Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Mei 08, 2013

Melayu sudah tiade lain pilihan.

PRU 13 telah memperlihatkan kebangkitan orang2 melayu mempertahan kan maruah bangse nye. Orang2 melayu dalam UMNO telah membuktikan kesungguhan nye membele agama, bangsa dan negara. Memang tidak boleh di sangkal lagi tentang keutuhan dan ketuguhan parti UMNO.

PRU 13 sebenarnye telah menggambarkan kebangkitan orang2 melayu menentang lawan2 nye iaitu DAP, PKR dan PAS. Jike pade PRU 12 yang lepas UMNO hante ade 79 suare dalam parlimen, kini kite sudah bertambah kepade 109 suare. Ini adelah satu pertambahan yang drastik dan sangat membanggakan.

Kite sudah terlalu banyak menolong bantu kaum cine, malang nye kite telah di balas nye dengan racun. Azam mereke untuk 'membunuh' parti keramat orang melayu telah gagal. Melayu telah membukti kan bahawe kite boleh bedikari tanpa sokongan kaum cine. Politik melayu masih boleh berkuase tanpa sokongan kaum cine.

Sepanjang penggel selepas PRU12 kite sudah bersabar memujuk rayu kaum cine supaye kembali menyokong BN, malang nye mereke berdegil dan terus menentang kite.  Sepanjang mase itu juge mereke mendesak dan mengugut supaye segale kemahuan dan kehendak mereke yang bukan2 di tunaikan.

Sepanjang mase itu juge kite tidak boleh sedikit pun 'menyentuh' perasaan mereke, sedangkan sikap mereke jelas semakin 'kurang ajar'. PM telah di malukan di P Pinang semase menyambut perayaan Tahun Baru Cina. Mereke nampak terlalu sombong dan bongkak setelah mendapat sedikit kuase.

PRU13 telah membukti kuase politik melayu masih unggul, melayu masih boleh mempertahan kan kuase politik nye. Pengkhianat2 ini perlu kite beri sedikit kesedaran supaye jangan cube menggugat kuase politik melayu. Marilah kite bersatu padu supaye kuase politik kite bertambah kukuh.

Hilang kuase politik melayu, make hilang lah kuase bangse dan agama Islam kite.

15 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. BANYAK CINA MEMANG KURANG AJAR PADA MELAYU..di IPOH CINA MENJADI MAKIN KURANG AJAR..

    BalasPadam
  3. BUY MUSLIM FIRST

    BUY CHINESE LAST MOVEMENT

    ABC=ASAL BUKAN CINA

    CINA PEGANG EKONOMI,
    TAPI KITA PEGANG KUASA MEMBELI

    JOM AJAR MEREKA...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan tuduh kita perkauman (rcist) ya! 99.9% perniagaan dan premis perniagaan milik kaum cina. 1001% kuasa pembeli adalah kaum melayu/bumiputra/india. Sebagai permulaan, sama-sama kita lancarkan slogan "Buy Chinese Last" selama 3 builan dulu. jangan cerita panjang dan lepas tu tengok result dulu...Tiru tindakan MTUC pada satu masa dulu bila harga ayam (yg dikawal oleh peniaga cina).Ada yg terpaksa bakar anak ayam dsbnya.

      Padam
  4. bila tiada pembeli tiada lah duit utk cina

    BalasPadam
    Balasan
    1. JIKA KAUM CINA (TERUTAMA PEMIMPIN DAP) MEMPERJUANGKAN KONSEP SATU BANGSA SATU NEGARA,MALAYSIAN MALAYSIA, KITA BOLEH TERIMA DENGAN SYARAT TIADA PENGENALAN KAUM. RAKYAT MALAYSIA DIKENALI SEBAGAI BANGSA MALAYSIA, BAHASA MALAYSIA, SEKOLAH MALAYSIA, UNIVERSITI MALAYSIA. TULISAN BAHASA MALAYSIA. TIDAK ADA LAGI PENGENALAN MENGIKUT KAUM SEPERTI SEKARANG. CONTOH: JUMLAH PENGUNDI PARLIMEN "A" ADALAH 57,000 ORANG (TANPA SEBARANG PECAHAN IKUT KAUM) DUN "B" JUMLAH PENGUNDI ADALAH: 25,000 ORANG (TANPOA SEBARANG PECAHAN IKUT KAUM) DAP PASTI BERSETUJU KAN?

      Padam
  5. DS Najib pernah berkata..'Kita akan perjuangkan hingga ke titsan darah yang terakhir'..oleh itu dari sekarang harus bergerak..ikut kaedah org tua2 kita dulu sewaktu mahu mengembalikan tanah air dari terus dijajah..Kita dah terlalu banyak bagi muka..kini kita jangan lagi lupa dan leka...bertindak segera..kurangkan 'kuasa' mereka..UBAH sikap kita suka membeli di kedai 'depa'..kerana silap haribulan ..kita jadi papa dan tanah air kita dirampasnya..

