Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Julai 14, 2013

PAS perlu dihapuskan demi perpaduan melayu/islam...............?

Dalam bulan pose ni Tok nak tahan kan sikit dari bercakap banyak. Tapi Tok hilang sabo sedikit bile Dute Vatican Marino tu dah sentuh tentang kalimah Allah. Bagi Tok isu kalimah Allah ni sangat sensetif bagi orang2 melayu yang beragame islam di Malaysia.

Orang melayu yang beragame islam di Malaysia memang menetang kehendak kaum kristian menggunekan kalimah itu. Bagi Tok sendiri, Tok yakin bahawe kaum kristian di Malaysia ni ade tujuan lain yang tersembunyi mengape mereke ber sungguh2 sangat mahukan penggunean kalimah Allah tu.

Sebagai contoh, di Indonesia mereke boleh di katekan dah berjaye memurtad kan ramai anak2 mude islam, kini di Malaysia mereke sedang giat menjalan kan kerje2 untuk memurtadkan anak2 mude kite pule. Jike di benarkan penggunean kalimah Allah kepade kristian make ianye sangat memudahkan untuk memesongkan akidah anak2 mude melayu yang terlalu cetek pengtahuan agame islam nye.

Kaum kristian ni sangat kuat pengaruh pertubuhan nye di seluruh dunie. Mereke sudah meyedari bahawe umat islam di Malaysia semakin lemah dari segi penguasean politik. Kuase politik melayu sudah berpecah kepade due kumpulan besar iaitu PAS dan UMNO.

UMNO yang sedang berkuase terpakse 'tunduk' kepade kafir demi untuk terus berkuase memerintah negare, sedangkan PAS juge turut terpakse 'tunduk' kepade kafir kerane teringinkan sangat untuk berkuase. Kini melayu/islam sudah tunduk kepade kaum kafir.

Untuk mengembali kan kekuasaan melayu/islam kembali teguh dan kukuh seperti asal dulu, kite sudah tiade pilihan lain lagi kecewali kaum melayu/islam bersatu - bersatu kedalam sebuah parti tunggal. PAS terpakse di korbankan, kerane sudah hampir lebih satu abad parti itu dok di takuk lame aje.

PRU13 yang lalu telah membuktikan bahawe PAS tidak di terime oleh melayu/islam. PAS cume mampu memperolehi 21 kerusi parlimen sahaje, itu pun dengan bantuan pengundi kafir! Sedangkan UMNO berjaye memperolehi sebanyak 109 kerusi yang di sokong tulin oleh kaum melayu/islam.

PAS harus di hapuskan demi perpaduan melayu/Islam.

4 ulasan:

  1. Sokong PAS dihapuskan. Memang sejak dari dahulu lagi saya telah memperkatakan perkara ini PAS perlu dihapuskan. Sebab PAS hanya memperalatkan Islam untuk kepentingan politik. Kebanyakan orang melayu/Islam yang menyertai PAS menganggap Islam itu PAS dan PAS itu Islam. Mungkin mereka sembahyang pun kerana PAS bukan kerana Allah. Inilah yang paling kita takut.

    BalasPadam
  2. Betul ke PAS menghancurkan ISLAM dan MELAYU.?Bukan kah sikap PAS sama je mengikut TELADAN yang di berikan UMNO kononnya cara nak majukan BANDSA *hakikatnya .semakin MEMBANGSATKAN BANGSA ADALAH..mELAYU HARUS CELEK pemimpin masakini semakin merunduk kepada kemajuan sehingga MELIBERALKAN AGAMA dengan berselindung disebalik bnags MELAYU yang menyokong sepenuh hati.orang2 Melayu semakin di tipu ...oleh pemuka3 BANGSA dan AGAMA.
    IKIR2KAN LAH HAI ORANG2 MELAYU...JANGAN SUDAH TERHANTUK BARU NAK TENGADAH PULA. Betulkan PEMIMPIN2 MELAYU YANG KITA UNDI ...sedarkan mereka bahawa keyakinan bangsa terhadap mereka semakin menipis..kalau terus tundauk dengan NASU.

    BalasPadam
  3. Nasu serakah menghancurkan bangsa dan AGAMA......i.e,,I c ANNUAR IN EVERY DECISION MADE BY NAJIB....TIADA BEZA ,,YG SORANG BERJUANG SECARA TERANG DAN SEKOQ LAGI DARI DALAM MENJADIKANNYA REALITI....AWAS BANGSA MELAYU.
    2nd i.e,,PEKAN 13 Julai - Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, umat Islam di negara ini wajar bersyukur dan rasa bertuah kerana nikmat keamanan dan kestabilan yang dikecapi dari dahulu hingga kini membolehkan mereka menjalani ibadat di bulan Ramadan dengan tenang.

    Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130714/dn_02/Najib-ajak-rakyat-hargai-nikmat-keamanan#ixzz2YzdbToG9
    © Utusan Melayu (M) Bhd
    Siapa yang tak bersyukur disini...rata2 UMAT ISLAM di Malaysia NIE BERSYUKUR NAMUN LATELY KEPIMPINAN YANG SEMAKIN BACULl TELAH MEMBUAT UMAT KURANG SELESA BILA AGAMA SEMAKIN DI INJAK2 OLEH KAUM2 YANG DI BELAI OLEH MEREKA2 YANG SEMAKIN LUPA DIRI DIANGKAT .

    BalasPadam
  4. Perhatikanlah, sejak kerjasama PAS dengan PKR dan DAP. Kebiadapan cina DAP semakin menjadi kerana mendapat lampu hijau dari PAS. Apabila ada tindakan melampau dari cina DAP, dan tindakan oleh kerajaan akan ada pula pembelaan dari pihak PAS. Boleh kah PAS dipercayai sebagai pembela Islam. Pihak kerajaan pun terlalu berlembut dengan pengkhianat agama ini. Memang patut PAS dihapuskan.

    BalasPadam

, , , ,