Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Februari 14, 2013

Parti Keluarga 69 ..............

Photo hiasan : Konsert bersempene menyambut Tahun Baru Cine oleh DAP di kale lawatan PM ke Pulau Pinang.

Bagi pendapatan Tok, Pakatan Rakyat yang dianggotai oleh DAP, PKR dan PAS ni tak ubah seperti dalam filem klasik P Ramlee yang berjodol 'Keluarga 69'. Pade permulaan nye jalan cerite tu tenang aje, tetapi di babak akhir nye berlaku kecelaruan yang sukar di selesaikan.

Cerite 'Keluarga 69' ni banyak memberi persamaan dengan ape yang akan terjadi kepade PR jike sekiranye mereke menawan Petrajaya. Sekarang pun dah mule terbit bunge2 kekecuhan dalam PR tentang siape yang akan memegang tampuk pemerintahan. Kekecuhan tentang siapa yang lebih layak jadi Perdane Menteri - Hadi Awang atau Anwar Ibrahim.

Matlamat perjuang asal PAS ialah mengujudkan sebuah negare Islam bagi Malaysia. Malang nye hingge kehari ni hanye lebih kurang 10% sahaje orang melayu/Islam yang menyokong PAS. 90% orang melayu/Islam masih tetap kekal menyokong UMNO.

Dengan hanye berbekalkan sokongan sebanyak 10% sahaje, mampukah PAS melaksanakan cite2 nye untuk menubuhkan sebuah negare Islam di Malaysia? Rakan2 kongsi nye dalam PR iaitu DAP telah awal2 lagi ber mati matian menolak cadangan PAS untuk menubuhkan negare Islam. PKR juge tidak pernah bersuare memberi sokongan terhadap negare Islam PAS.

Tok tidak nampak bagai mane PAS mampu menubuhkan negare Islam tanpa sokongan dari DAP dan PKR. Sedangkan jawatan Perdane Menteri pun belum tentu akan jadi milik PAS. Bodoh sangat kah Anwar Ibrahim untuk melepaskan jawatan PM setelah bersusah payah menawan Petrajaya? Matlamat utame perjuangan Anwar ialah menjadi PM Malaysia.

Anwar Ibrahim kini sedang berade pade posisi yang sangat baik, beliau sudah mendapat restu dan sokongan dari DAP untuk menyandang jawatan PM jikasekiranye Petrajaya dapat di tawan. Tok tak kate PAS sudah 'masuk angin keluar asap', tapi PAS hanye baik sebagai pembantu kepade DAP dan PKR sahaje.


2 ulasan:

  1. Salam Tuan Admin,

    Mohn izin untuk pautkan blog saya di sini. Blog tuan telah saya linkkan di blog saya. Selamat berjuang. Ikhlas dari saya ~ IBM

    Link blog saya : ibm-akusayangumno.blogspot.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. W'Salam,
      blog tuan dah pun dilink dan ribuan terime kasih

      Padam

, , , ,