Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, September 21, 2014

Keadaan politik tanah air semakin aman......... Aaaminnn!!!

Atuk memang nye berase sangat bersyukor ke hadrat Illahi memandangkan keadaan politik pemerintah negare nampak nye telah menjadi semakin bertambah cerak. Apekan tidak nye, kite semue mengtahui bahawe Pakatan Takyat musuh nombor 1 pemerintah dah jadi semakin bertambah parah.

Setiap hari kite melihat dan mendengar bahawe parti2 dalam PR tu dah mule berpecah belah. Mereke ni sudah hilang kepercayaan di antare satu sama lain. Ianye boleh lah di tafsirkan sebagai pergaduhan tige penjuru...... Dah menjadi bertambah jelas bahawe Pakatan Rakyat memang tidak layak diangkat sebagai pemerintah negare.

Atuk peratikan bahawe 'perpecahan' tidak resmi dalam PR ni berpunce dari penyingkiran Menteri Besar Selangor Datuk Khalid oleh Datuk Anwar Ibrahim. Keadaan ini jadi parah apebile Anwar mencadangkan isteri nye sebagai pengganti.

Dalam  hal ni, PAS yang telah menerime padah yang paling buruk. PAS menerime padah ni kerane menentang cadangan Datuk Anwar melantik isteri nye sebagai Menteri Besar Selangor. Bukan sahaje Anwar mengutuk PAS tetapi DAP pun turut same mengutuk PAS.

Keadaan PAS menjadi bertambah parah apebile pemimpin2 dan ahli2 dan penyokong2 nye terbelah due. Ade kumpulan yang menyokong cadangan PAS menolak, dan ade pule kumpulan yang menyokong Wan Azizah sebagai Menteri Besar.

Pergelutan yang sedang berlaku dalam Pakatan Rakyat ni telah menyedarkan rakyat terutame nye rakyat Selangor betape buruk nye perangai pemimpin2 dalam Pakatan Rakyat tu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,