Blog Anda Pasti Tersenarai Ke dalam Blog List Tok Gajah

iklan

iklan

iklan

iklan

Rabu, November 30, 2011

Teguran ikhlas dari tok gajah ~~~~~~~~~~~~

Semenjak dari semalam tok belum buat apa2 komen tentang PAU yang sedang rancak berlang di PWTC. Setelah tiba giliran ucapan ketua wanita UMNO tergerak pula tok nak beri pandangan peribadi tok sendiri. Pada pendapat tok yang kurang arif tentang politik ni tok rasa adalah lebih baik bagi ketua wanita ini bersabar dan berucap dengan nada 'low profile' saja.

Perkara mengaitkan isu Anwar Ibrahim dengan NFC adalah perkara yang kurang bijak. Isu Anwar isu peribadi, malang nya isu NFC ada kaitan nya dengan negara. Ucapan ketua wanita ini memang bersemangat dan ber api2 tapi jangan lupa silap gaya api itu akan membakar diri sendiri. 

Juak2 UMNO mungkin pandang ringan tentang NFC. Tetapi diluar sana semua lapisan gulungan masyarakat sedang memerhatikan nya dengan serious. RM 260 juta bukan sedikit wang pada pandangan rakyat biasa. Ia adalah satu jumlah yang terlalu besar. Ada yang berpendapat 7 keturunan pun keluarga Shahrizat tak boleh habis makan.

Walaupun Dato Shahrizat bermati matian menyatakan bahawa dia tiada kaitan langsung dengan NFC. Malang nya oleh kerana beliau berjawatan menteri dalam kabinet dan pinjaman mudah itu di anugrahkan kepada suami nya maka di sini lah ujud nya masalah besar itu.

Dato Shahrizat tak perlu marah2 dan ugut sesiapa, ianya tidak mungkin boleh di redakan dengan cara itu sahaja. PAU di PWTC bukan pentas bagi Dato untuk mempertahankan diri. Kerana kes ini tidak langsung melibat kan UMNO. Kes ini adalah se mata2 melibatkan keluarga Dato sahaja. Jangan lah hendaknya ia melibat kan UMNO.

Tok pohon jutaan ampun maaf jika ada menyinggung perasaan sesiapa, apa yang tok suarakan adalah untuk kebaikan UMNO sahaja,

Isnin, November 28, 2011

Jika UMNO mahu kekalkan 'talian hayat' nya pada PRU13 akan datang......

 Petualang UMNO

Sepatutnya UMNO sudah selesai kan tugas2 nya dalam memperkasakan diri untuk mengadapi PRU 13 akan datang setelah hampir tersungkur pada PRU12 yang lepas. Seharusnya UMNO sudah tahu apa yang menyebabkan UMNO tersungkur dan UMNO juga sudah dapat formula untuk pemulihan nya.

Pada pandangan tok yang kurang bijak dan rendah pelajaran ni, UMNO masih nampak berada di takuk lama. Cula sound nya saja ada sikit berubah, kalau dulu2 ianya nyaring dan lantang, kimi sudah jadi hampir bisu. Bahkan PM sendiri sudah kasi sound supaya jangan sikit pun cakap pasal orang lain - maksudnya kaum bukan melayu. Itu saja.

Sedah menjadi kenyataan bahawa kita sudah hilang suara, kita tidak lagi boleh bersuara sembarangan terhadap kaum bukan melayu. Jika kita tersilap sikit cakap pasti mereka akan terus menyalak, mengejar dan mahu menggit kita. 

UMNO, sebuah parti melayu yang sangat hebat berkuasa selama hampir lebih dari 60 tahun. Akhirnya kita tidak boleh bersuara lantang lagi. Kita terpaksa berlemah lembut dan tunduk menduk terhadap kaum bukan melayu. Jika beginilah keadaan nya akhirnya melayu pasti akan di pijak lanyak oleh kaum bukan melayu.

