Blog Anda Pasti Tersenarai Ke dalam Blog List Tok Gajah

iklan

iklan

iklan

iklan

Ahad, Mei 27, 2012

Tuan Guru yang bernafsu besar...............

Sedikit demi sedikit, rakyat yang beragama Islam semakin faham tentang perjuangan parti PAS yang sebenar nye. Kalau pade asal nye parti ini di tubuhkan untuk memperjuangkan dan mempertahan kan agama Islam tapi kini ianye sudah berubah menjadi sebuah parti yang pasti akan menghancurkan agama Islam.

Tok berani berkate begini sebab sudah jelas dan nyata perjuangan parti PAS hari ni dah berubah wajah - dari wajah bulan purnama dah berubah ke wajah bulan gerhane. Kalau dulu ianye membangun bersama Islam, tapi hari ni dah membangun bersama DAP dan PKR pule.

Semua rakyat yang beragama Islam sudah faham benar tentang perjuangan parti DAP. Jika nak banding kan dengan PAS ianye tak ubah seperti kucing ingin bernikah dengan anjing. Mane mungkin, kalau anjing nye jantan matile si kucing tu dikerjakan nye. Kalau si kucing nye jantan pule make merane lah si anjing betine tu. Senang kate, sais 'anu' nye sangat berbeza.

Sekarang ni Tok boleh le ibarat kan parti PAS ni macam kucing betine aje, nafsu beso, nak berlaki dengan anjing jantan, ha! ape macam jadi nye? Rase nye teruk sikucing betine di gasak dek anjibg jantan tu.

Tok nak berbalik kepada cerita  yang realiti, PAS tidak pernah lekang dengan niat nye ke Puterajaya. PAS ni boleh di kate kan 'bijak' sedikit, Jika berjuang bersama UMNO, dah tentu kedudukan nye sentiasa di rangking nombor dua kebawah saje. Jawatan2 yang top2 di atas tu dah tentu untuk UMNO sahaja - itu fikiran mereke!

Nak berjuang sendirian, mereke dah cube hampir satu abad - tak berjaya dan 100% gagal. Make itu lah sebab nye PAS memilih DAP dan PKR sebagai rakan kongsi ke Puterajaya. Kunun nye nanti PAS akan ambil kerusi PM, DAP dan PKR akan di beri kerusi Timbalan I dan Timbalan II.

Ke kadang Tok nak tergelak juge bila tenguk gelagat PAS, PKR dan DAP ni, pada mule nye kita dengo cume PAS atau PKR saje yang di cadangkan  kerusi PM, tapi dengan tak se mene2 berteriak pule si menggali tua yang dah pun lumpuh tu, kate nye: "Jawatan PM untuk bukan melayu!".

Kesian Tn Guru, terkedu dan membisu seribu kate - dah terkencen dalam seluo agak nye tu.

Sabtu, Mei 26, 2012

Inilah yang bikin Tn Guru Hj Nik Aziz lemah...............

Di sini Tok nak sambung sikit lagi cerita tentang niat jahat PAS nak bunuh UMNO. Tn Guru ni ingat kalau UMNO dah di bunuh pasti melayu akan sokong PAS sebagai ganti. Pade pendapat Tok bukan nye mudah bagi PAS nak bubuh UMNO. Selagi melayu masih ujud di muke bumi ni, UMNO pasti akan terus kekal berkuasa.

Memang terlalu banyak jasa2 UMNO terhadap orang melayu. Selame ini hanye parti UMNO sahaja yang terbuki membela nasib kaum melayu. PAS, PKR dan DAP ape dia pernah buat untuk orang melayu? Menyusah kan melayu lagi ade le. Hasut sane hasut sini supaye melayu berpecah belah. Itu saje kerja mereke ni. Kalau Tok ade berkuasa dah tentu mereka ni Tok sumbat kan dalam ISA.

