Facebook Atuk Banjar Masin

Rabu, Januari 09, 2013

Dr ni membodohkan penyokong2 nye yang sememang nye bodo2 belake .........


Wednesday, January 9, 2013

HARUSKAH NON-MUSLIM DI PERAK DIHARAMKAN MENYANYIKAN LAGU KEBANGSAAN NEGERI PERAK?



Lirik Lagu Kebesaran Negeri Perak:

Dilanjutkan Allah Usianya Sultan
Adil dan Murah Memerintah Watan
Ditaati Rakyat Kiri dan Kanan
Iman Yang Soleh Allah Kurniakan
Allah Berkati Perak Ridzuan
Allah Selamatkan Negeri dan Sultan

N'N:Nampaknya Negeri Perak antara yang kena buat lagu kebangsaan khusus untuk non-muslim..Nampaknya senjata UMNO/BN sudah makan tuan........

Kat atas ni Tok siarkan satu posting dari blog yang pro PAS@ Pakatan Rakyat. Admin blog ni boleh di katekan same aje pemikiran nye dengan DrMAZA tu. 

Ape yang di bangkitkan nye tu tidak ade kene mengene langsung dengan persoalan  isu kalimah Allah dan penggunaan nye dalam bible bahasa melayu. Sebalik nye posting itu se olah2 mempersendekan lagu kebesaran negeri Perak pule.

Isu yang sebenar nye ialah tentang permohonan DAP yang di kemukakan oleh Lim Guan Eng untuk memberi kebenaran kalimah Allah di gune pakai dalam bible versi bahasa melayu. DrMAZA mesti tahu dan faham tentang 'niat jahat' pehak yang mahu kalimah Allah di gune pakai dalam bible versi bahasa melayu itu.

Memang ade berkemungkinan besar umat islam yang lemah dan cetek pengangan islam nye akan terpengaruh dan terpesong kearah kristianiti. Pade pehak yang lemah dan cetek tentang agama islam pasti akan menganggap bahawa islam itu tak ubah same nye dengan kristian kerane menganuti tuhan yang same iaitu "ALLAH".

Seharus nye DrMAZA memberikan penerangan tentang bahaye2 nye jike kalimah Allah di gune pakai dalam bible versi bahasa melayu. DrMAZA tidak seharus nye memesongkan perkare ini kepade perkare yang tiade kaitan langsung. 


7 ulasan:

  1. Kata ada Phd tapi totok juga...

    BalasPadam
  2. PHD dia kat sini ialah perasaan hasad dengki yg lebey....

    BalasPadam
  3. PhD dari amerika kan??? Sekular la tu...

    BalasPadam
  4. SORRYLAH. DRMAZA NI CAKAP APA PUN KITA KENA TAPIS 100X. KITA TAK TAHU SIAPA SEBENARNYA DIA DAN SIAPA DIBELAKANGNYA.

    BalasPadam
  5. Dia ni sengaja nak mengelirukan umat islam. Isunya kristian nak orang melayu menerima jesus adalah Allah.

    BalasPadam
  6. MAZA NI SHORT SIGHTED. DIA TAK BACA LONG TERM EFFECT PADA ANAK MUSLIM ISLAM. KRISTIAN AKAN MUDAH BERDAKWAH KPD ANAK MUSLIM DGN MENGATAKAN ALLAH ITU SAMA. DALAM QUAN ADA, DAN DALAM BIBLE PUN SAMA. SEMUA ADA ALLAH.

    BalasPadam
  7. TAK SANGKA DOKTOR CETEK PEMIKIRAN NYA. AKU JANGKA DIA CEKAP TANGKAP MATLAMAT KRISTIAN NI.
    SURPRISE, SURPRISE, SURPRISE DARI USTAZ WITH PhD. PERMULAAN AGENDA KRISTIANASI PUN DOKTOR AK BOLIH HIDU. MALU MALU MALU.

    BalasPadam

, , , ,