Facebook Atuk Banjar Masin

Ahad, Ogos 24, 2014

PAS tidak yakin kemampuan PKR menawan N1 DUN Pengkalan Kubur

Beri peluang PAS bertanding PRK Pengkalan Kubur

SALMAH MAT HUSAIN


KOTA BHARU: Dewan Muslimat PAS Negeri Kelantan, mencadangkan supaya pucuk pimpinan PAS negeri itu meletakkan calon parti itu untuk bertanding pada Pilihan raya Kecul (PRK) Dun Pengkalan Kubur yang akan datang.

Ketuanya, Siti Zailah Mohd Yusof, berkata berdasarkan rekod pilihan raya yang lepas, calon Pakatan Rakyat berpotensi untuk memenangi semula Dun tersebut sekiranya meletakkan calon PAS.

Beliau berkata demikian kepada Harakahdaily ketika ditemui selepas majlis perasmian muktamar dewan itu ke-41 oleh Pesuruhjaya PAS negeri, Ustaz Datuk Ahmad Yakob, di sini hari ini.


Pade pandangan Tok sangat setuju dengan cadangan PAS supaye PKR berundur dan memberi peluang kepade PAS untuk bertanding di DUN Pengkalan Kubur, Kelantan tu. Pandangan Tok ni hanye lah berdasar kan dengan keadaan yang nampak kucar-kacir dalam PKR tu.

Peranan yang di mainkan oleh Anwar Ibrahim untuk memartabat kan isteri nye sebagai Menteri Besar Selangor sedikit sebanyak telah mendatangkan gambaran terhadap PKR am nye dan PR khusus nye. Kini di Selangor sedang kecuh apebile Datuk Khalid di arahkan supaye mengosongkan kerusi Menteri Besar.

Keadaan semakin parah apebile Datuk Khalib di tendang keluar dari PKR kerane kedegilan nye untuk mengosongkan kerusi MB Selangor. PAS yang pade mule nye berdiri teguh di belakang Datuk Khalid juge akhirnye terpakse berundur juge setelah diberi amaran oleh DAP dan PKR.

Tok yakin rakyat di Kelantan telah menyaksikan betape buruk nye keadaan Pakatan Rakyat di Selangor tu. Tok haraf rakyat Kelantan yang sememang nye bijak ini akan terus memilih Barisan Nasional terutame nye UMNO untuk meneruskan kesenambungan pemerintahan UBN yang tiade tandingan nye di bumi Malaysia ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,