Sekarang Tok berbalik pule kepada Tn Guru PAS ni, Bagi Tn Guru dia sanggup bersengkokol dengan ape saja walau hantu shyaitan dan jemalang untuk hampuskan UMNO. Ungkapan ayat ni lah yang menyebabkan DAP dan PKR terlalu teruja untuk menyokong PAS. Sebab nye DAP ni kan ke same lebih kurang macam hantu shyaitan juge.

Tn Guru dah pun dapat teman hantu dan shyaitan untuk membantu nye menghapuskan UMNO. Tn Guru sangat tertarik dengan lakunan sandiwara yang di mainkan oleh hantu dan shyaitan ni, Mereka sanggup keluar masuk surau dan masjid, mereka juge tidak henti2 memuji dan memuje Tn Guru PAS ni.

Tn Guru PAS tahu dan sedar bahawa hantu2 shyaitan ini lah yang akan membunuh UMNO dan seterus nye melenyapkan melayu dari muke bumi ini.

PAS sia2 kan perjuangan Islam nye

Setahu Tok PAS ni diujudkan se mate2 untuk memperjuangkan agama Islam sahaja. Memperjuangkan agama Islam bermakna memperjuangkan bangsa melayu, tanah melayu dan raja2 melayu. Malang nye pade hari ini perjuangan PAS dah terseliuh. PAS sudah hilang minat nye dalam memperjuangkan Islam.

Tn Guru Npk Aziz nampak nye sudah hilang kepercayaan nye tentang kemampuan PAS dalam memperjuangkan Islam. Kegagalan PAS dalam perjuangan nye kerana PAS gagal untuk menarik minat orang2 melayu untuk menyokong parti itu.

Orang2 melayu lebih cenderong untuk menyokong UMNO, UMNO berjaya membuktikan kejayaan nye tentang membela nasib kaum melayu. Orang2 melayu telah merasekan hidup nye sudah senang dan selesa di bawah naungan parti UMNO.

Hal ini memang di sedari oleh PAS, make PAS berubah kepade perjuangan nye untuk membunuh UMNO pule. Membunuh UMNO bermakna sama juge dengan membunuh bangsa melayu yang dah sememang nye beragama Islam. PAS sanggup laku kan ape saje asalkan UMNO terbunuh.

 Bukti nye Tn Guru terpaksa minta bantuan dari DAP dan PKR untuk meneruskan perjuangan nye untuk menghapuskan UMNO. Tn Guru tahu siapa itu DAP dan PKR. Tn Guru sedar dan tahu bahawa parti DAP itu anti Islam dan anti melayu. Tn Guru juga sedar bahawa PKR tidak pernah menyatakan atau pun menyokong perjuangan PAS dalam misi perjuangan Islam nye.

Jika DAP berani dan terus terang menentang perjuangan Islam PAS tapi PKR pula bersikap talam dua muke, di hadapan PAS berpura2 menyokong perjuangan PAS, tapi di belakang PAS lain pule cerita nye. Kesilapan besar yang di lakukan oleh Tn Guru ni pasti akan mengundang padah.

Sebenar nye PAS semakin kehilangan penyokong dari pengundi 'atas pagar'. Penyokong tegar PAS juge semakin bertambah ramai yang sedar tentang perjuangan sia2 yang dilakukan oleh PAS. Mereka sedang berundur secara senyap2. Bukti nye PAS tewas di Manik Urai.

Tok haraf kepade semua penyokong2 PAS terutame nye pemimpin nye supaya menilai semule kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat. Wajarkah PAS berjuang dalam kumpulan parti yang berbeza pendapat dan berlainan haletuju.

Isnin, Mei 21, 2012

Kemane arahtuju PAS bersama DAP dan PKR....................

Tok sebenarnye tak suke buat komen tentang pemimpin2 PAS ni, tapi di sebabkan mereke ni dah terlampau sangat make sedikit sebanyak Tok terpaksa buke mulut juge. Tok sebenarnye dah mengikuti perkembangan PAS ni sejak lebih dari empat puluh tahun lame nye.