    Terima Kasih Yaa ALLAH..Terima Kasih YaaALLAH..,Terima Kasih Yaa Rahiiimmm..,
    kerana berlakunya Tsunami Cina ini...ALLAH campakkan kita hidayah dan terbuka mata hati..ALLAH campakkan kebenaran yang tersembunyi selama ini...Bangkitlah kita demi memuliakan maruah negara kita..memelihara tanah air kita dari dirampas si pendurjana..ayuh..! mulakan kempen dgn 1- Buy Malay First..2-hentikan pembelian /kelulusan tanah dan rumah2 oleh org asing terutama singapore di Johor dan tempat lain.

    BalasPadam
  6. Kita orang Melayu bersifat lembut & ikhlas. PRU12 & 13 terang2 orang cina tidak sokong BN, lu kasi gua ambil tapi tarak undi lulah. Lu jemput Gangnam Style gua turun tengok..manyak best..free oh..
    Kita ada harus sifat KIASU pada kaum cina. Orang cina terbukti bila2 saja boleh berubah. MCA pun tarak boleh percaya.
    Tak payah nak bodek orang cina berlebih-lebih, tumpukan saja pada kaum bumi yang sokong BN termasuk Sabah/Sarawak, orang siam, asli, India.
    Bekas menteri Melaka Ali Rustam sangat kecewa sekali dgn orang cina. Lim Kit Siang bukan orang Johor, Datuk Ghani tumbang dgn majoriti agak besar juga. Apa jasa Kit Siang pada Johor?
    Terus terang saya katakan yang UMNO harus belajar dari puak2 ni.
    Puak2 PR ni sebenar sudah lama berkempen & menyusun strategi semenjak 2008 lagi.
    Soalnya kita terlalu lembut & hanya pandai cakap tapi no action.
    Politik zaman sekarang sudah berubah.
    Perlu dingati orang yg gila kuasa ni akan lakukan apa saja. Pemikiran mereka ni kadang2 diluar kotak(outside the Box)apa lagi mendapat bantuan dari negara2 asing.
    Saya minta cerdik pandai orang2 Umno atau NGO melayu lakukanlah sesuatu demi negara bangsa & agama.
    Kita tahu agenda kuasa2 asing tapi kita hanya bercakap tanpa ada master plan & strategi yg tersusun.
    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
  7. Permintaan dari Orang Melayu buat PM DS Najib, MOHON PERKASAKAN HAK ISTIMEWA PERIBUMI MALAYSIA. Terima kasih.

    BalasPadam
  8. Kerajaan BN berketuanan melayu. DAP tak mau. DAP mau kerajaan berketuanan Cina, walaupun PM orang melayu. Lihat di Perak dulu (Nizar) dan Selangor, yang 'dictate' pemerintahan bukan MB.

    BalasPadam
  9. PM ! PERKASAKAN HAK BUMIPUTRA, KERUSI PM YANG DS SANDANG SEKARANG ATAS SOKONGAN KAMI.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju...! Dan jangan ditambah atau dibantu sekolah C & T. Sebab disitulah bermulanya acuan pengenalan sesebuah negara dan dasar kerajaan.

      Lihat sahaja sifat kurang ajar dgn menterbalikkan bendera negara Malaysia oleh pelajar Cina di Taiwan..saya yakin 99% senuanya dari aliran vernacular!

      Cuba cari filem "The Last Castle" utk kita tahu makna disebalik tingkah laku biadap Cina Haram Jadah...ishh susah aku nak jaga lidah bila aku sebut Cina Haram Jadah ni..!

      Padam
  10. PM tolong jaga Buiputra sabah sarawak, Melayu dan India. Majukan luar bandar, dengan sendirinya bandar akan maju. Jika majukan bandar, luar bandar terbiar.

    BalasPadam
  11. Mulai sekarang kita jadikan KR1M sebagai tempay untuk berbelanja.Bukankah ini tempat yang disediakan oleh kerajaan untuk mengatasi masalah harga barang yangtinggi akibat dikawal oleh puak-puak chauvanis ini.Mengapa mereka marah apabila MAIDIN dilantik sebagai pembekal utama KR1M?Banyak sebab antara yang paling ketara ialah kegagalan mereka untuk menaikkan harga minyak masak dan dan beberapa barangan lain di KR1M yang jauh lebih murah.Ayuh kita ke KR1m.

    BalasPadam

, , , ,