Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Mei 11, 2013

PAS - cerdek buah peliyooo.........

Sekali lagi PAS di perlekehkan oleh rakan kongsi DAP dan PKR. Kalu dalam posting atuk yang baru lepeh tok dah ceritekan tentang PAS di P Pinang. Sekarang atuk nak berkesah pule tentang PAS di negeri Selangor.

PAS di negeri Selangor ni nampak nye lebih banyak kerusi DUN nye dari di P Pinang. Ianye boleh di katekan lebih tinggi dari PKR dan same setanding dengan DAP. Boleh di katekan hampir semue kemenangan PAS ni di bantu oleh penyokong2 DAP dan PKR.

Seperti macam di P Pinang juge sekali lagi PAS di rundung malang. Sepatut nye PAS akan mendapat habuan yang lebih dari DAP dan PKR berdasarkan kelebihan kerusi yang di miliki nye. PAS sepatutnye menerime habuan jawatan Menteri Besar Selangor.

Tapi sebelum PAS terkentut, bau nye dah pun tersebar. Yang mule2 melenting ialah wanita besi PKR yang bergelar mak lampir. Make dengan ini terbantut lah harapan PAS untuk menyandang jawatan yang paling penting tu. PAS ber tambah2 malang nye apebile DAP juge telah memberi lampu hijau kepade calon PKR untuk menyandang jawatan Menteri Besar Selangor.

Begitu lah kesah nye tentang kecerdikan PAS memilih DAP dan PKR sebagai rakan kongsi nye dalam politik. Cube bayang kanjike perkare yang same berlaku di peringkat negare ape akan jadi kepade nasib PAS. Di sini tok anggap pemimpin2 PAS ceredik buah peliyo aje - batang sedap masuk ke dalam die ter konteng2 tergayut kat luwo!

4 ulasan:

  1. terbaiklah yg last tu punya peribahasa sesuai utk kaldai pas

    BalasPadam
  2. Salah tu...

    "batang sedap masuk ke dalam die ter konteng2 tergayut kat luwo!"

    Roket sedap masuk ke dalam, mata mengelip keenakan, bulan ter konteng2 tergayut kat luwo!

    BalasPadam
  3. PAS BUKAN PARTI ISLAM DISBBKAN SONGKOK PUTIH ?
    INI MEMANG SEMUA ORG ISLAM BOLIH PAKAI , SOLAT ,MASJID SEMUA ISLAM BUAT ,
    TABUNG DERMA ,,,NAHHH INI BARULAH PAS!!! GADAI TANAH KECINA ???LAGI PAS
    PAS BUKAN SAJA LAMBANG BULAT 'PUTIH DITENGAH' SEHINGGA SPENDA S/A PUN PUTIH ,,,PUHHHH TERLALU PASSSSSS

    BalasPadam
  4. Teman pun rasa mike cerodik buah pelior juge... Cuba BN tu mike pecahkan ikut Umno, mca, mic baru ler betoi mat pelior oiii... Buat data tp kaedah tak tepat... Nampak sangat mike pun cerodik buah pelior juga...

    BalasPadam

, , , ,