Tok pelek juge mengapa orang melayu/Islam masih tidak mahu menyokong PAS sepenuh nye seperti orang melayu/Islam yang menyokong UMNO. Sepatutnye orang melayu/Islam sokong PAS, kerana parti itu kunun nye parti melayu ysng berteraskan Islam.

Tok rase ada tiga sebab mengapa orang melayu/Islam masih lagi ragu2 untuk menyokong PAS. Pertama orang melayu/Islam sudah selesa dan yakin dengan cara kerajaan BN yang diterajui oleh UMNO menangani hal ehwal bangsa melayu dan agama Islam. Kedua ialah tentang kedudukam ekonomi negara yang kukuh menyebabkan rakyat hidup mewah. Ketiga, negara sentiasa berada dalam keadaan aman sentosa.

Mungkin ada yang berkate, PAS pun boleh juge buat begitu jika di berikan peluang untuk memerintah negara. Jawapan Tok senang aje, ape perlu nye di berikan peluang kepada PAS sedangkan UMNO sudah pun membuktikan kebolehan nye yang cemerlang.

Malang nye hari ini kedudukan PAS bertambah buruk dari pandangan kaca mate orang melayu/Islam, Pertame nye PAS dah gugurkan perjuangan nye untuk menegak kan negara Islam. Islam bukan lagi menjadi teras perjuangan bagi PAS - 'boleh le kalau nak kate PAS dah sesat'.

Hari ni PAS dah semakin ber tambah2 sesat, kerana dah bersengkokol dengan DAP dan PKR. Persengkokolan ini juge telah menyebab kan bertambah ramai penyokong2 nye jadi meluat - makne nye dah ramai yang angkat kaki keluar tinggalkan PAS.

Pemimpin2 PAS ni boleh lah juge kita ibarat kan macam 'lebai malang' aje - untung secupak rugi segantang, yang di dukung keciciran yang di kejar terlepas.

PAS jangan anggap melayu/Islam hari ini tidak faham tentang perjuangan DAP dan PKR tu. DAP anti Islam tapi sekarang kerana belum berkuasa, mereka pandai ber pura2 menyokong dan suke pada Islam. DAP tak ubah seperti musang yang berbulu ayam.

PKR pule tidak pernah menyatakan pendirian nye menyokong PAS untuk menegak kan negara Islam, PKR ni hidup nye seperti kelawar - bila berada dalam kumpulan burung dia kate dia burung sebab boleh terbang. Bila berada dalam kumpulan tikus dia kate dia tikus sebab bulu nye macam tikus.

Tok yakin, sandiwara PAS akan berakhir pada PRU13 akan datang ni.

Khamis, Mei 17, 2012

Bloggers yang semakin layu.....................

Sejak kebelakangan ni Tok peratikan semakin ramai bloggers yang pro Pakatan Rakyat sudah mule layu dan terkulai. Bukan nye ape sebabnye, mereka tu dah kehabisan modal, dah tak de modal lagi nak entam kerajaan. Dato Seri Najib dan timbalan nye telah berjaya meletak kan kedudukan ekonomi dan ke amanan negara di tahap yang sangat cemerlang.

Jika kita berfikiran waras, cube le fikir baik2 ape yang kerajaan tidak bantu rakyat? Rakyat yang dah hidup senang dan mewah tu memang le dah ramai, yang tidak bernasib baik hidup susah tu tidak pernah di lupekan dan di abaikan, mereke ni semuanye sentiasa mendapat bantuan dari kerajaan BN yang sangat perihatin tentang kehidupan rakyat nye.

Sebenar nye memang tidak pernah ujud rakyat di Malaysia yang dah mati kebuluran atau yang tinggal di bawah kolong. Memang susah nak cari rakyat yang benar2 hidup nye merempat seperti di negara2 jiran kite. Boleh di katakan bahawa kerajaan pimpinan BN sudah lame dari dulu telah mengamalkan sistem negara berkebajikan.

