Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Ogos 24, 2013

PAS semakin popular dikalangan orang2 Islam?

Berdasarkan kepade due pilihan raya yang lepas iaitu PRU 12 dan PRU 13 Tok peratikan bahawe kemajuan dalam PAS langsung tidak berubah, malahan ianye semakin bertambah parah. Ini terbukti apebile negeri Kedah yang di kasei oleh PAS telah jatuh kembali ke tangan UMNO. PAS juge telah gagal dalam mempertahan kan banyak kerusi yang dimenangani nye padi PRU 12.

PAS tidak boleh mendabek dade dengan kemenangan banyak kerusi DUN di Terengganu, kemenangan nye ini bukan nye di sebab kan PAS kuat di Terengganu. Kemenangan PAS ini se mate2 kerane krisi dalaman UMNO yang berlarutan sehingge PRU 31. Sekarang pemimpin2 UMNO sedang berusahe ber sungguh2 untuk memulihkan UMNO negeri Terengganu. Ini terbukti ape bile UMNO telah berjaye mempertahankan kerusi DUN Kuala Besut pade PRK yang baru lepas.

Tok berpendapat bahawe terdapat banyak sebab musabab mengape PAS semakin di pinggirkan oleh umat Islam. Pade kirean Tok sebab utame mengape umat Islam tidak sokong PAS ialah kerane parti itu sudah bersengkokol dengan cine kafir DAP dan juge PKR yang separuh kafir tu. Kebencian umat Islam terhadap PAS semakin bertambah lagi apebile pemimpin2 nye dengan care terbuke dan terusterang menghalal kan orang kafir kristian untuk mengune pakai kalimah Allah ke dalam bible versi bahase melayu.

Tok yakin pade PRU 14 akan datang ini PAS akan terus berkubur ber same PKR untuk se lame2 nye, AMINNNN!!!




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,