Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, Januari 13, 2015

Apa saja tindakan kerajaan untuk kebaikkan, keamanan, keselamatan dan kesejahteraan negara, pasti akan mendapat tentangan dari Pakatan Rakyat

Islam/Melayu akan terus menjadi lemah dengan adanya Pakatan Rakyat yang sentiasa tampil kehadapan untuk membela seseorang yang kerajaan anggap menggangu keselamatan dan keamanan negara.

Apa yang kerajaan sedang lakukan hanya lah sekadar untuk menyasat sahaja. Malang nya sudah muncul kaum pembelanya dari Pakatan Rakyat.

Muhyiddin wajib tarik balik kenyataan terhadap Eric PaulsenOleh Shamsul Iskandar


Saya rujuk kenyataan Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini yang berkata tweet sdr Eric Paulsen, peguam hak asasi manusia telah melabel orang Islam sebagai ekstremis dan menggesa ‘tindakan tegas’ terhadap beliau.

Ini adalah satu kenyataan yang salah dan tidak berasas oleh Timbalan Perdana Menteri.

Tweet sdr Eric Paulsen mengkritik Jakim, satu agensi kerajaan. Tweet beliau tidak mengkritik mahupun menghina umat Islam atau agama Islam itu sendiri.

Perkara ini tidak sepatutnya timbul jika Timbalan Perdana Menteri ada membaca sendiri tweet tersebut sebelum memberikan komen mengenai isu ini.


Timbalan Perdana Menteri seakan telah terikut-ikut cybertrooper pro-Umno yang telah menyebarkan maklumat palsu yang kononnya tweet sdr Eric itu menghina umat Islam atau agama Islam itu sendiri.

Kenyataan Timbalan Perdana Menteri adalah tidak wajar, tidak bertanggungjawab, dan memprejudiskan siasatan polis. Sebagai Timbalan Perdana Menteri yang merupakan orang ke-2 dalam kerajaan, perkara ini turut menjejaskan hak sdr Eric sebagai orang yang sedang disiasat.

Telah menjadi amalan biasa golongan cybertrooper UMNO atau NGO sayap kanan untuk memutar-belitkan tweet atau kenyataan pembangkang atau pengkritik kerajaan seperti sdr Eric Paulsen. Ini memburukkan lagi keadaan dan hubungan masyarakat di negara ini.

Timbalan Perdana Menteri wajib menarik balik kenyataan beliau. Sebarang siasatan wajib dilaksanakan secara profesional dan mengikut undang-undang tanpa campur tangan politik.

Shamsul Iskandar Md Kin

Ahli Parlimen Bukit Katil, Melaka

Naib Presiden KEADILAN


Press Statement

12 January 2015

I refer to the statement by DPM Muhyiddin Yassin today claiming that prominent human rights lawyer Eric Paulsen's tweet had labeled Muslim's as extremists and calling for 'stern action' against him.

This is a misconceived and baseless claim by the DPM.

Eric Paulsen's tweet criticised Jakim, which is a government agency. His tweet did not criticise or insult Muslims or Islam.

This would have been clear to the DPM if he had read the tweet properly before making statements about it.

The DPM appears to have jumped on the bandwagon of pro-Umno cyber troopers who had spread blatant lies that the tweet had insulted Muslims/Islam.

The DPM's statement is uncalled for, irresponsible and prejudices the ongoing police investigation. As the DPM is the No.2 person in government, it also undermines Eric's rights as a person being investigated.

It has become standard practice for pro-Umno cyber troopers or right-wing NGOs to twist and manipulate tweets or statements by the opposition or government critics like Eric Paulsen. This is worsening the tone of public life in this country.

The DPM must withdraw his statement immediately. Any investigation must be carried out professionally and in accordance with the rule of law without any political interference.

Shamsul Iskandar Md Kin

Ahli Parlimen Bukit Katil, Melaka

Naib Presiden KEADILAN

Artikel Penuh: http://bm.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=235162:muhyiddin-wajib-tarik-balik-kenyataan-terhadap-eric-paulsen&Itemid=2#ixzz3Oelfd7D4
Follow us: @MsiaChronicle on Twitter

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,