Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Julai 26, 2013

Mengape UMNO mesti bersatu dengan PAS.......?

Pade pandangan Tok kedudukan PAS hari ni dah semakin terhimpit. PAS sudah jadi terhimpit kerane ianye sanggup bersengkokol dengan DAP dan PKR. Orang islam kebanyakan nye berpendapat bahawe persengkokolan di antare PAS, PKR dan DAP tu tidak menjamin kan nye menjadi pemerintahan yang baik.

Sebagai contoh, PAS kunun nye memperjuangkan islam, sedangkan PKR tidak pernah kate ianye menyokong perjaungan islam PAS. DAP pule dilihat sebagai sebuah parti cine yang 100% menentang keujudan negare islam yang di perjuangkan oleh PAS.

Sebenar nye PAS sudah tidak laku lagi dikalangan orang islam itu sendiri. Boleh lah di kate kan kebanyakan kerusi parlimen yang di menengai oleh PAS pade PRU13 yang lalu di bantu oleh kaum kafir. Sebenar nye bantuan ni bukan nye ikhlas, mereke juge sebalik nye meng harafkan bantuan dari PAS juge.

Tok yakin PAS pasti akan mati meragan kerane bersengkokol dengan DAP. Cume orang islam yang berfikiran tumpul sahaje yang bersetuju PAS bersengkokol dengan DAP. Kumpulan manusie jenis ini terlalu teruje apebile sikafir sanggup membantu PAS, mereke tidak sedar bahawe sokongan kafir tu "ade udang di sebalik batu".

Tok dah banyak kali menjadikan negeri P pinang sebagai contoh di mane PAS di perkudekan oleh DAP. Ahli2 dan penyokong2 PAS bertungkus lumus ber mati2 yan berkerje keras supaye 'Pakatan Rakyat' dapat berkuase, akhir nye PAS terpinggir seperti kucing kurap aje.

UMNO tidak perlu lagi berfikir tentang bergabung dengan PAS kerane kedudukan UMNO sudah kuat dan mantap. Ini sudah terbukti pade PRU13 bahawe UMNO sudah mampu mempertahan kan kedudukan nye walaupun kaum kafir menentang nye ber sungguh2.

1 ulasan:

  1. Contoh kat selangor, orang melayu tiada pilihan melainkan memenangkan PAS banyak kerusi untuk mendominankan Melayu dalam DUN selangor, sekarang DAP ketingalan kuasa pemutus mereka. Kalaulah dulu PAS dan PKR perlukan DAP untuk berkuasa sekarang mereka boleh menubuhkan kerajaan tanpa DAP. Sebab itu DAP kurang bersuara sekarang, itu sahaja yang boleh membuatkan mereka menikus, perkara ini juga bagi kerajaan pusat kalau melayu bergabung dan kuat dalam politik puak2 cina ni akan menikus dan senyap.

    BalasPadam

, , , ,