Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Februari 15, 2013

Jika cina sudah bersatu menentang politik melayu, mengapa pule melayu semakin berpecah belah???


Tok rase pemimpin2 PAS ni sedo tentang kedudukan bangse melayu yang semakin dihimpit oleh kaum2 cine dan hindu. Kaum cine dan hindu ni sedang mengambil kesempatan kerane kuase politik melayu sudah lemah. Kuase politik melayu jadi lemah di sebabkan kite berpecah belah.

Walaupun 90% orang melayu masih kukuh berade dalam UMNO, kite masih tidak cukup kuat, kerane penduduk melayu di Malaysia ni cume lebih kurang 60% sahaje. Sedangkan kite kehilangan 10% yang terdiri dari penyokong PAS dan PKR. Dengan ini melayu hanye boleh berkuase di kawasan majoriti melayu yang melebihi 50% sahaje.

Melayu harus sedar bahawe kaum cine sudah meningalkan MCA atau P Gerakan dan mereke sudah bersatu dalam sebuah parti cine iaitu DAP. Hasil dari mereke bersatu, P Pinang sudah jatuh 100% ketangan cine. Selagi melayu tidak bersatu, menangis air mate darah pun melayu tidak mungkin dapat menawan kembali P Pinang yang telah jatuh ke tangan cine tu.

Di sini Tok sekali lagi ingin mengingatkan tentang ape yang berlaku semase negeri Perak di kuasei oleh Pakatan Rakyat. Bilangan EXCO negeri Perak pade mase tu seramai 10 orang, dalam 10 orang tu cume ade 3 orang melayu nye sahaje, yang lain tu ialah cine dan hindu. Bayangkan jike perkare sedemikian berlaku di peringkat pusat di mane menteri2 cine dan hindu melebihi melayu make dudah pasti kite telah di perintah oleh kafir.

4 ulasan:

  1. Selagi ada parti bernama PAS selagi itulah orang Melayu akan berpecah.Ini berpunca dari gejala tamak kuasa dan dendam kesumat.

    BalasPadam
  2. I seldom leave comments, but I read a few of the remarks on this page "Jika cina sudah bersatu menentang politik melayu, mengapa pule melayu semakin berpecah belah???".
    I do have a couple of questions for you if you don't mind. Is it just me or do a few of the responses appear as if they are left by brain dead individuals? :-P And, if you are posting on other online social sites, I'd like to keep up
    with anything new you have to post. Would you list of all of all your social pages like your
    linkedin profile, Facebook page or twitter feed?


    Here is my weblog ... Cheap Jerseys3

    BalasPadam
  3. I like the helpful info you provide in your articles. I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I am quite certain I will learn many new stuff right here! Best of luck for the next!

    Check out my blog :: Michael Kors Handbags

    BalasPadam
  4. whoah this weblog is fantastic i love studying
    your posts. Stay up the good work! You already know, many persons are looking around for this information, you can
    help them greatly.

    Here is my web blog - Cheap NFL Jerseys

    BalasPadam

, , , ,