Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Jun 07, 2015

PAS tambah mantap tanpa DAP

"PAS-DAP putus, telahan Kit Siang jadi kenyataan
Kebimbangan dan ramalan yang menakutkan veteran DAP, Lim Kit Siang akhirnya disifatkan menjadi kenyataan. - Foto TRP/Mokhsin Zamani

KUALA LUMPUR, 6 Jun:

Kebimbangan dan ramalan yang menakutkan veteran DAP, Lim Kit Siang akhirnya disifatkan menjadi kenyataan.

Katanya, beliau telah meramalkan Pakatan Rakyat (PR) yang tidak akan lagi wujud sejak dua minggu lalu menjadi kenyataan berikutan keputusan PAS untuk memutuskan hubungan dengan DAP.

Ahli Parlimen Gelang Patah itu berkata kebimbangan itu memberi kesan dengan kadar segera terhadap negeri di bawah pemerintahan PR.........."


Agak dah lame juge Atuk tak up-date blog 'Pejuang Tokgajah46 ni. Ade banyak sebab yang buat Atuk tak up-date blog ni. Salah satu nye ialah kerane kesuntukkan mase, terlalu sibuk dengan kerje2 di ladang.

Malam ni Atuk sempatkan juge untuk buat sedikit up-date kerane memandangkan suahsane politik yang nampak memberangsangkan, terutama berkenaan perkembangan politik tanah air selepas Muktamar PAS yang baru selesai.

Disini Atuk tidak terlupe untuk mengambil kesempatan mengucapkan tahniah kepada semua pemimpin2 PAS yang telah berjaya mengkalkan jawatan masing2, begitu juge kepade semua para perwakilan yang telah memberi sokongan bagi kejayaan pemimpin2 yang telah berjaya.

Sebenarnye berite yang paling menggembirakan Atuk ialah tentang sikap keberanian Pemimpin2 PAS yang telah menendang DAP keluar dari persengkokolan nye. Pade pendapat Atuk memang pun patut PAS tendang parti kafir haramjadah tu - terang2 menentang Hudud.

Sekarang barulah nampak jelas bahawa parti PAS benar2 parti Islam. Make dengan itu mulai malam ini Atuk akan terus memberi sokongan sepenuhnye terhadap perjuangan parti PAS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,