Facebook Atuk Banjar Masin

Jumaat, Jun 14, 2013

Melayu/Islam hancur - menunggu kerajaan Islam PAS

Tok terase sangat bangse kite semakin di kuasei oleh kaum pendatang. Kerajaan 'melayu' yang sedang memerintah kini sudah lemah, lemah kerane perpecahan kaum melayu dalam politik.

Walaupun hanye lebih kurang tidak sampai 20% melayu yang tidak menyokong kerajaan tetapi ianye sudah cukup untuk melemahkan pentadbiran negare. Kelemahan kerajaan yang memerintah ini sangat merugikan kaum melayu/Islam. Dengan kelemahan inilah kaum kafir telah mengambil kesempatan untuk menuntut perkare2 yang bukan2 bagi kepentingan kaum mereke.

Sebagai satu contoh ialah tuntutan kaum hindu melalui HINDRAF, kerajaan terpakse bertolak-ansur terhadap tuntutan2 mereke. Dong Zong, satu pertubuhan melampau kaum cine juge sudah mule tunjukan taring nye. Tidak mustahil jike kerajaan yang lemah ini terpakse juge menuruti kehendak2 dan tuntutan dari Dong Zong juge.

Mungkin juge ade banyak lagi kaum2 yang akan bangun menuntut hak2 dan taraf persamaan dengan kaum melayu jike kerajaan yang memerintah ini terus dalam keadaan yang lemah. Sedikit demi sedikit kuase politik melayu/Islam semakin terhakis dan akhir nye ianye pasti akan lenyep begitu saje.

Kite sudah tiade care lain untuk mengekang kemaraan kaum kafir menekan melayu/Islam selain dari kite kembali bersatu kedalam sebuah parti. Hanye dengan care ini sahaje lah care nye bagi kaum melayu/Islam akan dapat mengkalkan kuase memerintah.

2 ulasan:

  1. Cina tahu kalau umno dapat gabung dgn pas mrk akan hancur. Tapi malangnya pas di pimpin oleh ulamak celup yang taksub dan kuno.

    BalasPadam
  2. Hina sangatkah kita dilahirkan dari keturunan Bangsa Melayu sehingga diantara kita mempersoalkan mana lebih penting Islam atau Melayu....?

    BalasPadam

, , , ,