Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Februari 20, 2013

Inilah yang sebenar nye cube disorok kan oleh PR.........

DAP, PKR chiefs tell Johor leaders to cool it
Harakahdaily, 20 February 2013


 

"Feb 20: DAP secretary general Lim Guan Eng and PKR de-facto leader Anwar Ibrahim have urged their respective party's leaders in Johor to avoid making public comments on disagreement over seats allocation, saying they were being exploited by BN-controlled mainstream media.

"The very visible public discord between both the Johor state leaderships of PKR and DAP have been exploited by all mainstream media, especially those controlled by BN.

"Such negative publicity is not desirable in the lead up to the general election and will only delight BN and disappoint PR supporters hoping for a real breakthrough in this BN fortress state," said Lim.

Lim, who is also the Penang chief minister, said he had spoken to Anwar and they both agreed that PKR's Johor chairman Chua Jui Meng and his DAP counterpart Boo Cheng Hau should consult party leadership before making statements......"


Tok dah banyak kali kate bahawe Pakatan Rakyat memang tidak layak dan sangat tidak sesuai memerintah negare Malaysia ini. Name nye aje pakatan rakyat, tapi mereke tu tak pernah pun ade pakatan nye. Di Kelantan, Tn Guru Hj Nik Aziz memerintah dengan care PAS nye, tiade sesiape yang boleh tegur atau masuk campur. DAP dan PKR terus di tenggelamkan di Kelantan. DAP dan PKR hanye di perlukan semane menghadapi PRU atau PRK sahaje.

Senario di P Pinang pule sangat berlainan juge, di P Pinang PAS terus di pinggirkan oleh kerajaan DAP pimpinan Lim Guan Eng. Yang berkuase mentadbir P Pinang hanye DAP dan di bantu oleh PKR. PAS bertungkus lumus berkerje siang malam, pagi petang tidak kire ribut dan hujan membantu DAP dan PKR untuk menawan P Pinang. Akhir nye PAS di lupekan.

Kerajaan DAP P Pinang telah menghine ahli2 dan penyokong2 PAS. Walaupun PAS hanye memenangi satu kerusi DUN tetapi ahli2 dan penyokong2 nye banyak membantu memenangkan calun2 DAP dan PKR. Sebagai membalas jasa2 PAS tu sepatutnye Lim Guan Eng melantik ADUN PAS tu kedalam EXCO hal ehwal Islam negeri P Pinang. Malang nye ADUN PAS ni telah di pinggir kan. Langsung takde nampak 'pakatan rakyat' nye.


Di Selangor , walaupun PAS di masuk kan kedalam EXCO negeri, tetapi ianye telah di bisukan. Jike ade yang berani buke mulut bersuare, pasti akan menerime nasib seperti Dato Dr Hasan Ali. PAS Selangor langsung tidak boleh bersuare. Sebenar nye, Selangor di tadbir oleh DAP dan di bantu oleh PKR. 

Di Kedah pule, yang nampak berkuse ialah PKR dan di bantu oleh PAS dan DAP. DAP walaupun ade seorang due ADUN nye, tetapi ianye lebih nampak berkuase dari PAS. Dari semenjak PR berkuase hingge ke hari ni keadaan di Kedah masih lagi tidak stabil pengurusan nye. Pertelagahan antare pemimpin nye masih lagi belum selesai.  

Sekarang Tok nak cerite sikit tentang negeri Johor, di negeri ni belum pun berkuase mereke dah bertelagahan berebut kerusi yang bakal di tandingi pade PRU13 ni. Yang nampak paling tamak berebut kerusi ialah DAP dan PKR. PAS macam biase le, sentiase 'bertolak ansur' dan akhir nye tertolak kelongkang. Tok yakin bahawe rakyat Malaysia sudah bijak dan pasti akan memilih kerajaan yang dah terbukti benar2 berkebolehan mentadbir negare.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,