Mengapa UMNO yang gagah perkasa itu sudah jadi pengecut? Jawapan mudah nya ialah UMNO sudah lemah. UMNO jadi lemah kerana perbuatan dan sikap sesetengah pemimpin nya yang tidak bertanggung jawab. Pemimpin2 ini boleh lah di anggap sebagai petualang UMNO.

Petualang2 UMNO ini seharusnya dinyahkan jauh2 dari pandangan mata UMNO. Kerana petualanh2 ini lah UMNO telah di benci oleh kaum bukan melayu bahkan kaum nya sendiri juga. Petualang2 yang telah banyak merosak kan image UMNO ini namkapnya semakin girah dan rancak untuk menghancurkan UMNO.

Sebelum tiba masanya PRU13 di umumkan PM harus bersihkan UMNO dengan menyapu keluar semua petualang2 pengcau ini. Tidak rugi apa2 bagi UMNO jika semua petualang2 ini di hambat keluar, bahkan ada ramai bilangan mereka yang dah istihar keluar UMNO dan mohon masuk semula dan juga yang di ditendang keluar untuk seumur hidup.


Ahad, November 27, 2011

PRU 13 satu cabaran paling getir bagi BN

Pemimpin UMNO harus sedar dengan realiti yang sebenarnya kedudukan BN pada masa ini. Persoalan nya, adakah BN sudah benar2 pulih dari landaan tsunami dalam PRU12 yang lepas? Di tahap manakah kedudukan sebenar UMNO dan parti2 komponen nya?

Untuk meninjau keadaan sebenarnya, tok sentiasa hadir ceramah2 dan kempen Pakatan Rakyat terutamanya yang di anjurkan oleh PAS. Sebenarnya kebanyakan penceramah2 PAS dan PKR memang tidak boleh disangkal tentang kebuleh nya memukau pendengar2 nya.

Boleh dikatan setiap ceramah2 yang mereka adakan pasti sambutan nya 'full-house'. Tindakan dan sekatan2 yang di lakukan polis sedikit pun tidak berkesan. Jika di amati dengan halus, semakin di sekat ianya menjadi semakin popular.

Isu2 buruk yang sedang melanda Anwar Ibrahim ini juga sedikit sebanyak telah menjadi kan nya semakin popular juga terutama nya dikalangan kaum cina. Bagi kaum cina itu perkara biasa, tak kesah apa bagi mereka. Bagi penyokong2 melayu pula, mereka anggap fitnah itu saja.

Selama ini kerajaan BN belum lagi dapat formula yang berkesan bagi mengekang kemaraan pembangkang. Jika lima belas atau dua puluh tahun dulu perkara kehilangan wang diposit pilihan raya bagi parti lawan adalah perkara biasa.

Hari ini, kita tidak pernah lagi dengar PAS, PKR atau DAP kehilangan wang diposit. Malahan jumlah undi yang mereka perolehi semakin bertambah. Di sebalik itu undi yang diperolehi oleh BN semakin berkurangan. Ini lah tajuk2 yang perlu di ambil perhatian serious oleh UMNO.

Jumaat, November 25, 2011

DULU KINI DAN SELAMA2 NYA - UMNO~~~~~~~~~~~~

Kaum melayu harus sedar, keamanan, kemakmuran dan kesejahteraan yang kita nikmati di saat ini semuanya hasil dari perjuangan gigih pemimpin2 UMNO dari semenjak ujud nya sebelum negara kita merdeka. Kedudukan agama islam dan kaum melayu masih unggul dan terjamin.

Haramjadah punya kaum kafir! Tak sudah2 menghasut, memperdaya dan mengkhianati kaum melayu/islam. Laknattullah sungguh bagi kaum melayu/islam yang sedang bersengkokol dengan kaum kafir untuk menjahanam kan agama, bangsa dan negara.

Kaum kafir haramjadah ini sebenarnya telah hidup mewah, senang lenang dan kaya raya di bawah kerajaan yang diterajui oleh UMNO. Di bawah UMNO mereka telah cuba merebut kuasa dan gagal. Kini mereka beralih pula kepada PAS dan PKR.

