Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Mei 19, 2013

Tersesat di hujung jalan, marilah kite kembali ke pangkal jalan..................

Tok dah memang menjangke Pakatan Rakyat akan tidak berjaye menumbangkan kerajaan Barsian Nasional. Walaupun kerusi parlimen nampak nye sedikit berkurangan, tetapi kedudukan BN masih lagi kukuh. Tok bangge kerane kekuatan BN ni berdasarkan kepade kekuatan dari sokongan melayu/islam terhadap UMNO.

Orang melayu/islam sedar bahawe hanye UMNO sahaje satu2 nye parti yang benar2 boleh membele nasib orang melayu/islam. Kite tidak boleh nafikan tentang kemajuan negare dan rakyat nye di bawah pemerintahan BN. Orang melayu/islam sedar bahawe sokongan DAP dan PKR terhadap PAS tidak ikhlas samesekali.

Kesedaran orang melayu/islam tentang niat serong DAP dan PKR inilah yang membuat BN masih berdiri teguh selepas PRU13. Ternyate propagande jahat dari PKR dan DAP tidak mampu memecahkan benteng sokongan melayu/islam terhadap BN.

Tok nak ingatkan, kekuatan Pakatan Rakyat sudah sampai tetahap maksime nye, dan sebanyak itu lah sahaje bilangan kerusi parlimen dan DUN yang mereke boleh perolehi. Jike di peratikan pade pencapaian PAS ianye telah membukti kan semakin ramai melayu/islam meninggalkan parti itu. Kini kekuatan PAS hanye bergantung dari belas ehsan cine DAP dan PKR sahaje.

Walau ape pun, UMNO akan terus mendapat sokongan padu dari kaum melayu/islam. Bodoh sesangat kalau melayu/islam menyokong PAS dan menggaraf belas ehsan dari kaum kafir DAP dan PKR. Kepade kaum melayu/islam yang terdiri dari ahli2 dan penyokong2 PAS dan PKR sedarlah diri, tinggalkan PAS dan marilah kite same2 mengkuhkan dan memperkasekan UMNO parti keramat melayu/islam.

9 ulasan:

  1. Melayu bodoh, diajak bersatu nak diludahnya, dgn kapir dipeluk disanjung, sanggup jadi balaci.

    BalasPadam
  2. Mat Sabu sanggup makan babi dgn Cina DAP dari makan ayam dgn Umno...Cuba bayangkan pemimpin tertinggi Parti yg konon nya Islam berkata demikian!....tahap apa?

    BalasPadam
  3. Tahap makqn dedak lah.. tahap apa lagi

    BalasPadam
  4. jgn ambil kisah tentang pas, maju ke depan umno kuat kan saf parti supaya kita dapat kalahkan petualang agama dan bangsa melayu dan negara

    BalasPadam
  5. PAS kena U turn....sebab depa dah masuk round about...pusing punya pusimg tak jumpa jalan keluar...

    Lepas tu salahkan UMNO sebab tak letak sign board...

    Macam tu lah PAS...semuanya terlePAS..

    BalasPadam
  6. Itulah akibat naik kereta yg dipandu kaki liwat dan cina botol. Signboard putrajaya jelas terpampang tapi org pas totok ni tak reti baca rupanya. Sahlah dia orang ni lah yg dimaksudkan umat yg telah dibutakan dan diletak dinding depan mereka. Yang lebih kesian ialah ketua air ludah basi mereka yg mendoakan mereka jadi begitu.

    BalasPadam
  7. Penyokong fanatik pas kebanyakkannya adalah mempunyai pemikiran yang jumud sebab tak baca akhbar arus perdana.mereka hanya baca harakah sahaja.Kalau kita baca harakah,tidak ada langsung berita tentang kabaikan kerajaan.Semuanya buruk belaka.Berbeza dengan utusan malaysia,walau pun kepunyaan umno tetapi kalau perkara baik yang datang dari pas akan dikeluarkan.Perbezaannya seperti langit dengan bumi.

    BalasPadam
  8. Keputusan telah diketahui, jelas sekali majoriti umat Islam menolak Parti yang menggunakan agama untuk kuasa politik, semasa kempen di Putrajaya umpama Husam dah menang tanpa bertanding. Sedarlah wahai saudaraku, yang kamu lawan itu adalah saudaramu jua, masih satu kiblat, masih ada fardu kifayah dan ingin aku ingatkan yang kamu bantu sekarang ini dan kamu agung-agungkan itu seolah-olah mereka itu lebih mulia dari saudara kamu UMNO...... Mereka sebenarnya perlukan kamu untuk kuasa, kamu kira bilangan kerusi kamu, mudah bukan, kalau tumbang pemerintah sekarang, cukupkah sekadar berpuashati tetapi anda hilang saudara yang sekalimah....
    Seburuk-buruk orang UMNO, kamu masih boleh ajar kalimah, kamu masih boleh ajak berjemaah, kamu masih boleh solat dalam satu saf, kamu boleh makan semeja tanpa was-was, kamu wajib laksana fardu kifayah sesama insan dan banyak perkara lagi tanpa kekangan. Matlamat menghalalkan cara buanglah ketepi kerana kita masih ada akidah....

    BalasPadam
  9. melayu yang taksub dan dah bebal menyokong anwar ni dah memang tak bleh nak ajar dah.. harap yg cerdik pandai je lah ..

    BalasPadam

, , , ,