Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Mei 08, 2013

Sudah sampai mase PAS menginsafi diri..........


Setelah berlalu 13 PRU, PAS masih berade di takuk lame, "hidup segan mati pun tak mau". Pemimpin2 PAS harus sedar mengape umat islam masih lagi enggan menyokong parti islam yang di taje oleh PAS. Sebenar nye orang2 melayu/islam bukan nye membenci 'parti islam', tetapi care dan pendirian pemimpin2 parti itu lah yang menyebabkan melayu/islam menolak nye.

Orang2 melayu/islam pasti akan menolak PAS selagi PAS sanggup bersengkokol dengan DAP dan PKR. Orang2 melayu/islam sedar bahawe kaum cine sudah bersatu dalam DAP untuk menentang melayu/islam. Tapi malang nye PAS telah anggap bahawe penentangan ini ialah terhadap UMNO dan bukan nye terhadap melayu/islam.

Sebelum Tok teruskan, Tok mau tanye sikit pade PAS, siape kah sebenar nye yang menganggotai UMNO? Tidak kah mereke tu orang yang sebangse dan seagame dengan PAS? Ade kah orang2 UMNO mengadapi kiblat yang berlainan dengan PAS?

PRU13 telah membukti kan kekalahan melayu/islam, UMNO kehilangan 5 kerusi, PKR kehilangan 1 kerusi dan PAS kehilangan 2 kerusi. Yang menang ialah cine kafir DAP dengan bertambah 10 kerusi. Kemenangan cine kafi DAP ini telah di bantu oleh PAS dan PKR.

Walaupun ianye nampak kecil, tetapi ianye telah menjatuhkan maruah bangse melayu/islam. Jike kaum cine kafir DAP sudah sanggup bersatu, mengape pule kaum melayu/islam tidak boleh berbuat perkare yang same? Mengape harus melayu/islam berpecah belah?


38 ulasan:

  1. Bangkitlah MELAYU/ISLAM.....
    Lupakan yang lepas...ayuh sama2 kita berganding.....
    Berat sama dipikul ringan sama di jinjing.....

    YaAllah...satukanlah kami semula...aamiinnnn...

    BalasPadam
  2. Dalam BN 133 kerusi tu berapa kerusi UMNO ada?....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 109 kerusi la bengong, kecik kecik tak nak mampos dah besar menyusahkan orang.

      Padam
    2. Kesian, takkan tu pun nak suruh soroskini dan suara keldaian suapkan maklumat untuk anda kot. Cari la sendiri, kan dah kene panggil bengong...

      Padam
  3. 109 UMNO Kerusi Parlimen

    BalasPadam
  4. Selagi dajjal bernama Nik Aziz belum mampos, selagi tu melayu tak dapat bersatu kerana dendam kesumat seekor dajjal. Memandangkan anak dajal ni menang kali ini, nampaknya harapan untuk melayu bersatu amat tipis berikutan keturunan dajjal sambung kuasa.

    BalasPadam
  5. Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Dan Yang Maha Pengasih.
    Assalamuallaikum...

    Mari kita fikir sejenak.. apakah Islam & Melayu menang? Ya ... buat masa ini. Dan mungkin berubah sekiranya kita masih fikir dan bertindak mengikut emosi.

    Adakah PAS berjaya dalam Pakatan Rakyat ? Dah tentu tidak sama sekali.. kemenangan PAS jatuh merudum.

    Siapa yang berjaya dalam PR? Dah tentu DAP....

    Adakah BN tidak di sokong lagi? Ya dan tidak... Ya BN merosot...tapi hanya kepercayaan CINA pada BN merosot. Kepercayaan melayu pada BN bertambah. BN menang sebab UMNO...Dan UMNO itu melayu dan Islam.... Sebab tu PAS jatuh merudum sebab melayu sudah lari ke UMNO.

    Jadi, sekarang bukan masa untuk bertelagah siapa yang lebih Islam atau siapa yang lebih melayu!!! Buat apa kita beria-ria mengatakan BN kalah tapi kita juga gugur. Yang menangnya DAP dan orang cina!! Cina dah menunjukkan bahawa mereka hanya pentingkan DAP, bukannya UMNO atau PAS..Mereka ini menentang Islam secara jelas.

    Nik Aziz and Haji Hadi serta Ulama PAS...berfikirlah secara ISLAM!. Inilah masanya untuk orang PAS dan orang UMNO berfikir secara ISLAM... kepentingan Umat Islam dan melayu. Letak ketepi semua dendam kesumat demi Islam.

