Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Julai 12, 2015

DEMI MELAYU DAN ISLAM

Dalam bulan pose ni atuk agak kurangkan sedikit membuat posting di blog Pejuang Tok Gajah46 ni. InshaAllah selepas hari raya nanti atuk akan mule kembali membuat posting setiap hari.

Ari ni atuk tak nak cakap banyak, cume buat permulaan nak ulas sedikit tentang 'penceraian' PAS dengan DAP. Perkare ni dah pun berlaku, cume yang atuk harafkan biarlah ianye menjadi satu penceraian yang kekal abadi - bukan nye setakat bercerai talak 3 yang kemudian nye boleh di 'cine butekan'.

Sebenarnye 'penceraian' PAS/DAP ni lebih menguntungkan PAS, Atuk berkate demikian berdasarkan kepada tujuan asal dan asas parti itu ditubuh kan. Perjuangan untuk menegakkan negara Islam serte memertabatkan undang-undang Islam.

PAS telah pun mencube nye dengan bantuan pertolongan dari DAP, malang nya ianye telah gagal dan PAS terpakse mengundurkan diri bersengkokol dengan DAP.

Walaupun disuatu mase dulu PAS juge pernah berkerjasama dengan UMNO dalam memperjuangkan Islam, tetapi telah menemui jalan buntu kerana sesuatu hal yang tidak dapat di elakkan. Bagi pendapat atuk, tidak salah bagi PAS untuk sekali lagi bersama UMNO memperjuangkan agama Islam dan Bangse Melayu.

Mungkin kali ini kite akan berjaya menegak kan sebuah negara Islam yang lebih kuat dan bersatu padu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,