Setelah mereka jadi kaya raya kini mereka ingin berkuasa pula. Strategi mereka memang berkesan, mereka hampir tumbangkan kerajaan dengan pertolongan laknattullah PAS dan PKR. Pemimpin2 dan penyokong2 PAS dan PKR boleh lah dianggap sebagai pengkhianat agama, bangsa dan negara.

PRU 13 semakin hampir tiba, sekali lagi di ingatkan jangan se kali2 menyokong PAS, PKR dan DAP yang dah terang dan nyata tidak jujur dalam perjuangan nya untuk membela agama, bangsa dan negara.

Rabu, November 23, 2011

PAS berkhayal dengan sokongan palsu DAP

Pada PRU 12 yang lepas kaum cina berhijrah be ramai2 masuk kedalam kem DAP. Penghijrahan ini berlaku kerana kaum cina merasakan mereka tidak mendapat kuasa dalam pemerintahan negara. Selain dari itu mereka juga ingin mendapatkan kuasa mutlak dalam beberapa buah negeri dan mereka berjaya menawan P Pinang.

Terbukti nyata DAP telah berhasil dalam cita2 nya. Jika sekiranya BN tewas pada PRU 12 yang lepas, negara kita telah di kuasai sepenuh nya oleh DAP. Percaturan nya sangat mudah, Apabila bilangan MP dari kaum bukan melayu, pasti kuasa politik melayu akan terhapus dengan sendirinya.

PAS dan PKR terpaksan tunduk dan akur atas semua kehendak DAP demi untuk mengekalkan sokongan kaum cina. Sebagai contoh kita imbau kembali kepada 'kerajaan  PAS yang telah tumbang' di negeri Perak. Walaupun MB nya dari PAS tetapi ahli EXCO ini lebih ramai dari kaum bukan melayu.

Jika perkara buruk seperti yang pernah berlaku di negeri Perak berlaku dalam pemerintahan negara, melayu/islam akan hancur dan musnah. Pemimpin PAS dan PKR tahu akan keburukan ini, tetapi kerana gila kuasa mereka sanggup menghancurkan agama, bangsa dan negara.



Sabtu, November 19, 2011

PKR habis modal - takde isu, cerita lembu pun bole ~~~~~

Kesiah PKR semakin dekat PRU13 semakin bercelaru kepala hotan nya. Masalah paling besar dalam PKR ialah bab pemimpin nombor satu nya. Masalah ini bukan nya masalah yang mudah nak di selesaikan. Di peringkat bawahan nya pula sedang menghadapi krisis kepimpinan, ramai pemimpin2 nya sudah cabut keluar parti jadi 'bebas'.

Sekarang kita tinjau pula di peringkat akar umbi, lagi banyak kacau nya, rebutan jawatan, perebutan kawasan dengan PAS. PKR tidak lagi seperti keadaan nya selepas PRU12. Boleh dikatakan hampir semua rinting2 PKR sudah lumpuh. Usaha untuk memulihkan  nya tidak akan berjaya kerana pemimpin nombor satu nya terlalu sebuk.

PKR kini tidak lagi boleh dianggap sebagai parti yang menggugat kedudukan UMNO. Kepercayaan dan sokongan melayu terhadap UMNO semajin hari semakin bertambah mantap. Kamu melayu sudah sedar bahawa tiada lain parti selain dari UMNO yang boleh membela nasib kaum melayu.

Rabu, November 16, 2011

PAS menuju kehancuran setelah bersengkokol dengan DAP dan PKR.

UMNO musuh PAS seumur hidup. UMNO tonggak perjuangan politik orang melayu. Dari dulu, kini dan selama lamanya UMNO tetap menjadi parti perjuangan orang melayu. Kesilapan besar yang dilakukan PAS semenjak zama bahari ialah bermusuhan dengan PAS.

PAS harus sedar bahawa dengan memusuhi UMNO ini bermakna PAS memusuhi melayu. Sangat buruk perangai PAS yang sanggup bermusuhan dengan melayu. Permusuhan PAS dengan melayu inilsh yang telah menyebabkan PAS semakin di benci oleh melayu.

