Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, November 25, 2013

Mampukah melayu mempertahankan kuase politiknye...................

Tok yakin semakin ramai orang melayu telah sedar dimane kedudukan kuase politik orang hari ini. Pade pandangan Tok, kuase politik melayu sedang berade diambang kemusnahan. Orang melayu telah berpecah belah dalam kuase politik nye, sedangkan kaum cine sudah pun bersatu dalam DAP.

Tok berase sangat pelek juge apebile masih lagi ramai orang melayu tidak menyedari tentang hakikat ini. Orang melayu yang berpecah belah ini terpakse menagih simpati dan sokongan dari kaum bukan melayu untuk berkase. Disini lah kaum bukan melayu telah mengambil kesempatan untuk menekan dan mengugut kaum melayu. Dengan secare tidak langsung melayu terpakse bergantung paut kepade kaum bukan melayu untuk mengkalkan kuase politik nye.

Perpaduan kaum cine kedalam sebuah parti iaitu DAP telah nyate mendatangkan keuntungan besar bagi kaum cine. Pade PRU 12 kaum cine telah berjaye menguasai Pulau Pinang, cite2 mereke seterus nye pade PRU 13 Perak, N Sembilan dan Johor pule menjadi target mereke, walaupun mereke gagal tetapi P Pinang masih kekal di tangan DAP.

Sebenar nye kejayaan2 kaum cine ini telah memberikan gambaran yang jelas bahawe mereke tidak mahu di perintah oleh melayu. Malang nye niat jahat kaum cine ini telah mendapat sokongan dari parti PAS dan PKR. Tok anggap kaum melayu/islam yang menyokong PAS dan PKR ni sebagai pengkhianat kepade agama, bangse dan negare.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,