Blog Anda Pasti Tersenarai Ke dalam Blog List Tok Gajah

Tok Gajah46 on Facebook

iklan

iklan

iklan

iklan

Rabu, Oktober 24, 2012

Lakunan DAP menjadi, jadi PAS bertambah terpengaruh ...........


Tok kate pemimpin2 DAP ni memang hebat. Hebat berlakun, berpure2 dan memperdaye kan PAS. Tok juge dah agak pemimpin2 PAS pun dah tahu dan faham tentang perbuatan dajal DAP ni. Pemimpin2 PAS memang bijak2 semua nye - macam DAP juge. Itu lah sebab nye berdua ni boleh dan sesuai bersahabat baik.

Kebijaksanaan ke dua2 pemimpin2 ini telah berjaya memperdaya dan mem bodoh2 kan penyokong2 dan ahli2 PAS. Tok pelek juge mengapa penyokong2 dan ahli2 PAS ni tersangat mudah terpengaruh dengan lakunan tipudaya pemimpin2 DAP dan PAS.

Dalam ke pimpinan DAP ni ade dua kumpulan, satu kumpulan buat probokasi menentang perjuangan negara islam yang di perjuangan kan oleh PAS. Kumpulan ini bertujuan meraih sokongan kaum cina dan kafir2 yang lain. Kumpulan ni di ketuai oleh Karpal Singh.

Pemimpin kumpulan ke dua ni pula berlakun dan berlagak menyokong PAS untuk memperjuangkan Islam. Kumpulan ini di kepalei oleh dua beranak iatu Lim Kit Siang dan Lim Guan Eng. Mereka berdua sangat bijak mengatur langkah untuk memperdayakan pentokong2 dan ahli2 PAS.

Walau bagaimane bijak dan licik nye mereka ni berlaku, semakin ramai penyokong2 dan ahli2 PAS yang dah sedar dan meluat dengan tengkahlaku buruk pemimpin DAP dan pemimpin2 PAS ni. Sekarang dah semakin ramai ahli2 dan penyokong2 PAS jenis yang bijak dan berakal ni tinggalkan perjuangan sia2 tu.

Tok yakin pade PRU13 akan datang ni ahli2 dan penyokong2 PAS yang bijak ni akan memberikan satu pengajaran yang buruk kepada DAP dan PAS.

Isnin, Oktober 22, 2012

Undi bukan melayu belum tentu membawa PAS ke Petrajaya


PAS cume mengharaf kemenangan dengan sokongan dari kaum bukan melayu. PAS sedar bahawa majoriti kaum melayu masih kuat menyokong UMNO. PRU12 yang lepas telah membukti kan bahawa orang melayu   masih kuat menyokong UMNO. Ini terbukti apabila UMNO meraih 29.59% undi.

Jika dibanding kan dengan PAS yang hanya meraih 14.05% sahaja. 14.05% yang di perolehi oleh PAS ini sebenar nye bercampur dengan undi dari penyokong nye bukan melayu, Jika di tolak peratus undi dari bukan melayu, mungkin PAS cume mendapat sokongan kurang dari 10% sahaja.

Sebenar nye selepas PAS bersengkokol dengan DAP dan PKR sokongan orang melayu terhadap PAS telah merosot dengan drastik nye. Kebanyakan penyokong2 dan ahli2 PAS sebenar nye TIDAK suke PAS bersengkokol dengan PKR terutame nye DAP yang jelas dan nyata anti Islam nye.

DAP ni bijak, mereka memang tidak pernah bersuara secara lantang dan terbuke menentang PAS dalam misi nye untuk mengujudkan negara Islam dan menjalankan hukum Hudud. Dalam pade itu presiden nye Karpal Singh telah bersuara dengan jelas dan nyata tentang pendirian DAP yang langsung tidak bersetuju negara Islam di ujudkan apabila Pakatan Rakyat berkuasa.

PKR pimpinan Anwar Ibrahim lagi bijak, parti ni tidak pernah bersuara sama ada ianye menyokong atau pun menentang negara Islam dan hukum Hudud yang di perjuangkan oleh PAS. Akan tetapijika di ikuti ceramah2 yang di sampaikan oleh pemimpin PKR ianye lebih menjurus kepada kecenderungan nye kepada negara sekular atau librel demokrasi. Negara Islam dan undang2 Hudud ngak mungkin!

Dalam Pakatan Rakyat cume PAS saja yang mahukan negara ini menjadi sebuah negara Islam yang menjalankan undang2 Islam, sedangkan PKR dan DAP menolak nye. Jadi jawapan nye, PAS pasti akan gagal dalam cita2 nye mengujudkan negara Islam.

Isnin, Oktober 15, 2012

PAS harus segera membersihkan diri nye....................


Pada pendapatan Tok, image PAS semakin buruk apabila bersengkokol dengan DAP dan PKR. Suatu mase dulu2 PAS pernah berkate bahawe UMNO tu kafir kerana berkongsi kuasa dengan MCA dan MIC. PAS berkate demikian mungkin kerana MCA dan MIC tu di anggotai oleh orang kafir.