Begitu juge dengan cara pemerintahan nye yang sangat adil dan saksama dalam negara yang berbilang kaum. Tal kira apa agama, bangsa dan keturunan semua nye akan di bantu jikasekiran mereka memerlukan bantuan. Mereka2 ni semuanye tidak pernah di abaikan oleh kerajaan BN yang sangat adil dan saksama ni.

Sekarang dah terbukti dengan nyata bahawa bloggers dari pencacai2 Pakatan Rakyat sudah tidak ade modal lagi mau hentam kerajaan. Modal2 yang boleh mereka jadi kan isu cume perkara yang remeh temeh yang tidak ade kene mengene dengan keselesaan hidup rakyat.

Modal2 yang tinggal cume memfitnah pemimpin kerajaan BN sahaja. Malang nye rakyat sudah bijak memilih yang mane kaca dan yang mana intan. Fitnah2 yang mereka pos kan dalam blog2 mereka ni sebenaenye sudah basi dan ketinggalan zaman. Ianye sedikit pun tidak akan menjejaskan keutuhan pemimpin kerajaan BN.

Bagi bloggers2 pencacai PR yang sudah mule sedar, mereka dah mule berundur sedikit demi sedikit, ade yang up-date semimggu sekali atau sebulan sekali sahaja, ade juge yang selalu up-date dengan posting yang berbentuk 'non-political' sahaja. Paling malang ada yang dah tutup terus blog nye.

Isnin, Mei 14, 2012

PAS Ganti UMNO

Sebenar nye umor Tok ni hampir same ngan umumor UMNO. Tok memang di lahirkan dari keluarga keturunan yang sangat setia kepada UMNO. Tok di besarkan dalam zaman permulaan kerkembangan UMNO. Boleh di katakan juge perkembangan UMNO seiring dengan peningkatan usia Tok.

Tok mule mengenali politik sejak berumor 12 tahun iaitu pada tahun 1957, pada ketike itu kita sedang meraikan hari kemerdekaan tanah air dari penjajahan British. Tok bersekolah di sekolah penjajah dari darjah 1 hingga ke darjah 6 - tahun 1953 - 1957.

Walaupun Tok sangat berminat dengan politik, tetapi Tok tak pernah menceburkan diri dalam politik secara penuh. Dalam pade itu Tok dapat rasai betape mendadak nye dalam perubahan hidup rakyat selepas kita mendapat kemerdekaan. Sedikit demi sedikit kehidupan melayu di kampung2 merasai perubahan.

Semasa Tok mule bersekolah dalam darjah 1, jalan2 kampung di seluruh perkampungan Bagan Datok ni semua nye becak berselut dan berlumpur pada musim hujan. Setelah merdeka baru lah ianya di taburkan dengan batu lombong. Pada hari ini ianya sudah di turap dengan batu pri-mix sepenuh.

Begitu juge dengan keujudan bekalan air dan letrik yang tidak pernah kita nikmati pada zaman sebelum kita merdeka. Alhamdulilah, hari ini 100% penduduk2 di Bagan Datok sudah menikmati infrastruktur yang lengkap sepenuh nye. Ekonomi penduduk2 di Bagan Datok meningkat mendadak selepas kemerdekaan. Tok bercerita tentang Bagan Datok ni kerana di sinilah tempat nye tanah tumpah darah Tok.

Bagan Datok ni cuma Tok jadikan satu contoh pemerintah yang baik setelah mengambil aleh pemerintahan dari Britisah - pemerintah yang Tok maksud kan ni tidak lain tidak bukan dari UMNO. UMNO sudah terlalu banyak berjasa kepada kaum melayu. UMNO tidak pernah abaikan kaum melayu dari semenjak ianye mule memerintah negara.

Malang nye hari ini telah ujud pule satu kumpulan penderhaka yang mahu gantikan UMNO kepada PAS. Sekarang Tok nak tanya sikit, ape ade jasa2 PAS selame ini terhadap kaum melayu? Semenjak ianye mula di tubuhkan hinggake hari ini PAS cume ujud sebagai parti yang buat kacai saja.

