Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Disember 31, 2013

.....kenaikan barang dan kos sara hidup.........Bawe bertenang, dunie belum nak kiamat........


Tok agak rase sedih juge tentang kenaikan barang dan kos sara hidup yang terpakse di tanggung oleh rakyat. Sebenar nye perkare ni sememang nye sukar untuk di elak kan. Boleh di katekan perkare ni sedang pun berlaku di seluruh dunie. Bak pepatah melayu- :bumi mane yang tidak di timpe hujan".

Di Malaysia ni sebenar nye rakyat nye lebih beruntung dan bertuah jike di bandingkan dengan mane2 negare lain di rantau ni. Kite masih lagi mendapat perhatian dan pembelaan serte bantuan dari kerajaan dalam suahsane kenaikan barang dan kos sara hidup ni.

Rakyat yang berpendapatan rendah sentiase di berikan bantuan untuk melegekan keadaan. Kite harus bershukur kerane negare ni aman dan makur. Kite hidup aman dan damai, tidak ade seorang pun yang diberitekan mati kelaparan.

Malang nye kite kini sedang berhadapan dengan anasir2 jahat yang cube mengacau ketenteraman negare. Mereke senghaje memperbesar-besarkan isu kenaikan barang dan kos sara hidup se mate untuk mengambil kesempatan. Rakyat yang setie dan sayangkan negare ni harus tidak terjebak dengan tindak tanduk anasir2 jahat ni.

'Himpunan Naik'@'guling' ni pade pandangan Tok sangat merbahaye dan boleh menggugat keamanan dan ketenteraman negare. Rakyat yang cintekan keamanan harus mengutuk dan menjauhi nye. Tok juge berharaf supaye kerajaan bertindak tegas untuk menyekat perhimpunan haram ni.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,