Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Ogos 14, 2013

Anwar Ibrahim: Nak Tunggu Apelagi?

PRU 13 telah membuktikan Pakatan Rakyat memang tiade kemampuan lagi untuk menawan Putera Jaya. Ketike tu PR yang dianggotai oleh PKR, DAP dan PAS telah berkempen siang malam, pagi petang ber mati2an menentang kerajaan BN dan akhir nye PR kecundang juge.

PRU13 juge telah membuktikan bahawe rakyat Malaysia masih percayakan kepimpinan pari Barisan Nasional untuk menerajui pemerintahan negare. Rekod kepimpinan BN yang cemerlang dan gemilang selame lebih dari 60 tahun tidak boleh di tandingi oleh parti Pakatan Rakyat yang begitu rapuh dan longlai.

Sekarang Tok nak menyentuh sedikit tentang parti Keadilan Rakyat yang di terajui oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim. Pade kiraan Tok yang kurang arif tentang berpolitik ni, harapan DSAI untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia memang nye sangat gelap.  Tok kate demikian kerane memandangkan pemimpin2 parti PAS juge ade niat untuk jawatan tersebut.

Selain dari itu, bukan nye perkare mudah untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional. Lima tahun lagi usie DSAI akan mencapai 71 tahun, ketike itu sudah pasti daye tenage nye akan semakin berkurangan. Hari ini rakyat tidak lagi mahu menerime 'janji2' lagi, ape yang mereke mahukan ialah kenyataan, sebagai contoh, pemberian BR1M. BR1M adelah 'kenyataan' dan bukan nye 'janji2', perkare yang begini lah yang menjadi kemahuan rakyat hari ini.

Persoalan nye, mampukah parti Pakatan Rakyat menghidangkan 'BR1M' ketike menghadai PRU14 nanti? Kalau tidak, lebih baik lupekan saje cite2 untuk ke Putera Jaya.

Cadangan Tok adelah lebih baik DSAI bubarkan PKR dan kembali kepade UMNO.

4 ulasan:

  1. Jgn di biarkn nuaq msuk umno balik.?bawa penyakit tu.bubar Pkr n masuk Pas..kan molek gitu..Pas pun dh bolih terima pluralisma n kaki2 meroyan gay pun dh jadi memba ketat Pas..Pas kn parti untuk semua..gay boliy,ambiga penyokong murtad pun boliy..hehehe..tapi kn yg bes nye,mangkuk2 hayun Pas ni..kalu DApIGs suruh berguling,,berebut gang pas duk bergolek2 atas higway.ekekekeke..

    BalasPadam
  2. Najib patut belajar sejarah dpd Tun M. Tun M ambil DSAI le dalam UMNO dan DSAI naik setingkat2 hingga Timbalan PM Kemudian nak rebut jadi PM pulak dengan cara cepat. Dah dimuntahkan nak telan balik. Najib tak serik kah?

    BalasPadam
  3. nasihat saya pada Tok Gajah....jgn la membabi buta menumpahkan taat setia kepada sesiapa saja yg memerintah negara ini....andai kata DAPigs & sekutunya PKR & PAS yg bahalol itu memerintah.....apa akan jadi dengan nasib Islam & umat Melayu di negara ini????? adakah mereka akan bersikap tolerance???? sudah pasti tidak.....di masa itu apakah Tok Gajah akan tetap setia atau Tok jadi Gajah yg turun minyak?????? fikir fikir kan la ya Tok???

    BalasPadam
  4. masa dan keadaan terus beredar dan berubah.cara berpolitik juga turut bersesuaian dengan suasana semasa dan kepentingan ummah.kethaatan ada hadnya.demikian juga dengana islam berkembang dengan dakwah dan berselari dengan politik.fikir balik mengenai persepsi kurang tepat terhadap PR.wallahhu a'lam.

    BalasPadam

, , , ,