Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Januari 09, 2013

PAS tidak mampu mempertahankan Islam ................


Isu pengunaan sebutan 'Allah' dalam Herald Weekly akan menggugat keharmonian kaum di Malaysia

Walaupun ada yang berpendapat bahawa isu ini tidak bercanggah perlembagaan, tetapi ianya sedikit sebanyak telah menyentuh dan menguris perasaan kaum yang beragama Islam di Malaysia.

Sebenarnya, apakah tujuan Herald Weekly ber sungguh2 mahukan sebutan 'Allah' itu di risalah nya? Mengapakah tidak boleh mengunakan perkataan tuhan atau god sahaja seperti yang tersebut dalam bible agama kristian?

Persoalan2 ini perlu dijawab dengan secara halus dan mendalam. Ada pehak yang beranggapan 'ada udang disebalik batu'. Pada pendapat Tok yang kurang arif tentang agama2 di dunia ini, sangat bersetuju dengan anggapan bahawa 'ada udang disebalik batu' ini.

Menadangkan hari ini terlalu ramai muda mudi Islam yang sudah kurang minatnya tentang Islam. Mengikut bancian tidak resmi, hampir 50% yang tidak solat, 30% yang kadang2 solat, cuma 20% sahaja yang benar2 bersolat 5 waktu satu hari satu malam. Ini cuma bab solat, lain2 bab fikir2 kan sendiri.

Mubalik2 dan pendakwah2 kristian sedang giat cuba menarik kumpulan 50% muda mudi Islam yang tinggal namanya sahaja Islam tetapi tidak pernah amalkan cara hidup Islam. Kumpulan ini akan mudah terpengaruh dengan cara dakwah yang mengunakan perkataan Allah.

Mereka (pendakwah) kristian ini sudah terlatih dan di beri peruntukan yang besar dari luar negara untuk melemahkan Islam.

Penganut Islam, terutamanya melayu, kebanyakan nya sangat mudah terpedaya. Itu sebab banyak yang te rikut2 'agama ajaran sesat' seperti kumpulan ayahpin.

Jika pehak yang berwajib dan berkenaan GAGAL mempertahankan kedudukan kalimah ALLAH ini, Islam akan menuju kehancuran nya di Malaysia.

Harapan kita cuma bergantung kepada pemerintah negara sahaja. Parti2 pembangkang memang tidak boleh diharaf. Pembangkang sedang berada diambang 'gila kuasa', mereka sanggup tunduk dan menurut semua kehendak kaum kafir.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,