Facebook Atuk Banjar Masin

Isnin, Januari 21, 2013

DAP pembawa tuah atau sial kepada PAS ............


Kan Tok dah kate, DAP ni memang kurang ajo! Baru berkuase dalam sebuah negeri dah berani menyalak gunung. Ucapan Lim Guan Eng mahukan kalimah Allah di gune pakai dalam bible semase menyambut hari perayaan krismas yang lalu tersangat menyayat hati kaum Islam di seluruh Malaysia.

Tok yakin semue ahli2 dan penyokong2 PAS terkedu dan terkilan apebile ketua menteri P Pinang tu membangkitkan isu yang dah tentu menguris hati kaum Islam. Tok yakin beliau sedar dan tahu akan akibat nye apebile bersuare demikian. Ucapan nye itu adelah satu cabarab kepade umat Islam bukan sahaje di Malaysia bahkan di seluruh dunia.

Tok rase sangat sedih apebile ade dikalangan pemimpin2 PAS yang bersetuju dan menyokong kehendak DAP tu. Alasan yang diberikan oleh pemimpin2 PAS yang menyokong tu sangat lemah dan terlalu umum. Hanye ahli2 dan penyokong2 PAS yang kurang bijak sahaje yang boleh terime nye.

Walaupun Tok tak mengaji tinggi dalam Islam, tapi Tok masih 100% tidak akan menyokong cadangan PAS tu. Ini bukan nye kerane Tok penyokong totok UMNO, tapi atas dasar kesedaran.

Sekarang nampaknye pemimpin2 PAS yang menyokong tu dah kone baring pule, mereke dah menyetakan seolah2 tidak bersetuju pule. Banyak kemungkinan kenape pemimpin2 PAS yang menyokong tu buat kone baring. Pertame atas desakan majlis syura ulama PAS, kedua hampir semua ahli2 dan penyokong PAS telah menentang nye.

Bagi Tok, walaupun pemimpin2 PAS tu dah buat kone baring, tapi masih lagi ade banyak keraguan tentang keikhlasan pemimpin2 PAS itu. Perbuatan kone baring tu se mate2 untuk menghadapi PRU13 yang hampir tibe. Mereke takut kehilangan sokongan dari kaum Islam. Tok yakin perbuatan kone baring oleh pemimpin2 PAS tu hanye satu sandiware dan lakunan untuk mengelapkan mate dan menulikan telinge ahli2 dan penyokong2 nye sahaje.

Kalau lah umat Islam di Malaysia masih sayangkan agama Islam nye, jangan terpedaye dengan sikap berdolak-daleh pemimpin2 PAS itu. Marilah kite same2 menghapuskan PAS yang telah bersengkokol dengan DAP yang anti Islam tu. PAS memang membawe sial kepade agama, bangsa dan negare!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

, , , ,