Paling buruk yang PAS sedang lakukan hari ini ialah memecah belahkan kaum melayu dengan cara menghasut, memfithan dan memburuk burukkan pemimpin2 UMNO yang telah banyak berjasa kepada kaum melayu. Kaum melayu akan merana dan merempat di tanah air sendiri jika PAS mengantikan UMNO.

Sabtu, Mei 12, 2012

PAS kembali ke pangkal jalan

Tok memang dari dulu lagi sangat respek ngan Tn Guru Hj Nik Aziz ni. Sebagai seorang islam, Tok sangjung tinggi cita2 nye menjadi kan Malaysia se buah Negara Islam. Perjuangan nye untuk menegak kan negara Islam memang Tok menyokong 100%. Akan tetapi bile PAS dah bersengkokol dengan DAP dan PKR make jadi lain pule cerita nye.

Cube le tuan2 dan puan2 fikirkan masak2, ape cerite nye jika DAP ber mati matian menetang Negara Islam, sedangkan PKR cume me matikan diri saje - maksud nye tidak menolak dan tidak menyokong. Susah sangat ke pemimpin2 dan penyokong2 PAS nak faham? Tok ni bukan nye bijak sangat, tak pernah jijak kan kaki kat mane2 universiti pun. Tapi Tok boleh agak, PAS akan hancur jikasekira nye terus bersengkokol dengan DAP dan PKR.

Pade pendapat Tok, DAP ni memang nye 'celake beso', sangat pandai bermuke2. Demi mengambil hati PAS mereka sanggup bertakbir, sanggup masuk masjid dan ade yang sampai sanggup duduk bersila makan menyuap nasi dengan tangan - kunun2 nye mereka tu sedang 'mendekati' Islam. Mendekati pale hotak nye! Dah ber tahun2 bersama dengan PAS seko pun belum ade yang covert to Islam.

Tok kate PAS ni dah terpedaye dengan lakunan2 yang di persembah kan oleh wayang opera cina DAP ni. Hinggakan semua tuan guru PAS memuji DAP, kalau ade pemimpin DAP yang sengaje 'ketuk' kepale mereka, mereka sanggup berdiam diri saje, tak berani lawan. Dengan 'menggali murtad' yang selalu mengtuk kepale pemimpin2 PAS tu pun mereka masih sayangi.

Tok bukan nye mau nasihat kan pemimpin2 PAS yang bijak laksane ni, tapi Tok cume mau ingatkan bahawa umat Islam di Malaysia ni memang bencikan DAP yang sungguh anti Islam tu. Kembali lah ke pangkal jalan sebelum terlambat.

PASti tersungkur....................


Tok tabek same PM kite. Memang hebat ucapan nye. Sape yang makan cili tentu terasa pedas. Tidak di ragui lagi, UMNO tetap unggul. Sokongan rakyat terutame nye melayu terhadap UMNO sedang berada di kemuncak nye. Kejayaan UMNO menerajui pemerintahan negara tidak boleh di pertikaikan oleh sesiapa.

Malang nye Tok cune dapat lihat dan dengan melalui kaca TV saje, sepatutnye Tok berada bersama2 dengan ratusan ribu manusia di stadium Bukit Jalil tu. Walaubagaimane pun menitis juge air mate Tok di sebab kan kegembiraan yang tak terhingga melihat sambutan dan semangat pemimpin2 dan penyokong2 UMNO tu.

Tok tidak ragi2 lagi, PRU13 pasti akan memehak pade kite. Tok yakin sangat UMNO sudah pulih sepenuh nye. Ape yang berlaku pada UMNO dalam PRU 12 yang lepas tidak mungkin berlaku lagi. Kesedaran rakyat dah kembalikan sokongan terhadap UMNO.