Sebenarnya orang melayu telah sedar sikap dan niat jahat PAS demi untuk merampas kuasa dari UMNO. Pada mula nya PAS memperdagangkan Islam untuk memikat melayu. Apabila dagangan nya itu tidak laku PAS cuba pula bersengkokol dengan DAP dan PKR. Di sini lah punca nya PAS dibenci oleh penyokong2 nya.

Pemimpin2 PAS tahu bahawa 'kemenangan besar' nya pada PRU12 yang lepas kerana sokongan kafir. PAS me lompat2 dan ber guling2 kegembiraan kerana telah mendapat sokongan kafir. Sebenarnya kafir2 ini bukan nya menyokong islam tetapi mereka mahu kan pembalasan dari PAS supaya menyokong mereka pula. Antara sokong menyokong ini PAS telah memusnahkan diri nya.

PAS pasti akan musnah pada PRU13 akan datang kerana kehilangan sokongan melayu. Pemimpin2 PAS sedikit pun tidak bimbang, dengan megah mendabik dada - di belakang kami ada penyokong kafir, kami pasti akan menewaskan UMNO dengan mudah. Itulah yang sedang terpahat dalam fikiran pemimpin2 PAS.

'Time-bomb' yang akan musnahkan melayu/Islam

PAS ujud dengan cita2 besar nya untuk menubuhkan sebuah negara Islam. Cita2 PAS ini memang nya baik, oleh kerana negara ini penduduknya berbilang kaum yang ratio islam dan kafir nya hampir sama. Bukan nya mudah walaupun ianya tidak mustahil untuk mengislamkan kaum kafir ini.

Sebenarnya keujudan PAS ini lebih banyak memburuk kan kedudukan bangsa melayu/Islam. Ianya telah memecahbelah kuasa politik melayu/islam. Pada hakikatnya kita masih nampak kaum melayu/islam itu bersatu padu. PAS dan UMNO boleh sembahyang ber sama2 dalam masjid yang sama. PAS dan UMNO juga boleh makan kenduri ber sama2. Anak PAS boleh kahwin anak UMNO dan sebaliknya.

Tetapi disebalik 'perpaduan' PAS UMNO ini ujud jurang perpisahan yang amat merbahaya, ianya boleh di ibaratkan sebagai 'time-bomb' yang akan menghancurkan melayu/islam.

DAP sudah lama dapat mengesan 'time-bomb' ini, apabila ujud pula PKR maka DAP mula lah memainkan peranan nya untuk mengaktivate kan 'time-bomb' ini. Cara nya mudah saja - mereka sokong PAS dan PKR itu saja. 'Time-bomb' ini pasti akan meletup jika tidak ditangani dengan segera.

Cara paling berkesan untuk memusnah kan 'time-bomb' ini sangat mudah - hapuskan PAS dan PKR, setelah ke dua2 parti ini dihapuskan maka 'time-bomb' itu akan ter musnah dengan sendirinya.

Selasa, November 15, 2011

Usaha sia2 Pakatan Rakyat untuk menumbangkan UMNO

Parti2 yang menyokong DAP untuk menumbangkan UMNO memang celaka dan haramjadah. Semenjak dari mula dulu semasa pemerintahan PM yang pertama, parti2 celaka ni memang nya dengki dan busuk hati terhadap pemerintahan UMNO yang sentiasa membela nasib kaum melayu.

Parti2 celaka haramjadah ni tiada kerja lain, siang malam mengutuk, memfitnah dan memaki hamun UMNO. Pendek kata setiap perbuatan UMNO yang murni dan ikhlas mereka kutuk dan tentang habis habisan. SEBENARNYA RAKYAT YANG BERFIKIRAN WARAS DAPAT MENILAI PEHAK YANG MANA SEBENARNYA YANG BAIK. Itu sebab hingga ke saat ini UMNO masih berdiri teguh dan mendapat sokongan penuh dari semua lapisan masyarakat.

