Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Oktober 15, 2012

Harapan PR di Perak semakin malap ~~~~~~~~~

Gambar hiasan saje

Tok sangat yakin negeri Perak akan kekal di bawah perintah BN pada PRU 13 nanti. Bukan saje negeri Perak dapat di kekalkan, bahkan negeri2 lain yang telah di takluki oleh PR akan dapat di tawan semula. Mana mungkin PR boleh menawan Perak atau mempertahan kan negeri2 takluk nye dengan keadaan mereka yang cumpang camping seperti pengmis gila di jalanan.

Tok cme ambil beberapa contoh yang simple2 saje berkenaan ke bobrokan PK di Perak. Contoh yang paling dekat dan sangat nyata ialah tentang ape yang sedang berlaku kepada PR di tempat Tok sendiri. Parlimen nye di nanakan Pasir Salak, DUN nya ialah Kampung Gajah dan Sungai Manik.

Parlimen Pasir Salak dan DUN Kampung Gajah ni dah memang tempat kubu kuat UMNO. PR memang tiada haraapan langsung untuk menbembusi nye. Usahkan nak robohkan nye nak nak sentuh pun tak mampu. Sebab nye mudah aje, UMNO dah terlalu banyak berjasa kepada semua penduduk2 di kawasan Parlimen Pasir Salak semenjak dari zaman MB Ramli Ngah Talib dulu.

Sebelum Tok terlupe, Tok nak cerita sikit tentang DUN Sungai Manik. DUN Sungai Manik ni same juga macam DUN Kampung Gajah - kubu kuat UMNO. Dah ber belas2 PRU di adakan namun kawasan parlimen Pasir Salak dan DUN Kampung Gajah, Sungai Manik tetap utuh sebagai milik UMNO.

Sekarang cabang atau ranting PR di kawasan DUN Sungai Manik sedang bergolak - perebutan kerusi antara PAS dan PKR. Sebenarnye boleh lah di katakan hampir semua ranting2 PKR DUN Sungai Manik dah lame patah dan reput. PKR DUN Sungai Manik dah lame mati tak berkubur, tetibe PKR berkeras mahu kan PKR di calunkan untuk kerusi DUN Sungai Manik.

PAS juge berkeras mahukan kerusi itu di pulangkan kepada PAS semule kerana pada PRU12 yang lepas PKR sudah gagal dalam misi nye menawan DUN Sungai Manik. Kini dah berlaku berlage kepale antara PAS dan PKR DUN Sungai Manik. Tok ade terdengar dari mulut seorang ustaz, kate nye kalau PKR bertanding di DUN Sungai Manik kami tidak akan keluar mengundi.

 Ade juge ahli2 PAS yang mengatakan bahawa calun dari PKR tu berpotensi melompat katak jika sekira menang. Agen2 risik PAS dah tahu tentang hubungan calun PKR tu dengan UMNO. PAS Sungai Manik mahu ajar sungguh2 calun PKR tu sehingga hilang wang pertaruhan nye.


2 ulasan:

  1. Insya Allah, Teman yakin bebenor Perak akan kekal dibawah BN-UMNO. Yang penting kukuhkan perpaduan dan selesaikan apajua permasalahan rakyat. Sebabnya kalau semuanya baik fuckatan takde sebab untuk menghasut rakyat. Demer tu cuma meroyan mintak undi jer, lepas tu jadi kuli batak Ngeh dan Nga jer.

    BalasPadam
  2. Biarlah PRU13 ne berjalan dengan lancar. Mana-mana parti yang kalah terimalah dengan hati terbuka jangan buat onar macam dulu.Berjuanglah cara anak jantan.

    BalasPadam

, , , ,