Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Mei 17, 2012

Bloggers yang semakin layu.....................

Sejak kebelakangan ni Tok peratikan semakin ramai bloggers yang pro Pakatan Rakyat sudah mule layu dan terkulai. Bukan nye ape sebabnye, mereka tu dah kehabisan modal, dah tak de modal lagi nak entam kerajaan. Dato Seri Najib dan timbalan nye telah berjaya meletak kan kedudukan ekonomi dan ke amanan negara di tahap yang sangat cemerlang.

Jika kita berfikiran waras, cube le fikir baik2 ape yang kerajaan tidak bantu rakyat? Rakyat yang dah hidup senang dan mewah tu memang le dah ramai, yang tidak bernasib baik hidup susah tu tidak pernah di lupekan dan di abaikan, mereke ni semuanye sentiasa mendapat bantuan dari kerajaan BN yang sangat perihatin tentang kehidupan rakyat nye.

Sebenar nye memang tidak pernah ujud rakyat di Malaysia yang dah mati kebuluran atau yang tinggal di bawah kolong. Memang susah nak cari rakyat yang benar2 hidup nye merempat seperti di negara2 jiran kite. Boleh di katakan bahawa kerajaan pimpinan BN sudah lame dari dulu telah mengamalkan sistem negara berkebajikan.

Begitu juge dengan cara pemerintahan nye yang sangat adil dan saksama dalam negara yang berbilang kaum. Tal kira apa agama, bangsa dan keturunan semua nye akan di bantu jikasekiran mereka memerlukan bantuan. Mereka2 ni semuanye tidak pernah di abaikan oleh kerajaan BN yang sangat adil dan saksama ni.

Sekarang dah terbukti dengan nyata bahawa bloggers dari pencacai2 Pakatan Rakyat sudah tidak ade modal lagi mau hentam kerajaan. Modal2 yang boleh mereka jadi kan isu cume perkara yang remeh temeh yang tidak ade kene mengene dengan keselesaan hidup rakyat.

Modal2 yang tinggal cume memfitnah pemimpin kerajaan BN sahaja. Malang nye rakyat sudah bijak memilih yang mane kaca dan yang mana intan. Fitnah2 yang mereka pos kan dalam blog2 mereka ni sebenaenye sudah basi dan ketinggalan zaman. Ianye sedikit pun tidak akan menjejaskan keutuhan pemimpin kerajaan BN.

Bagi bloggers2 pencacai PR yang sudah mule sedar, mereka dah mule berundur sedikit demi sedikit, ade yang up-date semimggu sekali atau sebulan sekali sahaja, ade juge yang selalu up-date dengan posting yang berbentuk 'non-political' sahaja. Paling malang ada yang dah tutup terus blog nye.

4 ulasan:

  1. jika benar bagai dikata....sgt BAGUS...bukan sahaja blogger2 PR yg patut bungkus, tapi dgn PR sekali mmg patut dicampak ke lubang najis.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Aku dah lama perasan...minda diaorang dah makin tumpul !
      Memang susah nak mempertahankan perkara yang salah !

      Padam
  2. Hahahahhaha.....lu buat lawak la bro...pada pengamatan saya,blogger BE END yang kehabisan modal...asik2 citer sex jer...adoi ..apa lah tahap cerita macam tu boleh di jadikan modal?sendri mau ingat larh...lawak lawak....tapi x per bro,kurang2 pon ko org ada masyuk ...kan?kan?teruskan lah dgn kebangangan ko orang pasal bagi ko orang duit ada lah segala gala nya seperti juga kebanyakan pemimpin BE END......wakakakakakaka....lawak lawak

    BalasPadam
  3. Adik2 bakal pemimpin masa depan

    BalasPadam

, , , ,