Tentang Pakatan Rakyat ni Tok susah sikit nak komen. Tau2 aje le, boleh dikatekan dalam semua sudut keadaan nye sangat kusut. Rakyat sudah bijak untuk menilai yang mane intan dan yang mane kaca. PAS, PKR dan DAP tu mane boleh berkerjasama, dalam kepale hotak mereka tu fikiran nye masing2 berlainan, kucing, anjing dan babi mane boleh berkawan.

Isnin, Mei 07, 2012

Islam tidak mampu mempertahankan kedudukan nye tanpa bantuan kafir.


Tok nak tanye sikit. Kenape orang melayu tidak mahu negare nye di perintah oleh kaum melayu secara total? Boleh sesiapa jawap soalan Tok ni? Oooo! ade yang dah jawab dalam hati nye, kan ke semua negeri2 dah ade raja2 dan sultan nye memerintah? Bagi persekutuan Malaysia pun kite ada Yang Di Pertuan Agong sebagai Raja kite. Kan ke kite dah di perintah oleh melayu/Islam secara total.

Bagi jawapan soalan diatas tadi Tok dah setuju 100%. Sekarang Tok nak bagi soalan yang ke dua pule. Boleh kah kaum melayu/islam kite menguasai politik tanah air secara total? Soalan ni Tok nak sendiri jawab. Kalau ade sesiapa yang teringin jawab boleh juge. tapi jawab aje dalam ati masing2. Tepok dade dan hentak kepale ketiang.

Bagi jawapan Tok, TAK BOLEHHHH!!! Sebab nye semase menuntut kemerdekaan dulu kite dah janji berkongsi kuasa memerintah dengan kafir. Ini adalah salah satu syarat2 yang di kenekan oleh British. Jadi kite terpaksa lah berkongsi kuasa memerintah negara.

Malang nye, Tok peratikan care dan gaye melayu berpolitik ni memang bodoh2 belake. Yang Tok maksud kan bodoh2 tu ialah pemimpin2 parti politik yang tak sedo diri, gila kuasa dan busuk ati pun ade juge. Pemimpin2 jenis ni Tok kategori kan dalam jenis pemimpin yang "lupe diri" - singkatanye pemimpin "LD".

Mengapa Tok sanggup kate pemimpin2 LD bodoh bebeno, mereka ni lah petualang yang sudah memecahkan kuasa politik kaum melayu. Mereka tahu hanya parti UMNO sahaja yang sesuai untuk kaum melayu. Boleh di kate kan juge bahaw UMNO adalah parti asal bagi kaum melayu.

Tok masih ingat lagi semase di zaman permulaan UMNO, kuasa politik melayu memang berada di tahap yang sangat agung. Pada mase tu kaum2 kafir memang menghormati UMNO. Malang nye setelah ujud PAS, pemimpin LD nye mule berkempen membuat fitnah dan menghasut rakyat supaya membenci UMNO.

Dengan ke ujudan PAS kaum melayu sudah mule terpecah dengan secara langsung kuasa politik melayu juge terpecah. Tok sendiri kurang faham mengapa orang melayu sanggup memcahkan kuasa politik nye. Sedang kan kuasa politik sangat penting bagi orang2 melayu mengekalkan dan mempertahankan agama, bangsa dan negara.

Nasib politik melayu menjadi bertambah malang apabile sebuah lagi parti berkuasa pembelah politik melayu ujud - ianye tidak lain dari PKR. Keujudan PKR ini sudah menjadikan kuasa politik melayu terbelah tiga. Setelah kuasa politik melayu terbelah tiga, kaum kafir bangun dan mule memainkan peranan nye untuk menghasud kumpulan2 LD.

Tok rase ujung jari dah mule terase ngilu telampao lame menaip agak nye. Jadi Tok nak berenti buat sementare, nanti Tok akan sambung lagi. Sekian dulu.

Ahad, Mei 06, 2012

Satu, satu, satu, pemimpin PKR di terlondehkan seluar nye...............

