Facebook Atuk Banjar Masin

Sabtu, Jun 22, 2013

Rakyat semakin terkeliru dengan sikap pemimpin2 parti Pakatan Rakyat.

Tok bersetuju sangat tentang ape yang di sarankan oleh presiden PAS, DS Tuan Guru Hj Abdul Hadi Awang supaye pehak yang tewas tu menerime kakalahan dengan ketabahan dan bersabar serte bersyukur dengan ketetapan yang telah di tentukan Allah.

Malang nye, ade pule sekumpulan manusie yang masih jahil dan sukar untuk menerime ketentuan Allah. Mereke sangat sukar untuk menerime takdir yang telah di tentukan Allah. Kini mereke sedang menunjuk kan kemarahan dan tidak puas hati tentang ape yang telah di tetapkan Allah.

'Blackout 505' adelah satu care bagi mereke untuk menggambarkan rase tidak puas hati dan kemarahan tentang kekalahan pade PRU13 yang baru lepas. Perbuatan mereke ini pasti tidak akan merubah kan keadaan, kalah itu tetap kalah.

Mempertikaikan keputusan PRU13 yang lepas tu tidak lah salah, tapi lakukan nye dengan jalan yang baik dan mengikut lunas undang2 yang ade di negare kite ni. Perbuatan berdemo menunjuk perasaan dan protest secare berhimpun berramai ramai seperti 'Blackout 505' tu tidak baik bagi negare kite yang aman damai ni.

Adelah lebih baik bagi pemimpin2 Pakatan Rakyat tu mengetahui perkare yang sebenar nye yang menyebabkan kekalahan nye. Pade pendapatan Tok kekalahan PR tu kerane kegagalan nye mengambil hati pengundi2 terutame nye kaum melayu.  Boleh lah di katekan kaum melayu masih lagi sayangkan UMNO.

Kaum melayu masih memandang UMNO sebagai sebuat parti yang benar2 membele nasib bangse, agame dan negare. Sudah terlalu banyak jase2 UMNO terhadap kaum melayu, ertinye melayu terhutang budi terhadap UMNO, budi yang terlalu sukar untuk di balas.

Sebalik nye, ape kah ade jase2 PAS, PKR atau pun DAP terhadap kaum melayu? Inilah yang menyebabkan kaum melayu kene berfikir due atau tige kali dulu sebelum memangkah Pakatan Rakyat. Setahu Tok Pakatan Rakyat ni hanye tahu berceramah dan berdemo saje selame ni.

1 ulasan:

  1. Tak caya pada Qada & Qadar Allah..inilah jadinya.

    Gugur iman...

    BalasPadam

, , , ,