Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Februari 25, 2013

Membilang telur yang belum menetas............



ISNIN, 25 FEBRUARI 2013

Mat Sabu: Pakatan sudah ada nama calon PM

JAMILAH HAMZAH

Mohamad Sabu
Mohamad Sabu
 
SHAH ALAM - Pemimpin kanan Pakatan Rakyat (PR) menyatakan calon perdana menteri pihaknya, jika memenangi Pilihan Raya Umum ke-13, telah dimuktamadkan, namun masih menunggu masa yang sesuai untuk diumumkan.

Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata, calon perdana menteri bukan satu masalah besar bagi PR tetapi nama individu terbabit akan diumumkan pada masa yang sesuai kelak.

Nampak nye PAS terlalu yakin ke Puterajaya selepas PRU 13 ni. Pade pendapat Tok ianye 'jauh panggang dari api', tunggu le sampai bile2 pun yang di panggang tu tak kan masak. Sebeno nye sokongan kaum melayu/Islam cume kurang dari 10% yang menyokong PAS. Sedangkan ianye semakin berkurangan apebile PAS bersengkokol dengan DAP dan PKR.

Ketike ni PAS semakin bertambah parah apebile pemimpin2 nye dengan terusterang bersuare menyokong Kristian untuk menggunekan kalimah Allah digune pakai ke dalam bible versi bahasa melayu. Perbuatan pemimpin2 PAS ni telah membangkitkan kemarahan seluruh umat Islam di dunie. PAS sebagai sebuah parti Islam sepatut nye lah mempertahankan agama Islam dari di cemari oleh kafir.

Tok yakin sesangat bahawe semue umat Islam yang sayangkan agame nye pasti akan menolak PAS pade PRU 13 akan datang nanti. PAS sudah tidak boleh di haraf lagi untuk mempertahankan agame Islam. Perjuangan PAS sudah tersasar jauh dari perjuangan asal nye. Seperkare lagi, pemimpin2 PAS yang ade hari ni cume tinggal yang dah tue2 saje.

Boleh di katekan hampir semue pemimpin2 yang mude2 seperti Datuk Hasan Ali dan yang lain2 sudah keluar dari PAS. Pemimpin2 yang dah tue2 ni nampak nye semakin 'nyanyok', ape saje yang di laku kan oleh kerajaan untuk membantu rakyat semue nye tidak betul dan tidak kene. Mereke ni nampak nye bute tuli hinggekan tidak nampak segale pembangunan yang telah di tunaikan oleh kerajaan.

Kesedaran rakyat terhadap ape yang telah di sumbangkan oleh kerajaan selame ni pasti rakyat akan terus menyokong kerajaan pade PRU13 ni.








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,