Tok sian juge dengo cerita2 pemimpin2 PKR yang di terlondehkan seluo nye tu. Mule2 sekali yang deme terlondehkan seluo ialah DSAI. Kelang kabut juge dibuat nye si Nuwo tu, jenuh juge le dia bersilah buke langkah menepeh nye. Akhirnye terselamat juge nampak nye. Tapi masih lagi belum selesai sepenuh nye. Sebab nye si Sepol tu dah buat rayuan pule.

Peh tu tetibe aje timboi pule kesoh si ustaz Badrul Amin pule. Tapi bab cerite si ustaz ni tak le baye mane hebat nye jika di bandingkan dengan bos nye tu. Cerita nye cume lebih kurang macam cerita si Mat Sabu juge. Kalau ade beza pun sikit2 aje le, tapi boleh di kategori kan lebih kurang same aje - dua2 nye kire kes khalwat aje.

Ha! yang ni pun pun Tok kire macam cerita si Soilek tu. Kes gambo nye terakam dengan tak sengaje - lebih kurang ambek gambo curi2. Tuan badan nye tak sedo deme dah sembunyikan kamera kat ateh bumbung celing agak nye. Tapi Tok tabek gajah ngan si Soilek tu, sebab dia berani mengaku dengan terus tergang. Tapi Tok agak kes si Azmin ni masih lagi dalam penafian. Yang hebat nye, dengo kabo nye dah pun ade yang kene saman 100 jute RM. Hebat tu.

Nampak nye dah sampei mase Tok nak tutup cerite. Tok sebenonye sungguh bersimpati di atas musibah yang menimpa sahabat2 seagama dengan Tok. Haraf le deme ni banyak2 besabo dan Tok sentiasa berdoa agar mereke ni terlindung  dari segale bencane. Moga2 segala musibah ini dapat di atasi dengan baik dari berkat doa2 kite dan pertolongan dari Allah. Amin!

Selasa, Mei 01, 2012

Ape maksud tujuan poto ini di edit...........


Agak dah lame juge Tok tak berkunjung ke laman2 blog, hinggakan blog Tok sendiri pun dah besawang tak di update kan. Seperti biasa le Tok sentiada sebok dengan kerja2 di ladang. Sebenarnye Tok bukan nye kerja sangat tapi tugas Tok memerhatikan petugas2 tu buat kerja dengan betul, itu saje.

Mase ni nampak nye ade sedikit mase kelapangan, jadi dapat le Tok pergi belek3 laman2 blog sahabat2 dan rakan2, tak kire le penyokong parti mane2 pun, semuanye Tok suke melawat2 nye. Bukan ape cume untuk cari2 pengelaman aje.

Sekarang Tok nak 'ulas' sikit tentang perhimpunan yang kunun nye 'bersih' tu. Bagi Tok perhimpunan 'bersih' tu memang nye sangat kotor.  Ape idak nye, kalau dah ramei yang tercedera, patah riuk dan bengkak bengkil. Hinggakan ade yang sampai bertumpah darah -'bersih' ke mane nye tu?

Pada pandangan Tok, yang turun berhimpun tak tentu pasal tu sememang nye lembu - lembu, mane ade akal fikiran. Tambah2 kalau lembu yang dah kene cocok idung macam lembu yang tarik kerete lembu tu. Sebenar nye manusia jenis lembu cocok idung ni tak ramaiiiiiii, ade le beberape eko aje, yang lain2 tu cume seronok2 ikut aje.

Sebeno nye cume sekumit aje yang hadir dalam perhimpunan 'bersih' yang sangat kotor tu. Cube le mike semua tengok poto kat atas ni. Hinggakan ade pule lembu yang sanggup editkan gambo perhimpunan 'bersih' yang kotor tu' Yang edit gambo ni ingat boleh bodoh2 kan kite. Ia le macam deme bodoh2 kan pengikut2 nye.

Tu le yang Tok berani kate mereke tu bodoh macam lembu.