Sebenarnya UMNO telah berjaya mempertahan kan keduduka kaum melayu dan raja2 melayu dari dicerobohi oleh anasir2 jahat.  Niat jahat mereka ini sudah lama judu semenjak sebelum merdeka lagi. Mereka anti melayu/Islam dan juga anti raja2 melayu. Mereka tidak senang hati dengan pemerintahan melayu. Hasrat mereka untuk menghapuskan kuasa pemerintahan melayu gagal kerana kebijaksanaan pemimpin UMNO.

Setelah mereka gagal, mereka keluar ber ramai2 berhijrah ke dalam kem pembangkang pula. Pada PRU12 kita telah menyaksikan buah hasil kejayaan mereka. P Pinang negeri yang indah, aman dan makmur telah jatuh ketangan mereka. Kejatuhan P Pinang ini berlaku dengan bantuan segelintir melayu yang busuk dan pengkhianat. Melayu2 ini tidak lain tidak bukan ialah penyokong2 PAS dan PKR.

PAS dan PKR yang mengkhianati agama, bangsa dan negara ini harus di tolak dan  di hapuskan dari muka bumi ini. Rakyat yang cintakan agama, bangsa dan negaranya harus mengeratkan perbaduan nya terus menyokong satu parti yang unggul iaitu UMNO.

Isnin, November 14, 2011

Maut bagi kaum melayu/Islam jika PR memerintah negara.

Sekali lagi tok ingatkan kepada orang2 melayu/Islam termasuk tok yang mudah lupa - JANGAN SE KALI2 memangkah undi parti pembangkang PAS, PKR dan DAP. Bukan nya apa, pada firasat tok semua pemimpin2 nya sudah di rasuk oleh hantu shaitan atau jin jemalang.

Sebab nya, mereka ni semua nya sudah hilang akal dan tidah siyuman lagi, ada ke negeri yang aman, makmur dan sejatera ini mahu di rosakan? Mereka ni semuanya dah gila agak nye.

Kita harus sedar bahawa Malaysia ujud sebagai sebuah negara yang termaju di rantau Asia. Kita hidup lebih mewah aman dan makmur jika dibandingkan dengan negara2 jiran kita. Sebagai bukti kita lihat ber duyu2 rakyat dari negara jiran datang ke Malaysia untuk cari makan.

Tok rasa orang2 yang menentang pemerintah ini semua nya buta tuli, katak bawah tempurung tak pernah pergi melawat dan duduk di negara jiran seperti Indonesia. Tok pernah pergi ke Kalimantan tempat lahir bapa kira2 10 tahun dahulu. Nama perkampungan nya ialah daerah Barabai, keadaan nya di situ sama seperti di Malaysia 50 tahun dahulu, demikian lah keadaan hal nya.

Di Malaysia 10 tahun lalu kita sudah sangat maju. Hari ini kita lagi ber tambah2 maju. Dulu2 semasa mula2 atuk datang ketanah Melayu dia berjalan kaki saja tak mampu beli basikal, di zaman bapa pula ianya sudah berubah dari berjalan kaki bapa mampu membeli basikal. Hari ini alhamdulilah tok sudah mampu pakan Persona baru dengan cash.

Bukan nya tok nak bermegah, pada orang yang berada apa sangat le persona tu tak sampai 100 RM pun. Tetapi bagi tok ianya sangat bermakna. Tok berterima kasih kepada semua pemimpin2 negara yang telah menerajui negara ketahap ini dengan berkat izin Allah.

Ahad, November 13, 2011

Apabila melayu menaruh harapan kepada cina untuk hapuskan UMNO, cina juga menaruh harapan kepada melayu untuk hapuskan UMNO, akhirnya melayu juga yang terhapus.



Tok sangat sedih mengenangkan nasib melayu dimasa akan datang. Keujudan PAS nampak jelas bertujuan untuk menghapuskan melayu. Tok tahu bahawa kebanyakan melayu sedar perkara ini. Sebenarnya melayu tidak bodoh dan mudah tertipu, Malangnya para pemimpin2 PAS inilah yang patut kita persalahkan.

