Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Mac 09, 2012

Harapan tinggi Tok Gajah



Tok terasa sangat bahang PRU 13 semakin hangat. Jika di peratikan dengan teliti, kita sudah nampak bahawa kerajaan kita iaitu BN sudah cukup bersedia. Kerajaan yang sedang memerintah yang di terajui oleh DS Najib memang mantab. Tok seliut PM kita yang sangat rajin, adil dan bijaksana mentadbir negara ini sehingga beliau telah berjaya memulihkan keadaan ketahap yang sangat memberangsangkan.

Sekarang apa lagi yang kita mau kan, segalam bantuan telah di berikan, segala kehendak2 sudah di tunaikan dan segala janji2 telah di laksanakan. Kini kita sedang berada dalam suahsana aman dan makmur segala kemudahan dan keperluan sentiasa di bawah awasan kerajaan yang bijak dan adil. Tidak ada apa2 kesusahan dan kekurang yang kita alami.

Satu perkara yang sangat menyedih kan Tok ialah tentang tengkah laku dan perangai para pemimpin2 dan penyokong2 Pakatan Rakyat. Setiap hari dan waktu mereka ni sentiasa buat kacau aje. Tak habis2 cari jalan dan cari pasal untuk mem buruk2 kerajaan yang sedang memerintah.

Akan tetapi Allah lebih berkuasa dan adil, kita telah terlindung dari perbuatan buruk mereka ini. Kini kita telah semakin di percayai oleh semua gulungan lapisan masyarakat. Sokongan kita juga telah semakin mantap dan ber tambah2 ramai lagi bilangan nye.

Sebalik nye, mereka pula yang sudah nampak di timpa bale malepetake. Lihat apa yang sedang berlaku di negeri Kedah. Kucar kacir di buat nya oleh pemerintahan Pakatan Rakyat. Harapan untuk PR meneruskan pemerintahan nya di Kedah amat tipis. Rakyat Kedah sudah serik dengan pemerintahan PR. Mereka sudah tidak sabar2 lagi untuk menyambut ketibaan PRU13 untuk menghapuskan kerajaan PR.

Rakyat di Malaysia, khusus nya di Kelantan dan Selangor dan P Pinang haru ambil iktibar tentang pemerintahan PR yang sangat buruk ini. Keburukan pemerintahan PR ini se mate2 kerana mereka tiada berpengalaman langsung tentang memerintah. PR yang terdiri dari DAP, PKR dan PAS tidak pernah sebulu pada bila2 masa pun. Pendapat mereka sentiasa ber cangah antara satu sama lain.

Harapan tinggi Tok pada PRU 13 ini kita akan berjaya 'merampas' kembali negeri yang telah jatuh ke tangan PR dan kita juga pasti akan dapat menawan kembali Kelantan InshaAllah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,