Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, November 02, 2014

Ini bukti Islam semakin hilang kuase............

K'jaan akan pulangkan cakera, buku Kristian

MALAYSIAKINI

Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata, cakera digital dan buku berkaitan agama Kristian yang dirampas di KLIA2 pada 25 Oktober lalu akan dipulangkan semula pada pemiliknya.

Katanya, KDN berpendapat bahawa kesemua 574 buah buku, 419 keping CD dan 5 keping DVD itu patut dipulangkan semula kepada pemiliknya.

Tegasnya, rampasan itu dibuat oleh pihak Jabatan Kastam Diraja Malaysia bukannya oleh Kementerian Dalam Negeri.

"Bahan itu datang dari Indonesia, transit di KLIA untuk dibawa ke Sabah. Bahan itu untuk kegunaan di Sabah. Maka KDN berpendapat bahan-bahan itu patut dipulangkan," katanya.........


Tidak mustahil di suatu hari kelak Islam akan terus hilang suare nye di Malaysia ini. Nampak nye agama lain selain dari Islam sudah menjadi semakin berani dan lantang memperjuangkan agama mereke.

Kite mengaku negare Malaysia ini sebagai sebuah negare Islam tetapi pade hakikatnye ianye hanye tinggal pade name nye sahaje. Suare Islam sudah jadi lemah di sebabkan perpecahan kuase politik orang melayu/Islam itu sendiri.

Perpecahan politik melayu/Islam ini telah menyebabkan melayu/Islam 'hilang kuase politik', UMNO tidak mampu berkuase tanpa sokongan dari kaum kafir dan begitu juge PAS tidak mampu juge berkuase tanpa sokongan kaum kafir.

Sekarang kaum kafir sudah merasekan diri nye sangat penting dan diperlukan oleh UMNO atau pun PAS, maka di sinilah mereke sudah tunjuk kan 'jual mahal' nya.

PAS terpakse 'membodek' kafir untuk mendapat sokongan dan begitu juge dengan UMNO yang terpakse mengikut segale kehendak kafir untuk mengekal kan kuase nye.

Orang melayu/Islam harus sedar dengan perkare ini, kesedaran sahaje tidak cukup, melayu/Islam harus segere bertindak untuk kembali bersatu dan menguatkan kuase politik nye dengan sendiri tanpa sokongan dan bantuan dari kaum kafir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,