Pemimpin2 PAS telah mengkhianati orang melayu/islam. Perjuangan nya untuk membela melayu/islam dalam ertikata sebenarnya sudah tidak ujud lagi. Apa yang tertanam dalam kepala hotak mereka hanya untuk merebut kuasa. Mereka sangat sedar bahawa sokongan DAP terhadap PAS itu hanya sandiwara sahaja.

PAS sanggup gadaikan agama, bangsa dan negara demi untuk mendapat seciput kuasa. Seperti yang kita lihat dalam gambar diatas - kepala dan badan singa itu ialah cina, PAS hanya ujud sebagai lidahnya sahaja. Apa yang lidah ini boleh buat?

PAS hanya ujud sebagai lidah DAP saja. Tetapi badan yang bergerak dan kepala yang mengeluarkan fikiran dan arahan ialah DAP.  Kalau itu singa tutup mulutnya pasti lidah itu tidak boleh buat apa2.  Pemimpin2 PAS memang bodoh dab bebal, jika kita masih mahu sokong mereka, bermakna kita juga akan jadi bodoh dan bebal.

Apa Jasa PAS, PKR dan DAP kepada kaum melayu/Islam?


Yamsenggggg!!!!! Kita berjaya!!!!!

Pakatan Rakyat yang tidak pernah sepakat sudah mula runtuh dan akan berkecai dengan sendiri nya. Kita sudah sedang saksikan PR semakin bermasalah, mereka sedang rancak 'berkelahi' sesama sendiri - PKR lawan DAP, DAP lawan PAS, PAS lawan PKR, semuanya sudah tidak sepakat lagi.

Pada keseluruhan nya yang nampak bodoh ialah PAS, sudah lah pecah-belah kan kaum melayu, PAS juga sanggup sokong DAP yang terang2 anti melayu. PAS tidak boleh bodohkan semua melayu. Hari ini sudah ramai melayu yang tidak lagi sokong PAS. Sekarang PAS cuma haraf kan sokongan dari cina dan india sahaja.

PAS harus sedar bahawa sokongan kaum cina dan india terhadap PAS 'ada udang di sebalik batu'. Mereka telah sokong PAS bukan nya kerana mahu perjuangkan melayu, sebalik nya cuma mahu kan PAS sokong mereka untuk dapatkan kuasa. Hasil nya mereka sudah dapat kuasai P Pinang.

Sekarang kita lihat apa telah jadi dengan orang melayu dibawah perintah DAP, melayu sudah jadi hampir serupa dengan kaum Palestin. Jadi pelarian di negara sendiri. Bukti nya telah kita saksikan dari kaca mata kita sendiri, tidak cukup dengan bukti itu kita juga telah dengar sendiri dari mulut2 pemimpin PKR tentang rancangan jahat DAP itu.

Kaum melayu harus sedar, cuma UMNO sahaja yang boleh membela melayu, bukan nya DAP, PKR atau PAS. Bukti nya kini kita sedang hidup senang dan mewah, semua ini semuanya dari hasil pemerintahan BN yang di terajui oleh UMNO.

DAP, PKR atau PAS belum pernah berjasa apa2 terhadap kaum melayu. Cuba kalau boleh tuan2/puan2 sebutkan apa jasa2 mereka yang ada terhadap kaum melayu.

Selasa, November 08, 2011

Penyokong PAS yang dungu dan terus akan mendungu


Minda Melayu Yang Primitif

Setelah lebih 60 tahun negara merdeka, malang nya masih ada lagi melayu yang berfikiran primitif. Sebenarnya minda melayu jenis ini telah di racuni fikiran nya oleh pemimpin2 ulamak PAS. Bah memang ada sekali kekala hadir ke majlis ceramah ulamak PAS. Ternyata segala ucapan nya cuma menghasut dan memfithan sahaja.

Malang nya, pak2 aji dan lebai2 yang menyokong PAS ini sangat terpengaruh kepada ucapan2 jahat dari ulamak PAS itu. Pada fikiran Bah, semua yang terpengaruh dengan ucapan pemimpin 2 ulamak PAS ini lemah mindanya. Mudah terpengaruh dan percaya bulat tanpak berfikiran yang matang.

