Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Januari 05, 2014

Tanda2 awal politik melayu/islam sudah lemah...........


Tok Gajah yakin dalam mase terdekat ni melayu/islam akan kehilangan kuase politik nye. Hari ni melayu sudah tiade kuase sendirian untuk berkase dalam politik, melayu terpakse bergantung haraf dari kaum bukan melayu untuk berkuase dalam politik. Perkare ni terjadi kerane kaum melayu sudah berpecah-belah dalam politik.

Sudah jelas dan nyate kaum bukan melayu/kafir mule ambil kesempatan diatas kelemahan kuase politik melayu ni. Kaum bukan melayu/kafir semakin berani bersuare lantang 'menyergah dan menunjal' dahi orang melayu/islam. Mereke tahu bahawe melayu 'takut' kehilangan sokongan orang bukan melayu/kafir.

Dalam isu kalimah Allah ni melayu/islam sudah hilang daye kuase nye untuk mempertahan kan nye dari di gunekan oleh kristian. PKR sememang nye sudah pasti akan menyokong pehak kristian sedangkan PAS bersikap 'talam due muke' dalam menangani isu kalimah Allah ni.

Sebenar nye PAS dan PKR sudah pun menggadaikan kalimah Allah ni demi untuk mendapatkan sokongan dari kaum kafir. PAS bukan lagi sebuah parti yang benar2 memperjuangkan agama Islam. PAS sudah terusterang menyokong kristian dalam isu kalimah Allah ni.

UMNO bagaimane pule? Pade pandangan Tok Gajah, UMNO ni pun juge dalam keadaan ber hati2 juge. Same juge se akan2 macam PAS, takut kehilangan sokongan kaum kristian.

Pade pendapat Tok Gajah, melayu kerugian besar dan akan di timpe bale kerane berpecah-belah dalam politik. Melayu akan pasti akan kehilangan kuase politik nye jike terus berpecah dalam politik.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,