Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Ogos 25, 2013

UMNO, jangan menguji kesabaran dan kesetiean orang melayu dan kaum bumiputera..............

Pade peratian Tok, dalam due PRU yang lalu nampak nye kaum cine ni dah benar2 berazam ber sungguh2 mahu menghapuskan UMNO dari muke bumi Malaysia ni. Bermule pade PRU12 kaum cine sudah mule berhijrah ber ramai2 meninggalkan MCA dan Gerakan, mereke semue berhimpun ke dalam DAP serte menyokong PAS dan PKR.

Penghijrahan kaum cine ini hampir menumbangkan kerajaan BN yang di terajui oleh UMNO. UMNO bernasib baik terselamat kerane sokongan kaum melayu dan lain2 kaum Bumiputera di Sabah dan Sarawak masih lagi sayangkan UMNO. Sebenar nye UMNO juge telah di selamatkan oleh kaum melayu dan kaum bumiputera di Sabah dan Sarawak pade PRU yang ke 13.

Di sini Tok nak memberi sedikit peringatan kepade pemimpin2 UMNO yang sedang berkuase tu, JANGAN BUAT2 TERLUPE AKAN JASE ORANG MELAYU DAN KAUM BUMIPUTERA DI SABAH DAN SARAWAK YANG TELAH MENYELAMATKAN KERAJAAN BN PADE PRU 12 DAN PRU 13 YANG LALU. Kami semue sedang ter tunggu2 ape kah bentuk pembalasan terhadap jase dan usahe kami yang telah menyelamatkan kerajaan BN dan UMNO!

Kini nampak nye pemimpin2 UMNO lebih berminat untuk berusahe mengembalikan sokongan kaum cine kepade BN. Tok yakin usahe2 pemimpin2 UMNO ini akan sie2 belake. Sebalik nye ianye pasti akan mendatangkan kebencian dan kemarahan oleh kaum melayu dan kaum bumiputera yang telalu setie dan sayangkan UMNO. Tok khuathir sokongan kaum melayu dan bumiputera terhadap UMNO ini akan berubah pade PRU14 yang akan datang.

Berhentikan segale bantuan dan pertolongan dalam ape jue bentuk pun terhadap kaum cine yang terlah terang dan nyate menjadi pengkhianat kepade UMNO@Melayu dan kaum bumiputera.

Ape perlunye "Bukit Bintang", kawasan lobuk kaum pengkhianat dan musuh seteru UMNO di bangunkan? Sedangkan masih banyak lagi kampung dan dese kaum melayu dan bumiputera yang masih lagi mundur dan ketinggalan dari arus pembangunan negare. Di Kampung2 dan dese2 inilah ujud nye manusie yang telah berjase menyelamatkan kerajaan BN yang di pimpin oleh UMNO pade PRU13 yang lalu.

"Kere di hutan jangan di susukan", jangan sampai "Yang di kejar terlepas dan yang di kendung keciciran"

7 ulasan:

  1. Undi Melayu BAGI, Kemajuan buat ditempap DAP (jalan alur, bukit bintang - kaw. cinabeng,, Melayu apa dapat ..? Baik undi PR dari undi BN, UMNO.... baru puas hati biar sama2 tak dapat....

    BalasPadam
  2. Tak guna DBKL. tempat DAP dia sebuk buat kemajuan.
    Tempat Melayu UMNO BUAT DIAM JE...

    BalasPadam
  3. Datuk Bandar orang DAP kut.... ATAU

    Perangai Melayu ni memang tak duna

    BalasPadam
  4. Cukup-cukuplah beri muka kat Cinabeng tu. Mereka bukan tahu berterima kasih pun. Silap-silap mereka tengah ketawakan kebodohan DBKL nak terus memperkayakan mereka lagi.

    BalasPadam
  5. Aku malas nak undi dah baik bn ke pkr ke pas ke lantak depalah.melayu mudah lupa....

    BalasPadam
  6. pemiutang PTPTN nak di CCRISkan. Kalau duit kat Dong Zong bagi derma free boleh plak. Perabis duit bagi pak arab kat mesir, palestin buat ape. mereka guna duit utk berperang. lebih baik bayarkan pinjaman PTPTN dan bayarkan yuran pelajar melayu.
    Najib dah tersilap merancang. Kau bagi banyak mana pun kat cina, mereka tetap sokong DAP. Kau tengok je highway-higway kat malaysia ni. ramai konsesi dah mula jemput ADUN pembangkang untuk najlis-najlis mereka. Tu pun tak sedar lagi. Aku harap Najib digantikan dengan orang yang lebih berjiwa melayu dalam pemilihan UMNO kali ini. Sia-sia selama ini aku sokong UMNO/BN. Bank Islam, Bank Rakyat dan apa lagi jenis-jenis pinjaman yang ada i didepannya, semua nya munafik. guna nama islam tapi kaedahnya macam riba juga, bahkan bayaran bulanan lebih mahal lagi. Akad kepala hotak kau. Lebih baik tak akad kalau dah ada perangkap tyang tersedia atas nama islam. Islam itu indah dan suci tapi orang melayu yang merosakkan nya. Pegawai zakat pun macam matyeh je. Orang yang miskin tak dicari untuk bantu, Pusat zakat harap orang miskin datang jumpa mereka, bukan mereka cari orang miskin. Aku potong gaji tiap-tiap bulan untuk zakat diberikan oleh PZS kepada orang miskin dan tak halal sama sekali pentadbiran dan pusat zakat kiranya mereka menggunanya walau sesen pun pada masa ini. Hidup kau orang yang mentekedarah duit zakat takkan selamat selamat nya. kesusahan yang perit akan datang kepada korang pada ketika korang tak mampu untuk menanggung nya pada hari tua. mati tidak, hidup melarat. tunggu lah.
    aku minta zakat untuk anak aku bayar yuran, tengok atas bawah macam aku ni pengemis. dah la muka macam taik , senyum pun tidak . kalau tak percaya try pusat zakat kat kajang.

    BalasPadam
  7. Nampak sangat PM kena kow-tow pada Cinebeng ni. Saperti Namawee kencing 2 suami isteri Melayu dalam filem terbarunya, Cinebeng kencing PM dalam PRU terbarunya. Sejak 2008, tokey2 Cina, termasuk underworld telah mengeluarkan dana dan bantuan kewangan yang besar kepada DAP. PKR dan PAS saperti anjing menunggu tulang dari DAP, sebab itulah segala kemahuan dan arahan DAP/LKS mereka akur.

    Banyak hartanah kawasan diKL berpindah milik kepada DAP, melalui sokongan tokey2 Cinebeng ini. DAP telah menjadi sebuah parti yang kaya raya dari sumbangan dana dalam dan luar negara (China,Taiwan,HongKong dan Singapore termasuk Kesatuan Gereja Dunia).

    Cinebeng ALL-OUT akan menggunakan kekuatan EKONOMI dan KETIDAKSTABILAN (huru-hara Jenayah) pada PRU14 nanti untuk menghalau Melayu dari Parlimen dan Putrajaya. Melayu/Bumiputera sudah reput dari dalam. UMNO,PAS dan PKR bercakaran sama sendiri dari pagi sampai kesubuh, 24/7, 12/12.

    BalasPadam

, , , ,