Facebook Atuk Banjar Masin

Selasa, September 17, 2013

Pemimpin PAS yang hanye boleh bercakap aje..............

Dah lebih 60 puluh tahun PAS ujud di bumi kite ni, Tok nak tanye sikit tentang keistimewean PAS dan pemimpin2 nye. Ade ke sesiape yang boleh berikan senarai tentang jase2 PAS terhadap pembangunan ekonomi Bumiputere? Kalau tak dapat disenaraikan, sebutkan aje satu atau due jase2 PAS yang telah dinikmati oleh kaum bumiputere.

Sebenarnye pemimpin2 PAS ni hanye pandai bercakap kosong aje, satu jase pun tak pernah mereke sumbangkan terhadap kaum bumiputere.  Cakap aje bedego-dego, tak sedo tahi nye tersangkut di gelego.

Dengan berkat Allah make terserlah lah sikap busuk hati dan dengki yang bersemadi di dalam hati perut pemimpin2 PAS apebile Datuk Seri Najib umumkan 'Program Pemerkasaan Bumiputera'. Di sini dah memang jelas dan nyate bahawe pemimpin2 PAS ni sememang nye BUSUK HATI, lebih busuk dari hati yahudi.

Di sini Tok tak perlu senaraikan segale sumbangan dan pertolongan kerajaan BN terhadap bangse2 kaum pendatang tu. Semue orang sudah tahu dan sedar betape besarnye sumbangan kerajaan BN selame ni membantu kaum2 pendatang ni. Yang tidak nampak cume pemimpin2 PAS yang bute tuli dan bongok tu aje.

Tok pelik juge kenape ke pemimpin2 PAS lebih mementingkan kaum pendatang ni dari kaum bumiputere nye sendiri sehingge sanggup mempertikaikan tindakan Perdane Menteri dalam usahe2 nye membantu memperkasekan kedudukan ekonomi bumiputere.

2 ulasan:

  1. INA JANDE MUDE SAID:

    KALAU TAK MENIPU..BUKAN CINE
    KALAU TAK MABOK...BUKAN HINDU
    KALAU TAK DENGKI..BUKAN MELAYU !

    BalasPadam
  2. isu bagus. ada peluang jilat bontot cina, jilat. tak kiralah camane caranya. pemimpin pas ni bukan reti buat kerjapun. cari pengaruh dgn menipu dan memanipulasi isu. yang aku tengok bagus ialah pengikut2 bawahan pas. ada kuliah agama, ada kenduri kendara. pemimpin, ahhh!!! serabut mengira duit sakau ceramah je la....

    BalasPadam

, , , ,