Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, November 28, 2011

Jika UMNO mahu kekalkan 'talian hayat' nya pada PRU13 akan datang......

 Petualang UMNO

Sepatutnya UMNO sudah selesai kan tugas2 nya dalam memperkasakan diri untuk mengadapi PRU 13 akan datang setelah hampir tersungkur pada PRU12 yang lepas. Seharusnya UMNO sudah tahu apa yang menyebabkan UMNO tersungkur dan UMNO juga sudah dapat formula untuk pemulihan nya.

Pada pandangan tok yang kurang bijak dan rendah pelajaran ni, UMNO masih nampak berada di takuk lama. Cula sound nya saja ada sikit berubah, kalau dulu2 ianya nyaring dan lantang, kimi sudah jadi hampir bisu. Bahkan PM sendiri sudah kasi sound supaya jangan sikit pun cakap pasal orang lain - maksudnya kaum bukan melayu. Itu saja.

Sedah menjadi kenyataan bahawa kita sudah hilang suara, kita tidak lagi boleh bersuara sembarangan terhadap kaum bukan melayu. Jika kita tersilap sikit cakap pasti mereka akan terus menyalak, mengejar dan mahu menggit kita. 

UMNO, sebuah parti melayu yang sangat hebat berkuasa selama hampir lebih dari 60 tahun. Akhirnya kita tidak boleh bersuara lantang lagi. Kita terpaksa berlemah lembut dan tunduk menduk terhadap kaum bukan melayu. Jika beginilah keadaan nya akhirnya melayu pasti akan di pijak lanyak oleh kaum bukan melayu.

Mengapa UMNO yang gagah perkasa itu sudah jadi pengecut? Jawapan mudah nya ialah UMNO sudah lemah. UMNO jadi lemah kerana perbuatan dan sikap sesetengah pemimpin nya yang tidak bertanggung jawab. Pemimpin2 ini boleh lah di anggap sebagai petualang UMNO.

Petualang2 UMNO ini seharusnya dinyahkan jauh2 dari pandangan mata UMNO. Kerana petualanh2 ini lah UMNO telah di benci oleh kaum bukan melayu bahkan kaum nya sendiri juga. Petualang2 yang telah banyak merosak kan image UMNO ini namkapnya semakin girah dan rancak untuk menghancurkan UMNO.

Sebelum tiba masanya PRU13 di umumkan PM harus bersihkan UMNO dengan menyapu keluar semua petualang2 pengcau ini. Tidak rugi apa2 bagi UMNO jika semua petualang2 ini di hambat keluar, bahkan ada ramai bilangan mereka yang dah istihar keluar UMNO dan mohon masuk semula dan juga yang di ditendang keluar untuk seumur hidup.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,