Sekarang macam mane pule bila tibe2 PAS bersengkokol dengan DAP? Bukan kah DAP tu sebuah parti kafir yang menentang perjuangan hudud dan negara Islam PAS? Dengan secara tak langsung PAS sudah mengafirkan diri nye sendiri. Tok tahu memang ramai ahli2 dan penyokong2 PAS yang sangat tidak bersetuju PAS bersengkokol dengan DAP dan PKR.

Bukan aje gulungan ahli2 dan pemimpin2 PAS yang tidak suke DAP dan PKR, malahan terdapat ramai juge pemimpin2 atasanye yang menentang persengkokolan PAS dengan DAP dan PKR. Tetapi ape kan daye semua mereka nye tidak berani bersuara.

Sebenar nye PAS memperolehi lebih kerusi pada PRU12 yang lepas bukan nye hasil dari pertambahan sokongan kaum melayu/Islam, tetapi ianye se mate2 dari sokongan kaum cina dari DAP dan PKR. Sokongan kaum melayu/Islam terhadap PAS sebenar nye sudah merosot setelah bersengkokol dengan DAP.

Jika PAS masih mahu kan sokongan melayu/Islam, PAS harus membersihkan diri nye dengan segera. Cara nye mudah aje, tinggalkan DAP dan PKR keluar dari Pakatan Rakyat. 

Ni ape ape cerita pulak ni .......... tentang hudud dan PAS lagi agak nye.............


Dulu kalau mengali ni kate dia menentang hudud dan negara Islam PAS, PAS kate itu cume pendapat peribadi nye sahaja dan bukan nye dari parti DAP. Bab ni Tok tak leh terime bulat2, bagi ahli2 dan penyokong2 PAS terpulang lah kepade mereke untuk fikirkan nye.

Sekarang dah muncul pule satu berita yang mengejut kan PAS dari negeri Kedah yang sedang di perintah oleh Pakatan Rakyat. Berita nye lebih kurang kat bawah ni:-
Berita ni Tok petik dari Utusan.com.my, sekarang Tok nak tanye sikit soalan kepada para ahli2 dan penyokong2 PAS. Adakah bantahan DAP ni soal peribadi juge dan tak de kene mengene dengan DAP? Itu saje soalan mudah yang Tok perlukan jawapan yang tepat dan segere dari ahli2 dan penyokong2 PAS.


Harapan PR di Perak semakin malap ~~~~~~~~~

Gambar hiasan saje

Tok sangat yakin negeri Perak akan kekal di bawah perintah BN pada PRU 13 nanti. Bukan saje negeri Perak dapat di kekalkan, bahkan negeri2 lain yang telah di takluki oleh PR akan dapat di tawan semula. Mana mungkin PR boleh menawan Perak atau mempertahan kan negeri2 takluk nye dengan keadaan mereka yang cumpang camping seperti pengmis gila di jalanan.

Tok cme ambil beberapa contoh yang simple2 saje berkenaan ke bobrokan PK di Perak. Contoh yang paling dekat dan sangat nyata ialah tentang ape yang sedang berlaku kepada PR di tempat Tok sendiri. Parlimen nye di nanakan Pasir Salak, DUN nya ialah Kampung Gajah dan Sungai Manik.

Parlimen Pasir Salak dan DUN Kampung Gajah ni dah memang tempat kubu kuat UMNO. PR memang tiada haraapan langsung untuk menbembusi nye. Usahkan nak robohkan nye nak nak sentuh pun tak mampu. Sebab nye mudah aje, UMNO dah terlalu banyak berjasa kepada semua penduduk2 di kawasan Parlimen Pasir Salak semenjak dari zaman MB Ramli Ngah Talib dulu.

Sebelum Tok terlupe, Tok nak cerita sikit tentang DUN Sungai Manik. DUN Sungai Manik ni same juga macam DUN Kampung Gajah - kubu kuat UMNO. Dah ber belas2 PRU di adakan namun kawasan parlimen Pasir Salak dan DUN Kampung Gajah, Sungai Manik tetap utuh sebagai milik UMNO.

Sekarang cabang atau ranting PR di kawasan DUN Sungai Manik sedang bergolak - perebutan kerusi antara PAS dan PKR. Sebenarnye boleh lah di katakan hampir semua ranting2 PKR DUN Sungai Manik dah lame patah dan reput. PKR DUN Sungai Manik dah lame mati tak berkubur, tetibe PKR berkeras mahu kan PKR di calunkan untuk kerusi DUN Sungai Manik.

PAS juge berkeras mahukan kerusi itu di pulangkan kepada PAS semule kerana pada PRU12 yang lepas PKR sudah gagal dalam misi nye menawan DUN Sungai Manik. Kini dah berlaku berlage kepale antara PAS dan PKR DUN Sungai Manik. Tok ade terdengar dari mulut seorang ustaz, kate nye kalau PKR bertanding di DUN Sungai Manik kami tidak akan keluar mengundi.

