.com/2013/07/pendedahan-bekas-naib-presiden.html

    BalasPadam

, , , ,