Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Jun 29, 2013

Cine irihati kejayaan UMNO membele nasib kaum melayu.....................

 PRU13 kedudukan DAP semakin mantap kerane kaum cine sudah bersatu, sedangkan kedudukan PKR dan PAS semakin merosot walau pun pemimpin2 bertungkus lulus berkempen siang, malam, pagi dan petang, hasil nye sangat mengecewekan.

Tok yakin dan percaye bahawe orang melayu tidak akan terpengaruh dengan dakyah dan hasutan dari pemimpin2 melayu dalam PKR dan PAS. Di sini Tok nak ingatkan supaye kaum melayu terus bersatu padu menyokong UMNO seperti mane kaum cine yang bersatu padu menyokong DAP.

Sejak akhir2 ni Tok peratikan trend pengundi kaum cine boleh di katekan sudah hampir kesemue nye telah meninggalkan parti MCA dan Parti Gerakan. Erti nye mereke sudah tinggalkan Barisan Nasional yang di terajui oleh UMNO. Makne nye cine sudah tidak suke UMNO.

Orang melayu harus sedar dan harus mengetahui ape sebab2 nye kaum cine ni tidak sukekan UMNO. Perkare utame kaum cine tidak suke UMNO ialah kerane kejayaan pemimpin2 UMNO membele nasib kaum melayu sehingge ketahap yang termaju, dengan kejayaan ni mereke sudah terase kaum mereke dah mule tergugat.

Sebagai contoh yang paling kecil dan mudah ialah industri pembuatan kicap, pade mase sebelum merdeke dulu  orang melayu tiade pilihan melainkan kene melantak kicap buatan cine. Hari ni orang melayu sudah tidak lagi makan kicap cine, tapi tak tau lah kalau2 penyokong dan ahli2 PAS tu masih lagi makan kicap cine, al'maklum lah nak ambil ati kaum cine.

Tu Tok baru cerite sikit aje berkenean kicap, sebeno nye ade banyak lagi jenis barang2 makanan yang dimase lampau dikuasai oleh cine sudah mule di usahekan oleh orang melayu. Tidak hairanlah jike di suatu mase nanti semue jenis makanan yang di bikin oleh cine tidak laku lagi.

4 ulasan:

  1. Anak Bukit JelutongJun 28, 2013 10:30 PTG

    Salam.
    Tok saya ingin mencadangkan agar pemimpin-pemimpin Melayu beragama Islam ambik berat perkara yang Tok bincangkan ini.

    Jangan tunggu esok lusa lagi.

    Kalau lebih 60 tahun lalu muafakat orang Melayu mampu menghalau penjajah Inggeris dari Tanah Melayu apakah susah sangat kita nak berpakat dan muafakat sekali lagi bagi mempertingkat ekonomi bangsa kita, secara tersusun dan teratur.

    Kalau kita tak mula sekarang, mungkin akan terlambat.
    Oleh itu elok sangatlah orang Melayu bergerak mulai sekarang.
    Kalau pemimpin-pemimpin politik Melayu agak segan silu untuk mulakan biar pemimpin-pemimpin NGO Melayu yang berwibawa dan sayangkan bangsa dan agama, mula langkah pertama, diseluruh negara.

    Hidup Melayu.

    BalasPadam
  2. ya kalau semua orang melayu dan bumiputra bersatu buat keputusan tegas,, kita melayubumiputra sudah pasti diberi jaminan Allah utk kekalkan kuasa dinegara ini .. melayu tolong jangan buat kesilapan lagi.

    BalasPadam
  3. Bukan sekadar membela..HAKIKATNYA, ITULAH HAK NYA...

    Cina/India dibolehkan membiak atas kesan penjajahan..

    Dari sudut Islam..kaum kafir layak mndapat perlindungan dan kena bayar cukai

    Tapi Islam cara PAS..ialah CINABENG jadi khalifah..PAS jadi tukang jawab..!!

    BalasPadam
  4. Boleh tak tok senaraikan semua produk makanan yang dibuat oleh orang melayu supaya senang untuk kita memilih.

    BalasPadam

, , , ,