Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Januari 03, 2014

Kalimah Allah timbul lagi.............

Sekarang dah semakin jelas dan nyate tentang ape yang Tok dah katekan pade posting2 yang lame dulu. Kekuatan politik melayu/islam lemah apebile orang melayu/islam berpecah belah dalam politik. Kelemahan kuase politik melayu/islam sedang di gugat oleh berbagai pehak. Terutamenye dari kaum kafir.

Semakin hari semakin lantang dan berani kaum kafir bersuare dan menuntut hak2 yang bukan milik mereke. Keberanian mereke ni didorong oleh pehak2 tertentu demi menjage kepintingan politik parti mereke. Sekarang dah semakin jelas parti PAS semakn menyebelahi kafir. Segale tindak tanduk yang menggugat dilakukan oleh kafir pasti akan di sokong oleh PAS.

Isu kalimah Allah sebenarnye sudah menjadi 'permainan politik'. Pemimpin2 PAS terpakse memberi sokongan yang amat padu kepade kafir demi menjage hati kaum kafir untuk menyokong parti itu. Begitu juge hal nye dengan pemimpin2 UMNO, mereke juge terpakse lebih ber hati2 dalam menangani  hal isu kalimah Allah ni.

Dalam bahase mudah nye, pemimpin2 PAS dan UMNO sudah 'terjerat' dalam menangani hal isu kalimat Allah ni. "Di sokong mati bapak, tidak sokong mati emak". Akhir nye ke due2 pehak ni akan mengalah demi untuk mendapat sokongan politik. Sekarang tuan2 dan puan2 fikirkan siape yang untung dan siape yang kerugian............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,