    Kita semua mesti ingat... PAS belum layak memerintah. Walaupun PAS menang semua pon tak boleh memerintah, apatah lagi sekarang. Analyze lah keputusan pilihanraya 2013 dengan sedalam-dalamnya. Buka lah mata...

    Percayalah... jika kita masih berfikiran ke partian... ISLAM akan gugur di bumi Malaysia tercinta ini.

    JANGANLAH SATU MASA NANTI ANAK-ANAK KITA MENJADI NASRANI DAN MAJUSI DI SEBABKAN KITA !!! ANAK-ANAK KITA YANG MASIH ISLAM.. MELUDAH PUSARA KITA SEBAB KEANGKUHAN KITA.

    Tepuk Dada Tanya Iman.

    Wassalam...

    BalasPadam
    Balasan
    1. SAYA amat bersetuju dengan pandangan saudara... Marilah kita (pimpinan, ahli dan penyokong)PAS dan UMNO bersatu mendaulatkan Islam dan Melayu... Jangan ada kutuk mengutuk sesama kita... Berdirilah kita dalam SATU saf demi agama, bangsa dan negara... Saya sokong PAS + UMNO

      Padam
  6. WAHAI BANGSAKU SELEPAS KEPUTUSAN PRU 13 DIUMUMKAN DENGAN RESMI KITA DAH DAPAT LIHAT DENGAN JELAS DAN NYATA SIAPA YANG DAJAL SEBENARNYA YANG DIMAKSUDKAN OLEH ALLAH S.W.T

    TAK LAIN TAK BUKAN PUAK-PUAK DAP. BANGSAKU TENGOK SEMUA KAWASAN YANG DIMENANGI DAP MAJORITI KAUM PUAK DIA. SEKARANG MEREKA DAP TAK TAKUT LAGI RAHSIA MEREKA TERBONGKAR SEBAB MEREKA PASTI BANGSA MELAYU SEKARANG SUDAH BERPECAH BELAH.

    WAHAI BANGSA MELAYU YANG SEAGAMA DENGAN KU, AKU MERAYU MARILAH KITA RAPATKAN SAF SEMULA KITA LUPAKAN SOAL FAHAMAN POLITIK KERANA MASA SEMAKIN GENTING. AKU ANAK PULAU PINANG, AKU TAHU DAN NAMPAK PERMAINAN MEREKA DAP. AKU DAH LALUI 5 PILIHANRAYA TAPI KALI INI AKU BERANI BERTAUBAT MEREKA DAH MULA BERTINDAK SEKARANG.

    YA ALLAH SELAMATKAN AGAMA DAN BANGSA KU DARIPADA KEHANCURAN YANG KAMI CIPTAKAN SENDIRI.........AMIN

    BalasPadam
  7. Baguslah nik aziz dah tak jadik MB...harap2 pengganti dia sedar kedudukan dan kaji semula kemaslahatan PAS dalam pakatun rektum..

    BalasPadam
  8. Sedarlah wahai saudaraku, bangsa kita semakin terhimpit dan dihina kerana mereka rasa mereka telah kuat.Ayuh kita bersatu menghadapi puak-puak rasis ini.Mereka bersungguh-sungguh menuduh Tun Mahathir rasis, tetapi sekarang lihatlah sendiri siapa yang menjadi bapak rasis itu.Adakah kita masih tidak nampak lagi?Dimana suara pas dan melayu pkr?

    BalasPadam
  9. Bukan ke kosong tambah apa sahaja jawabnya kosong? Tin kosong always selama2nya. Cakap berdegar2 hukum hudud,tutup kilang arak segala. Makin banyak maksiat kat selangor tak nampak ke oi? Pusat urut kelab malam merata2. Hassan ali marah kedai jual arak kau halau kluar dr pas. Kalau ada maruah mintak jadi mb selangor. Ada ke?

    BalasPadam
  10. Xde nye PAS nk bertegas psl MB. Yakin lah.... akhirnya wakil dr PKR gk yg dilantik. Pecayalah. PAS nk sedar?....xkn sedar2. Pd PAS, kwn dgn DAP lebih baik dr kwn dgn sesama islam. Kwn dgn geng2 yg sokong liberisma lagi baik. Aku bnr2 pening dgn PAS ni. Ckp punye le bagus kt khutbah2, kt kuliah2 agama. Tpi bila tiba kes2 mcm ni, sanggup lgi berkwn2 dgn DAP.

