Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, November 02, 2015

'Janganlah kita marahkan nyamuk, kelambu dibakar'

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein hadir menyertai larian amal 'Malaysian United Run' anjuran Institut Onn Jaafar (IOJ) di Padang Merbok hari ini. - Foto Bernama

KUALA LUMPUR, 1 November:

Politik harus diterjermahkan mengikut ideologi semangat kesatuan tanpa mengira warna kulit, agama dan bangsa.

Naib Presiden Umno, Datuk Seri Hishammuddin Hussein berkata mana-mana gabungan parti politik diminta supaya menerapkan perpaduan bagi membina masa depan bangsa dan negara.

Beliau yang merupakan Menteri Pertahanan, berkata sebagai asas politik semua pihak perlu menjauhi politik perpecahan dan kebencian.

“Dalam politik tidak semestinya menjurus kepada perpecahan kerana politik ada had dan batasannya dan janganlah kita marahkan nyamuk, kelambu dibakar.

“Apa yang penting sekarang kita mestilah ada asas-asas politik yang membina untuk masa depan negara,” katanya selepas menyertai larian amal Malaysian United Run anjuran Institut Onn Jaafar (IOJ) di Padang Merbuk, di sini, hari ini.

Hishammuddin berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai kenyataan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir semalam berkaitan Penubuhan Parti Amanah Negara (Amanah) yang dipelopori beberapa bekas pemimpin Pas secara tidak langsung telah mewujudkan peluang kepada Umno untuk mencari titik persefahaman dengan Pas.

Mukhriz yang merupakan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Kedah berkata, tindakan pemimpin Pas melompat ke Amanah merupakan peluang kepada Umno untuk menghidupkan semula usaha mencari titik persefahaman dengan Pas.

Read more: http://bm.therakyatpost.com/berita/2015/11/01/janganlah-kita-marahkan-nyamuk-kelambu-dibakar/#ixzz3qFFniPY6

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,