Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, November 29, 2014

Atuk nak tanye sikit, perlukah Akta Hasutan ni dikekalkan........?


Atuk agak dah lame juge tak masuk blog buat posting, maklum le orang dah tue, selalu sakit2 aje, tambah2 nye dimusim hujan ni. Walaupun atuk tak buat posting tapi atuk memerhati juge sedikit2 tentang posting dari blog2 sahabat yang lain tu.

Boleh le dikatekan ketike ini hampir semue sahabat2 bloggers sedang menumpukan perhatian mereke tu kepade Perhimpunan Agung UMNO yang sedang berlangsung di PWTC. Nampak gaye nye UMNO ni dah membuat perubahan yang drastik dalam pemimpinan nye.

Agenda yang paling menyukekan menyenangkan hati atuk ialah berkenaan Akta Hasutan. Pade mule nye atuk terase takut juge kalau2 Datuk Seri Najib akur kepade kehendak puak pembangkang yang mahu hapuskan akta itu.

Bagi atuk, Datuk Seri Najib telah bertindak bijak menolak kehendak pemimpin2 pembangkang tu. Tindakan Datuk Seri Najib ni bukan sahaje telah menjamin keutuhan bangse Melayu tapi ianye juge telah menjamin keselamatan agame dan negare kite juge.

Atuk yakin dengan mengekalkan Akta Hasutan ini ianye akan sedikit sebanyak mengurangkan perbuatan segelintir bangse kafir haramjadah yang gemari mengutuk dan menghine agama Islam dan bangse Melayu secare terang di media letronik dan alam maya seperti Face-Book dan Blog.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,