    BalasPadam
  11. Wait & See. Apa PAS boleh buat kat selangor ni. Apakah mereka akan setuju mengubah undang-undang tubuh negeri. Kalau betul terjadi padan muka pengundi-pengundi melayu selangor.

    BalasPadam
  12. Dicadangkan kepada YAB PM DS Najib supaya jangan lagi bagi bajet Pembangunan kekawasan / Parlimen yang BN kalah, bagi bajet kat kawasan/Parlimen yang menyokong BN sahaja. Kawasan / Parlimen yang tidak menyokong kerajaan BN tidak perlukan bantuan itu sebab memilih kerajaan Pembangkang...Jangan bagi BR1M lagi... mengenyangkan Penyokong PR yang kaya-kaya pun datang ambik akhirnya dibalas dengan taik... Oleh ahli UMNO Jerlun.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wahai para PIMPINAN Melayu yang bakal dilantik dalam kabinet dan Eksco KEDAH... Cina DAP perlu diajaq... zaman memujuk sudah berlalu... 95 % Cina Sokong DAP... Tahniah Dato' Paduka Mukhriz Mahathir.... Cina Jerlun tak sokong Dato'... ingat tu Dato'.... Pengundi UMNO PDM Kubang Nipah (N04 Ayer Hitam)

      Padam
  13. Tahniah kepada BN yang masih menjulang Malaysia kepersada kejayaan. Pada hematnya kesederan perlu ada untuk BN membaiki kedudukannya. Salah satu kelemahan Kerajaan sebelum PRU13 dahulu adalah melewat2kan tindakan undang2 terhadap Penderhaka negara, gerombolan pelampau dan pengamal kumpulan penentang kerajaan melalui jalanan, berleluasa memburukankan Malaysia diluar negara, membongkar rahsia bank akaun pengamal politik yang songsang, dll yang membabitkan undang2 negara dan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu kita. Memandangkan ini adalah sentiment Rakyat yang boleh meruntuhkan Negara, kerajaan perlu menubuhkan Mahkamah Perlembagaan Negara untuk membendung gejala hal-hal politik yang songsang. Tidak ada gunanya kita ada Istana Kehakiman jika hal-hal politik songsang tidak boleh diatasi. Sekarang rakyat amat tidak sabar2 menunggu keputusan Kerajaan dan mengenakan tindakan mahkamat kepada pesalah laku kejadian Pencorobohan diSabah itu. Diharap Kerajaan tidak melewat2kan kes tersebut.

    BalasPadam
  14. kerajaan perlu ajar orang cina supaya kenang budi kerajaan. madu yang diberi racun yang dibalas. semoga melayu dan islam terus terbela

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita tubuhkan Kelab Anti DAP

      Padam

  15. DAP wat relaks je, pengundi melayu pas dan pkr yang tak caya BN dok gi bagi undi kat depa!

    BalasPadam
  16. kalau SPR yang sepatutnya bebas pun jadi cawangan UMNO, nak harap apa lagi?

    Dakwat kekal? Senang jer rakyat Malaysia kena tipu dengan Pengerusi SPR (sambil menunjukkan jarinya yang masih hitam)

    PAS bergabung dengan UMNO? baik tak payah. Aku ni alegik dengan UMNO. Tak pasal-pasal muntah memanjang.

    TAhniah kepada pengundi BN yang mana bersetuju untuk membayar hutang PTPTN walaupun PR menawarkan pembelajaran percuma. Aku salah menilai rupanya bangsaku ini banyak hartanya dan mampu untuk selesaikan hutang pembelajaran anak2/keluarga mereka.

    Ayuh raikan BRIM3.0 yang dijanjikan.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Ko tak sedar lagi yang ko dah hancur ye, ini lah manifestasi dakyah akhir zaman bawaan Pakatan Runtuh.

      Padam
    2. Biarkan org ni.... org DAP ni, macai dia orang. Kita teruskan bersatu lawan ancaman tangan asing yang nak jatuhkan Islam. Mat Sabu dah kalah... baguslah. Dia pun byk buat kacau otak Hj Hadi.. Biar Presiden PAS kuat sikit suara jgn asyik kena buli dengan DAP dan PKR saja. Malu aku org Islam, orang Melayu tgk PAS asyik kena tunduk jer dengan 2 geng bangang dia tu....

      Padam
    3. hang cakap ptptn.. hutang bayar la kalau hang org islam. map pak hang tanah byk x pa la x pinjam ptpn. aku mk bapak akuorg miskin kena pinjam sbb nk beli buku nk byr duit sewa umah(tahun 2) kena dok luar hostel. hang tak mau x sapa suruh amik pun . x paksa pinjam. Nak lalu h/way x mau byr tol p jln lama bro sapa suruh ikut h/way.

