Facebook Atuk Banjar Masin

Khamis, Februari 14, 2013

Maruah bangsa Melayu dan agama Islam.....


Salam kepade semue rakan2 yang sebangse dan seagame. Tok agak dah lame juge tak menjenuk laman2 blog kerane kesebokan dan juge faktor kesehatan. Maklum aje le dah lanjut usie, kesehatan pun selalu tergangu, terlebih kene matahari pun demam, terlebih kene hujan pun boleh demam juge.

Walaupun ade yang bantu kerje2 di ladang, sesekali kene jenguk2 juge, kalu dak deme tu semendang monteng aje. Arini Tok takndak borak panjang, ceme nak sentuh sikit tentang kesah perayaan Tahun Baru Cine di Pulau Pinang yang baru lepas ni.

Tok sangat2 terkilan dan berdukecite tentang ape yang di katekan telah berlaku kepade PM Malaysia yang kite sangat kasihi tu.  Setelah Tok meneliti melalui laman2 blok yang anti kerajaan dan juge blok2 yang pro kerajaan, Tok dapati perkare yang menimbulkan kemuskilan tentang insiden tu.

Sebeno nye telah berlaku sedikit kesilapan oleh penganjur program tersebu. Sepatut nye PSY tu di beritahu terlebih dahulu tentang ade nye program mengaul 'yee sang' ber same PM. Malang nye pehak penganjur terlupe memberi tahu nye terlebih dahulu, make timbul lah satu kekecuhan yang tidak senghaje terjadi.

Tentang laungan PM, 'Are you ready for BN?' tu memang berlaku sabotaj oleh penyokong2 dari Pakatan Rakyat. Mereke ni terdiri dari ahli DAP dan PKR yang anti melayu/Islam. Mereke senghaje datang ber ramai2 se mate2 untuk mengaibkan PM kite.

Pare bloggers yang pro PR sangat teruje dengan insiden buruk ni, mereke memperheboh kan dan mempebesarkan perkare yang sangat kecil ni. Mereke terlupe bahawe yang jadi mangse penghinean tu ialah orang pemimpin utame melayu yang beragama Islam.

Sepatut nye kite yang sebangse dan seagame ini harus berase terguris di hati dan marah kepade bangse kafir yang menghine pemimpin Islam di negare kite ini. Walaupun kite tidak sehaluan dalam berpolitik, tetapi kite seharusnye bersatu jike bangse kite yang se agame di hine oleh kaum kafir.

Tok haraf semue anak2 cucu cicit Tok sedar tentang penting nye mempertahankan bangse, agame dan negare. Marilah kite tolak parti2 yang tidak berhati perut, sanggup menghine bangse nye yang beragame Islam. Tambahan pule yang di hine itu ialah seorang Perdane Menteri di sebuah negare Islam iaitu Malaysia.

7 ulasan:

  1. mari kita tolak kuasa politik bangsa melayu. mari kita sokong pakatan rakyat. mari kita tukarkan malaysia seperti singapura. sokong pakatan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ni melayu ke yang tulis..bunyi mcm kapir lahanat je..mmng sial...

      Padam
  2. Reaksi penonton adalah sepontan. PM bodoh yang lagi bodoh tuh yang buat kerja bodoh. Buat apa tanya soalan bodoh tuh, kan dah dapat jawapan bodoh... padan muka, PM lah yang sebenarnya memalukan bangsa melayu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Di sebabkab dek PM 'bodoh' ni le hidup kite aman dan makmur.

      Mungkin ande tidak pernah menempuh hidup di zaman sebelum merdeke. Tanye atok atau nenek kamu bagai mane susah nye hidup di zaman sebelum merdeke.

      Di zaman dulu atok saya berjalan kaki nak beli basikal pun tak mampu, bape saye hanye mampu berbasikal dan Alhamdulilah hari ini saya mampu miliki dua tiga buah kenderaan bermotor (kerete dan lori)

      Padam
  3. Abis yg pandai nye sape? Nuar penipu, peliwat, perosak bangsa melayu..nik najis? Org tua ni da nyanyok nk mampos..org2 pas? Arini pas, sok pis lusa mampus..sape yg nk tolong melayu ni..kita sndiri..pakai otak, bukn kepala lutut...undi cina mmng kita xdapt dah..masih xsedar2 lg..cina sial lim2 tu tgh seronok tngok melayu kna main..tngok singapura..dpt kat cina lahanat tu,..engkau melayu kat mane??bodoh sungguh..dulu xnk mampos..kita ni bangsa melayu..islam!!!!

    BalasPadam
  4. Sekurang kurangnya, PM lihat sendiri bahawa UMNO tidak lagi boleh bergantung berharap akan undi cina, MCA dan Gerakan? Tunggu masa nak berpaling tadah......

    BalasPadam
  5. Benar kate tok......drpd kiter bermaki hamun dlm ni, baek kite mikir cam ner nk pastikan tanah melayu tetap milik melayu....
    Ambe xmau tnh melayu dipimpin org cine....
    Ambe xmau tnh melayu jd cam singepure....
    Yang paling ambe xmau....
    Org melayu melukut di tepi gantang di tanah sendiri....

    Jgn suatu ari nanti, org cine korek kubor org melayu utk pembangunan.....dek akibat ketaksuban politik org melayu.... Nauzubillah...

    BalasPadam

, , , ,