Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Disember 31, 2011

Count down - 9 Jan 2013

Penyokong2 DSAI semakin gelisah menunggu tarikh keramat 9hb Jan 2013. Tarikh keramat ini akan menentukan masa depan PR. Tarikh PRU13 akan di umumkan pada bila2 masa sahaja. BN sudah bersiap sedia untukmenghadapi PRU12 dengan penuh keyakinan.

Kempen2 dan ceramah2 PR pasti akan jadi hambar tanpa kehadiran DSAI. PKR ibarat kapal yang tiada nahoda, terumbang ambing di lautan yang bergelora. Kini sudah banyak ranting2 PKR yang mati meragan. Salah satu ranting yang dah mati dan reput dengan cara kebetulan terletak di kampung Tok Gajah.

Ranting PKR ini sebenarnya sudah mati dan reput selepas 'puppet ruler' PAS jatuh tersungkur. Semenjak itu hampir semua ranting2 PKR di negeri Perak patah terkulai layu. Mesyuarat2 perwakilan di adakan sekadar melepaskan batuk di tangga sahaja. Tiada sebarang aktiviti di ada kan untuk menambah kan ahli2 nya sedangkan semakin ramai ahli2 nya yang telah keluar.

Tok ada dengar rungutan dari ketua ranting di kawasan Tok, kata nya ceramah di anjurkan bersama PAS dan penceramah nya DSAI, ramai juga yang hadir dan hampir dua tiga ribu RM wang derma di kutip. Malang nya satu sen pun tidak pernah terlepas ketangan PKR.

Sebenarnya bilangan ahli PKR dari kaum melayu boleh di bilang dengan jari. Oleh kerana mereka ini semuanya berasal dari keturunan UMNO tulen maka mereka sudah pun kembali ketempat asal nya iaitu UMNO. Kini PKR cuma tinggal bergamtung haraf kepada sokongan dari ahli2 PAS dan DAP sahaja untuk hidup.

Jika keputusan perbicaraan kes liwat DSAI tidak menyebelahi nya, makan berakhir lah riwayat PKR untuk se lama2 nya. 

2 ulasan:

  1. Salam tuan, mohon link kan :
    http://bandar-penawar.blogspot.com/

    BalasPadam
  2. salam tuan...kenape 9 jan 2013..??lame beno tu yop...cepatkan skit yop...udoh brape ari je lg..deme tido tk lena tu yop...tgh menusun strategi nk jd PM dlm penjara tu yop...

    BalasPadam

, , , ,