      Padam
    4. hang la yang bodoh. belajar pandai2. ni ashik politik je.semua nak free. SHUKURLAH ada kerajaan nak bantu. kalau tak camno.PIKIR2LAH

      Padam
    5. Kepada saudara Mei 07, 2013 11.00 PG.
      Saudara alergi, ada antibiotiknya. Bermuasabah dan sama2 kita berdoa pada yg esa. Kita sesama Islam patut bersatu dalam apa keadaan sekalipun. Buat masa ni ketepikan perbezaan idelogi politik. Mari kita satukan saf dan rapatkan barisan. Kita kembali bersatu. Kita buang atau ketepikan ego dan marah kita pada sesama Islam. BERSATULAH UNTUK ISLAM DAN KEMBALIKAN SEMANGAT MELAYU.

      Padam
  17. kepada org melayu yg berugama islam kita lupakan sejenak pasal politik mari lah kita bersatu takira parti kerana negara akan hancur kalau kita tidak bersatu jangan lah ingat parti aku islam dan parti kau bukan islam itu membuat musuh islam dapat masuk dan hancukan islam dari dalam dan kita berpecah aku percaya kalau kita mula menujukan kita mula bersatu pasti org cina kan mula takut akan kebangkitan org melayu dan islam itu sendiri pru 13 memberi bukti pertandingan bukan dari parti tapi antara org melayu dan cina kita lihat saja org melayu umno,pas dan pkr banyak kalah di kawasan cina dan cina dap dan mca banyak kalah dikawasan melayu kecuali penang dan selangor dari itu kerajaan harus lihat balik kedudukan org melayu dalam bandar banyakan lagi perumahan kos rendah dan pprpt untuk org melayu buat lah rumah rumah mampu milik didalam bandar.

    BalasPadam
  18. Pengundi2 pakatan...dh ada saham projek menjatuhkan melayu n islam.....tunggu anak cucu rah "hasil"....masa tu taula...untung rugi

    BalasPadam
  19. Pengundi2 pakatan...dh ada saham projek menjatuhkan melayu n islam.....tunggu anak cucu rah "hasil"....masa tu taula...untung rugi

    BalasPadam
  20. salah satu bangsa yakjud makjud tunjuk taring..mereka bersatu dibawah satu mtlamat menhancurkan Islam keseluruhan apabila tiba masanya.Ingatlah perbalahan PAS UMNO menguntungkan kaum ini.Mereka sedang ketawa ketika ini...

    BalasPadam
  21. Buy Malay first!!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!

    Kita bukan rasis klu nak mempertahanankan hak bangsa serta agama kita, adakah Cina dan DAP yang akan memartabatkan Islam serta bangsa Melayu di bumi Malaysia ini...fikir-fikrikanlahh...

    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!
    Buy Chinese Last!!!!!!!!

    BalasPadam
  22. kemenangan DAP kerana pepecahan Melayu akibat hasutan N.ajis, Anwar, Hadi, Mat Sabu...mereka juga menang kerana telah memindahkan pengundi-pengundi mereka secara besar2an ke kawasan MCA, Gerakan, SUPP, PPP dan PKR majoriti Cina harbi sejak tahun 2008. Setiap pengundi baru dibayar RM200 utk pendaftaran dan setelah calon DAP menang, para pengundi ini dibayar RM500 seorang. Hasilnya semua calon BN dari MCA, GERAKAN, SUPP,PPP dan LDP kalah teruk. Contohnya, di Gelang Patah, Kulai, Skudai, Batu Pahat, DAP daftar seramai 30,000 pengundi baru Cina Singapore.. Di Lembah Pantai,DAP pindahkan 8756 orang pengundi harbi DAP dari Cheras dan Segambut. So strategi siapa yangmenang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itu ke alkisahnya... Begitu sekali ulamak bersekongkol nak menangkan kafir melawan melayu Islam yg dominan dalam BN. Harap Hj Hadi buka mata hati. Dia dengar cakap puak pengkhianat kat dlm PAS.(Dengar citer ada 'org tu" dapat gaji dengan DAP" refer video bekas naib ketua pemuda DAP yang keluar dari DAP krn tak tahan dgn isu kalimah Allah) Hj Hadi ni macam tak boleh fikir sendiri pulak. Cuba tulis atas kertas dgn syarat dia mesti kena jujur PKR +PAS+DAP= DAP yg Taiko. UMNO+MCA+MIC+Gerakan dll= UMNO yg Taiko. Saya kata gini sbb parti komponen lain nak mintak dgn kerajaan cara kena berhemah. Tapi dalam Pakatan PAS majlis tertinggi PAS (Majlis Syura) tak setuju dgn kalimah Allah dan nak letak hukum Hudud dlm manifesto pun dengan sombong LGE dan Karpal bidas tak bagi muka langsung.... itu yg aku takut nak bagi undi kat PAS ari tu. Dah tau pakatan dia orang ni siapa taiko....

