Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Februari 21, 2013

Tanggapan yang salah, pasti membawa maut terhadap Pakatan Rakyat .......


"Sampai masa Umno berada di petak pembangkang
Harakahdaily, 20 Feb 2013


KUALA LUMPUR: Hakikatnya Umno sudah lumpuh kerana pimpinan Umno telah membunuh benih-benih kepimpinan sebegitu lama bukan sahaja di Negeri Sembilan tetapi di seluruh negara.

Demikian pandangan Aspan Alias di dalam blognyahttp://aspanaliasnet.blogspot.com/.

“Sekarang Umno hanya tinggal dari kalangan yang ‘buta mata hati’ tentang politik dan siasah. Tetapi oleh kerana semuanya dalam kategori yang sama mereka menganggap mereka yang menentang seperti saya ini sebagai pengkhianat kepada negara,” tulisnya................"

Pakatan Rakyat terlalu yakin akan ke Puterajaya pade PRU 13 akan datang. Tanggapan PR ni se mate2 berdasarkan keramaian yang hadir pade perhimpunan dan ceramah2 nye sahaje. Itu memang Tok akui, memang ramai yang hadir pade perhimpunan dan ceramah PR. 

Akan tetapi, apebile tibe mase membuang undi daru lah kite tahu yang sebenar nye penyokong BN lah yang paling ramai. Sebenar nye, rakyat bijak menilai dan menentukan siape kah yang lebih layak untuk di undi. Sudah 12 kali PRU di adekan, BN tetap masih berdiri teguh.

Sebenar nye sokongan kaum melayu/Islam masih teguh dan telah bertambah2 teguh selepas PRU 12. Di sebalik itu sokongan orang melayu terhadap PAS sudah semakin bertambah kurang. PAS berjaye menambah kerusi pade PRU 12 yang lepas adelah dari sokongan kaum cine atau india saje.

Kaum melayu/Islam sudah hilang kepercayaan nye terhadap PAS kerane bersengkokol dengan DAP dan PKR. PAS jangan anggap melayu/Islam ni bodoh sangat, kami tahu dengan se jelas2 nye bahawe DAP tu anti Islam.  Sedangkan PKR tidak pernah menyatakan pendirian menyokong PAS untuk menegakan negare Islam.



Di sini Tok perlihatkan jadual keputusan PRU 12 bagi negeri Perak. Di sini kite sudah nampak jelas dan nyate bahawa orang melayu/Islam masih kuat menyokong UMNO. Sedangkan PAS cume memenangi 6 kerusi dengan majoriti yang tipis, itu pun dengan bantuan kaum cine dari penyokong DAP. Boleh di katekan PAS tewas di hampir semue kawasan majoriti kaum melayu.Islam.

'Durian runtuh' durian mangko yang menimpe PAS pade PRU 12 tidak mungkin akan berlaku lagi pade PRU 13 ini. Pade PRU 13 ini kite akan menyaksikan pule keruntuhan PAS di Malaysia.

1 ulasan:

  1. betul...

    pengundi tidak berparti seperti kami sekeluarga sudah serik sebab mengundi Pakatan Rakyat sebelum ini..

    BalasPadam

, , , ,