Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Januari 10, 2017

Pas sama sekali tidak akan bekerjasama dengan Dr. Mahathir

Majlis menandatangani Perjanjian Projek Perdagagan Karbon dalam hutan simpan kekal antara kerajaan negeri dengan Syarikat Climate Protector Sdn Bhd di salah sebuah hotel di sini hari ini.- UTUSAN ONLINE

KOTA BHARU 9 Jan. - Pas memberi peringatan sama sekali tidak akan menjalikan kerjasama dengan Tun Dr. Mahathir Mohamad kerana menyedari bekas Perdana Menteri itu tidak akan pernah berubah sikap.

Naib Presiden Pas, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah berkata, kerjasama politik sekiranya berlaku sekalipun hanya melibatkan Pas dengan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), bukan Dr. Mahathir meskipun beliau merupakan pengerusi parti itu.

Dalam masa sama, Mohd. Amar juga memberi peringatan bahawa pakatan pembangkang akan menghadapi kesukaran sekiranya terus bekerjasama dengan Dr. Mahathir.

“Kena beza itu, kerjasama kalau berlaku hanya antara Pas dan PPBM bukan dengan Mahathir sebab kita tahu dia tidak boleh bekerjasama.

Dan, kita juga sama sekali tidak akan mendengar apa-apa pandangan Dr. Mahathi

“Dr. Mahathir ini, tidak boleh bekerjasama dengan sesiapa pun. Kalau betul nak kerjasama, Dr. Mahathir mesti ubah sikapnya. Dr. Mahathir kena ingat dia bukan lagi Perdana Menteri atau Presiden UMNO,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas Majlis Menandatangani Perjanjian Projek Perdagangan Karbon dalam hutan simpan kekal antara kerajaan negeri dengan Syarikat Climate Protector Sdn. Bhd. di salah sebuah hotel di sini hari ini.

Majlis menandatangani perjanjian tersebut diwakili Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob manakala Climate Protector diwakili oleh Ketua Pegawai Eksekutifnya, Tan Too Siah. - UTUSAN ONLINE.

- See more at: http://www.utusan.com.my/berita/nasional/pas-sama-sekali-tidak-akan-bekerjasama-dengan-dr-mahathir-1.429832#sthash.cLLjqgjj.dpuf

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,