      Padam
  23. UMNO! PAS! KALAHKANLAH DIRI MASING2 DAN BERSATULAH DENGAN SEMUA ORANG. DEMI AL QURAN DEMI MUHAMMAD DEMI AKHIR ZAMAN. JIKA KITA MAHU MENANG MENENTANG MUSUH KITA NANTI. UMNO! PAS! BERSATU! DAN JIKA TIDAK BOLEH JANGAN PERASAN MAHU MENANG DENGAN MUSUH2 KITA. (ANAK BUAH DAJAL SEMUA TU YG DUDUK KAT USA SKRG NI) HURU HARA DI NEGARA KITA MEMANG TANGAN-TANGAN DAJJAL YANG BEKERJA MENYOKONG NEW WORLD ORDER. BAYANGKAN! JIKA TIDAK BERSATU. SUDAHLAH KALAH. DAN ADAKAH ANDA PASTI PERJUANGAN ANDA ITU DI JALAN ALLAH DI MANA MUSUH ANDA JUGA MERASAKAN MEREKA JUGA BERJUANG DI JALAN ALLAH TETAPI KAMU BERPERANG SAMA SENDIRI SAMBIL MELAUNGKAN TAKBIR. SUMPAH DEMI ALLAH NABI MUHAMMAD TIDAK MAHU MELIHAT PERKARA ITU. DAN JIKA BUKAN DI JALAN ALLAH KAN KE NERAKA JUGA KITA. DAHLAH DI DUNIA KALAH DENGAN YANG KAFIR, DI AKHIRAT PULA KITA SEBENARNYA TERPESONG DAN AKHIRNYA DIHUMBAN KE NERAKA. BOLEHKAH KAMU BERKATA ADA 2 GOLONGAN MUSLIM BERPERANG ATAS NAMA ALLAH DAN SESUDAH ITU MEREKA MASUK SYURGA? NASIB BAIK, 1 PIHAK MASUK SYURGA. NASIB X BAIK DUA2 MASUK NERAKA. FIKIRKANLAH.... ALLAH HUM MAS SOLLI ALA MUHAMMAD WA ALA ALI MUHAMMAD

    BalasPadam
  24. anon 11.00, PTPTN tu kan hutang, wajiblah bayar, lagipun hutang tu tujuannya baik untuk membantu mereka yang memerlukan. Kalau pada yang mampu tak perlu ambik. Kalau hutang dibayar dengan betul, hidup pun berkat, rezeki murah. Negara2 maju di dunia pun memberi hutang untuk belajar kepada rakyatnya yang kurang berkemampuan, kenapa tidak Malaysia mempraktikkannya perkara yang membawa kebaikkan.

    BalasPadam
  25. Seronok aku baca komen komen kua orang.Sayang apa yang kau orang cakap aku rasa kau orang sendiri tak faham.Risau pasal kebangkitan sokongan orang cina kepada DAP.Itu hanya 38 kerusi sahaja. Bagaimana nak mengugat orang melayu yang memiliki 109 dibawah UMNO sahaja.Kalau hendakkan orang islam bersatu menentang musuh islam, tegakkan hukum islam. Bukan kah agama islam itu agama rasmi negara Malaysia. Laksanakan hukum hudud. Itu benteng kekuatan bagi orang islam.Kau orang bercakap macam zaman orang melayu masih berlawan dengan keris. Ini zaman teknologi lah brother. Otak kasi buka. Orang mau hapus PTPTN kerana ii Malaysia banyak kaya. Rakyat patut boleh rasa senang sikit. Habis belajar tak ada hutang sbb itu kerja susah dapat. Lu orang kaya tak pa. Lu orang senang balun harta negara.

    BalasPadam
  26. UMNO dan PAS perlu bergabung utk ISLAM dan MELAYU. Inilah masa yang sesuai untuk menterjemahkannya. Wujudkan TPM2 utk Hj. Hadi dalam pentadbiran Agama. Pengorbanan amat perlu...

    BalasPadam

, , , ,