Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, September 27, 2014

PAS, idung tak mancung pipi ter sorong2.......



DAP Sarawak putuskan hubungan kerjasama dengan PAS
- Saturday: 2014-09-27 08:00:13'.


Kemelut dalam Pakatan Rakyat (PR) tidak nampak kesudahan apabila Pemuda DAP Sarawak mengisytiharkan berakhirnya kerjasama dengan PAS di negeri itu ekoran kenyataan Naib Ketua Pemuda PAS, Mohd Khairil Nizam Khiruddin bahawa PAS tidak menolak kemungkinan keluar dari PR bila tiba masanya.

Ketua Pemuda DAP Sarawak, Wong King Wei yang juga Naib Pengerusi Pemuda DAP Kebangsaan berkata, tiada lagi ruang untuk bekerjasama dengan PAS.....

PAS: bak pepatah melayu, "idung tak mancung pipi ter sorong2. Pade peratian atuk PAS ni dah jadi macam 'peminte sedekah' aje. Pade hakikat nye ade juje kebenaran nye, kini nyawe PAS hanye tumpang bergantung pade DAP dan PKR sahaje.

Pemimpin2 PAS sedar bahawe nyawe nye di luar Kelantan hanye bergantung kepade PKR dan DAP. Di Pulau Pinang PAS di layan seperti kucing kurap oleh DAP. Walaupun PAS memiliki satu kerusi DUN tetapi ianye tidak terpilih kedalam EXCO.

Kini di Selangor pule PAS mendapat layanan seperti layanan DAP P Pinang. Walaupun di layan sedemikian rupe, PAS terpakse tetap patuh dan setie terhadap DAP dan PKR. Keadaan ini telah memberi gambaran bahawe PAS adelah parti 'second-class' di luar Kelantan.

Seterusnye keadaan PAS bertambah buruk apebile parti itu di tolak bulat2 oleh DAP di Sarawak. PAS memang jenis 'tebal kulit muke' nye. Langsung tak sedar diri dan tak tau malu.

Sekarang kedudukan PAS semakin bertambah buruk lagi apebile menerime kekalahan teruk di Pengkalan Kubur. Kawasan majoriti kaum melayu/Islan dan di negeri yang di perintah nye. Ini telah memberi isyarat bahawe melayu/Islam sudah mule menolak PAS.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,