 Ade juge ahli2 PAS yang mengatakan bahawa calun dari PKR tu berpotensi melompat katak jika sekira menang. Agen2 risik PAS dah tahu tentang hubungan calun PKR tu dengan UMNO. PAS Sungai Manik mahu ajar sungguh2 calun PKR tu sehingga hilang wang pertaruhan nye.


Khamis, Oktober 11, 2012

Inilah Anwar Ibrahim yang sebenar nye...............



Tok memang tidak pernah bencikan Anwar Ibrahim. Semasa beliau menjadi TPM dulu, Tok mengkagumi ketokohan nye berpolitik dalam UMNO. Tok tak pernah lepas peluang untuk menghadiri ape jua upecara lawatan dan kempen2 nye semasa dalam UMNO.

Anwar Ibrahim memang bijak dalam berpidato, beliau berjaya memukau penonton2 untuk mengamati ucapan nye di sepanjang beliau berucap. Jika di teliti dan halusi segala ucapan2 nye, boleh lah di katakan seperti 'tin kosong', bunyi aje kuat tapi isi nye kosong aje.

Kebijaksanaan beliau menukar watak nye mengikut tempat dan keadaan memang boleh di puji. Tok rase beliau seorang saje Ahli Parlimen yang turun ke mahkamah dengan berpakaian uniform sidang parlimen. Ade juge beliau melakukan watak orang sakit semasa ke mahkamah.

Tuan2 harus sedar dan faham mengapa Anwar Ibrahim masuk kedalam kem PAS dan DAP sedangkan semasa beliau dalam UMNO beliau telah mengutuk PAS dan DAP habis habisan. Ape kah alasan dan sebab2 mengapa PAS dan DAP boleh terima Anwar Ibrahim?

Adakah PAS sedar bahawa Anwar Ibrahim tidak pernah menyatakan pendirian nye menyokong perjuangan PAS untuk mendirikan negara Islam dan menjalan kan hukum2 Islam dalam pemerintahan Pakatan Rakyat? Anwar Ibrahim cume memperjuangkan keadilan, iaitu hak sama rata bagi semua kaum di Malaysia.

Melayu akan binasa, Islamakan musnah same sekali jika sekiranye Pakatan Rakyat dapat berkuasa. Kemampuan PAS untuk membela melayu dan agama Islam dalam Pakatan Rakyat memang terhad kerana tiada kuasa majoriti nye. DAP di anggotai oleh kaum kafir 100%, sedang kan dalam PKR juge ada banyak kaum kafir.

Sekarang kite tiada pilihan lain kecewali kembali bersatu dalam UMNO. Makna nye orang2 melayu harus menyokong UMNO 100%.

Rabu, Oktober 10, 2012

Kenape Melayu wajib pertahankan negeri Perak..........


Tok agak dah lame juge tak masuk blog. Masalah nye bukan nye ape cume tentang 'broadband' selame ni memang Tok pakai broadband - tibe2 hilang je pancaran nye di kawasan Tok. Broadband langsong mati tak leh pakai. Jadi Tok terpaksa pule mohon kat Telekom untuk pasang kan talian streemix.

Tok terpaksa tunggu lame sikit sebab di rumah Tok tak de talian telepon, make terpaksa kena pacak dua tiga batang tiang untuk sambung wire dari jalan raya ke rumah Tok. Alhamduliilah sekarang semua nye dah beres. Tok pun dah boleh berbelog semule.

Untuk permulaan, sekali lagi Tok nak berpesan kepade semua anak2 cucu2 Tok sekelian. PRU13 nampak nye dah hampir sangat nak tibe. Make kite semua mestilah bersedia untuk mempertahan kan negeri Perak dari di cerobohi oleh musuh2 kite iaitu tidak lain tidak bukan dari Pakatan Rakyat.

Sayogia di ingatkan tentang ape yang pernah berlaku pade atau selepas PRU12 yang lalu. Kita telah 'di jajah' oleh Pakatan Rakyat yang di dalangi oleh DAP. Pada mase tu boleh lah di katakan melayu sudah hilang kuasa.

Sekarang cube kita tatapi carta pemerintahan di Perak semasa kita di jajah. Walau pun kite mempunyai Menteri Besar Melayu, tetapi malang nye hampir semua jawatan EXCO Negeri nye di kuasai oleh bukan melayu. Dari jumlah besar nye 10 orang cume terdapat 3 orang sahaja yang melayu, 1 dari PAS dan 2 dari PKR.

Tidak kah orang2 melayu terfikir bahawa negeri Perak sudah di kuasai sepenuh nye oleh orang kafir? Cube anda semua terfikir jika perkara ini berlaku di persekutuan iaitu dalam kerajaan pusat, ape akan jadi kepada kaum melayu. Perkare sedemikian tidak mustahil akan berlaku dalam pemerintahan negara. Sebab nye ianye sudah pun berlaku di negeri Perak.