Ulamak2 PAS ini cuma penting kan kedudukan politik nya sahaja, perjuangan nya tidak tentu arah. Kadang2 perjuangkan untuk negara islam bila berhadapan dengan penyokong kaum islam, bila berhadapan dengan kaum bukan islam mereka ketepikan perjuangan negara islam nya.

Tuanguru2 PAS ini bukan lah pejuang islam yang sebenar2 nya, mereka tidak pernah kembangkan islam kepada kaum bukan islam. Bah belum pernah dengan walau seorang pun dari pemimpin2 DAP yang mahu masuk islam. Sebalik nya pemimpin2 DAP ini telah mempermainkan islam demi sokongan partinya.

Pada PRU12 yang lepas banyak kaum Bah terpedaya kerana menyokong parti Pakatan Rakyat, tetapi sekarang kami semuanya sudah sedar akan pembohongan dan temberang dari ulamak PAS ini. Ulamak pemimpin PAS harus sedar bahawa kaum melayu tidak setuju PAS di sekutukan dengan DAP dan PKR. Itu sebab sekarang parti PAS sudah kehilangan sokongan nya dari kaum melayu.

Kita semua tahu bahawa parti DAP anti melayu/islam dan PKR pula parti yang tidak tentu arah tujuan nya. Pemimpin2 nya cuma mahu cari kedudukan dan kuasa sahaja. Pemimpin2 nya pun sudah banyak yang keluar tinggal PKR. Pemimpin2 yang keluar parti ini mengtahui akan keburukan partinya sendiri.

Kepada penyokong2 PAS yang berfikiran primitif kamu semua harus segera sedar dan tinggakan perjuangan yang sia2 dalam PAS. Parti PAS pasti akan dikuburkan jika ianya terus bersatu bersama DAP dan PKR.

Isnin, November 07, 2011

PAS & PKR Retak tunggu belah

Semakin hari kedudukan kerjasama PAS dan PKR semakin renggang. Sudah hampir tidak ujud lagi persefahaman antara kedua dua parti ini. Sebagai satu contoh yang jelas dan nyata, tok akan hebah kan sedikit tentang kawasan parlimen Pasir Salak - kawasan teman.

Boleh lah dikatakan PKR kawasan Pasir Salak sudah lumpuh sama sekali. Ianya bermula apabil ketua bahagian yang menyandang ditewaskan. Penyandang yang tewas itu kunun nya terlalu 'bakhil'. Malang nya yang baru menyandang jawatan ini nampak nya dua kali lima juga.

Jika di banding kan yang baru dan lama, yang baru ni lebih teruk, langsung tiada aktiviti parti yang dibuat nya. Yang lama itu kalau tak silap ada juga pernah potong lembu korban di setiap cawangan yang terpilih, hari Raya Korban tahun ni  langsung tiada kedengaran lembu yang terkorban - belum lagi agak nye.

Paling malang bagi PKR Pasir Salak apa bila ianya di anjing kurapkan oleh PAS. Baru2 ini telah di adakan ceramah oleh DSAI di Cenderong Balai. Ianya di anjurkan bersama PAS. Pada malam itu ramai juga penyokong2 parti yang hadir - muka2 yang sama juga.

PKR kantoi, semua wang kutipan pada malam itu telah di bolot oleh PAS. Ini keluar dari mulut AJK PKR sendiri. Mereka sungguh kecewa, hingga kini mereka sudah tawar hati untuk berkerjasama dengan PAS. Semenjak itu lah PKR sudah tidak bikin apa2 aktiviti lagi.

Sekarang timbul pula satu lagi malepetaka yang amat besar - PAS mahu rampas Kawasan Pasir Salak - PKR lu pigi mampus.

Ini lah yang menyebabkab sudah ramai ahli2 dan penyokong PKR tinggalkan parti itu kerana sudah bosan dengan keadaan yang kucar kacir dan tidak tentu arah.